Jag har fått en inflammerad hals och undrar om Strepsils är något bra att ha. Det står på deras hemsida att dem innehåller bakteriedödande ämnen, men jag vet inte om dem verkligen har saker som dödar eller om dem bara är klena. Är Strepsils som vilken halstablett som helst eller fungerar dem verkligen? Finns det någon som har provat? Eller borde jag prova något annat bra?
Hej!
Strepsil funkar, ett tag. Efter du sugit så tabletten försvunnit, så kommer det onda smygandes igen...
Men om man har svårt att sova pga halsont, funkar dem att använda sig av, då man oftast hinner somna innan smärtan är tillbaka!
Som sagts ovan så är Mucoangin eller Zyx det du ska ha eftersom de är lokalt smärtlindrande och har antiinflammatoriska egenskaper.
Strepsils, vicks och fis-Hermans har inga av de egenskaperna, dock är Strepsils bakteriehämmande men saknar smärtlindrande effekter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!