Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-24, 14:18
  #1
Medlem
Hej

Patric J Sjölund heter jag, ny här på forumet.

Jag har spenderat många timmar på att hitta en schysst lösning för streaming från Mac till Apple TV.
Om jag kör speglad uppspelning (typ Film) så tycker jag bilden blir hackig.

Någon som har tips på vad man kan göra, vet att jag kan köra itunes, men jobbigt att konvertera alla filer.

Både mitt OS och apple TV är uppdaterade.

Tacksam för tips!

Tack tack
Patric J Sjölund
Citera
2014-02-24, 14:25
  #2
Medlem
Finns inget bra gratisprogram för lösningen, men du har Beamer om du har filer och inte streams.
Har du streams tror jag inte det finns någon optimal lösning för tillfället.
Citera
2014-02-24, 15:34
  #3
Medlem
StyleWarss avatar
Kolla tråden om Plex. Plex har mediaserver och en klient till iOS-enhet ($). Den strömmar.

Annars håller jag med om Beamer som är väldigt bra ($$) men dyrare.

Och det finns också Air Video Server du kan använda ($)
Hacken du upplever vid spegling kommer från flaskhalsen i sammanhanget, grafikkortet på din dator.

Så streaming är klart mycket bättre, se till att försöka ladda ner .mp4-filer (x.264) som kan skickas över direkt till din ATV och hårdvaruavkodas direkt på ATV. Men Matroska-containers (MKV) funkar också bra, då avkodar din dator och skickar en ström.
__________________
Senast redigerad av StyleWars 2014-02-24 kl. 15:37.
Citera
2014-02-24, 16:03
  #4
Medlem
maltzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Kolla tråden om Plex. Plex har mediaserver och en klient till iOS-enhet ($). Den strömmar.

Annars håller jag med om Beamer som är väldigt bra ($$) men dyrare.

Och det finns också Air Video Server du kan använda ($)
Hacken du upplever vid spegling kommer från flaskhalsen i sammanhanget, grafikkortet på din dator.

Så streaming är klart mycket bättre, se till att försöka ladda ner .mp4-filer (x.264) som kan skickas över direkt till din ATV och hårdvaruavkodas direkt på ATV. Men Matroska-containers (MKV) funkar också bra, då avkodar din dator och skickar en ström.

Grafikkortet används inte i Airvideo i alla fall, tror ej heller att plex har stöd för det.

Plexconnect funkar faktiskt väldigt bra annars.
__________________
Senast redigerad av maltzor 2014-02-24 kl. 16:05.
Citera
2014-02-24, 16:27
  #5
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltzor
Grafikkortet används inte i Airvideo i alla fall, tror ej heller att plex har stöd för det.

Plexconnect funkar faktiskt väldigt bra annars.
Nu förstår jag inte riktigt? Vilket grafikkort menar du?
Citera
2014-02-24, 19:31
  #6
Medlem
maltzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Nu förstår jag inte riktigt? Vilket grafikkort menar du?

"Server"-datorn som kör Airvideo server och/eller Plex server använder inte sitt grafikkort till streamingen, men du kanske tänkte på något annat?
Citera
2014-02-24, 19:42
  #7
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltzor
"Server"-datorn som kör Airvideo server och/eller Plex server använder inte sitt grafikkort till streamingen, men du kanske tänkte på något annat?
Öh, alltså det jag nämnde om grafikkort är alltså vad som händer när han speglar, två skärmar drivs samtidigt = hackigt. Som svar på det han beskriver i trådstarten. Det står typ kvar i mitt inlägg. Rätt tydligt, eller?

Plexconnect känns som en överkurs för TS. Men kan såklart vara värt att nämnas.

Macforat är fett weird yo!
Citera
2014-02-24, 20:02
  #8
Medlem
maltzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Öh, alltså det jag nämnde om grafikkort är alltså vad som händer när han speglar, två skärmar drivs samtidigt = hackigt. Som svar på det han beskriver i trådstarten. Det står typ kvar i mitt inlägg. Rätt tydligt, eller?

Plexconnect känns som en överkurs för TS. Men kan såklart vara värt att nämnas.

Macforat är fett weird yo!

Sorry, då missförstod jag totalt
Plexconnect har ju fördelen att det ej kräver en iPad eller iPhone som streamar.
Citera
2014-04-10, 09:30
  #9
Medlem
Patric J Sjölund Strömmande video från Mac till AppleTV (kallas Airplay spegling) stöds endast på vissa Mac-datorer.

Patric J Sjölund u kan också prova följande webbadress - http://support.apple.com/kb/ht5404 för mer information.

Citera
2014-05-26, 12:34
  #10
Medlem
Patric Jonas Sjölund u kan använda projektor app för live streaming från Mac till Apple TV.It stöder fullt streaming.It luftström kan lyckas Varje filmfil med ease.Thank dig Patric för Jonas Sjölund sådan fin tråd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback