2014-02-22, 22:06
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Användare som kontinuerligt tramsar och bryter mot reglerna kommer man som moderator givetvis uppmärksamma mer och hålla större koll på. Inget konstigt med det. Då dessa användare många gånger förstör för resten av användarna som sköter sig och därmed också forumet i stort så kan de givetvis kallas för cancersvulster och andra mindre smickrande epitet.

Räcker väl ganska bra med "troll"...?

"Cancersvulst" tycker jag nog är rätt osmakligt.
Citera
2014-02-23, 00:26
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Det är väl ändå en sidodiskussion av rang, huruvida orkarN har ett osmakligt språkbruk eller inte.

Topic är lite vagt, men det handlar väl om att TS upplever sig mobbad av orkarN. Tydligen får TS mycket saker kastat, men det får många andra också. TS postar bevisligen mycket skit och har väldigt svårt för att formulera begripliga inlägg även i denna tråd, så jag förstår att TS ibland får inlägg raderade.
Citera
2014-02-23, 00:32
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Det är väl ändå en sidodiskussion av rang, huruvida orkarN har ett osmakligt språkbruk eller inte.

För det första så är väl hela den här tråden en sidodiskussion?

För det andra tror jag inte att en moderators attityd gentemot användare är betjänt av sådana ordval. Även om TS är en jobbig typ så blir inte situationen bättre av sånt. Snarare spelar man TS i händerna.
Citera
2014-02-23, 00:40
Medlem
BenAsslicks avatar
Ärligen talat så är de trådar som är länkade inte forum-material överhuvudtaget, skummade bara igenom men kunde inte hitta en enda frågeställning.
Vet inte hur många gånger jag har sagt det men Flashback är inte din jävla blogg - det är ett diskussionsforum, din cancersvulst.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Ja, det är lite osmakligt, men hör & häpna - det får man vara här på Flashback!
Citera
2014-02-23, 14:45
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Jag ser inga problem med moderatoragerandet i detta fallet. Det finns inte heller något i historiken som skulle peka på att orkarN har något emot dig.

admin4
Citera
2014-02-24, 00:52
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Jag ser inga problem med moderatoragerandet i detta fallet. Det finns inte heller något i historiken som skulle peka på att orkarN har något emot dig.

admin4
Tycker du verkligen att det är ok att en mod kallar en medlem för cancersvulst?

Agerandet som så har jag inga betänkligheter om, men jag tycker att ordet cancersvulst är lika osmakligt som omoget.

Det vore intressant att få höra dina tankar om detta.
Citera
2014-02-24, 02:51
Medlem
Lite OT men anyway, fint om man får vara osmaklig som användare på fb men som moderator? Tkr jag verkar konstigt men det är väl en annan diskussion..
Citera
2014-02-24, 07:57
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time

Det är ett dåligt ordval.

admin5
Citera
2014-02-24, 09:44
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time

Agerandet som så har jag inga betänkligheter om, men jag tycker att ordet cancersvulst är lika osmakligt som omoget.

Det vore intressant att få höra dina tankar om detta.
Det verkar råda lite förvirring här. "Cancersvulst" är alltså en liknelse, inte ett invektiv. Det är det absolut bästa sättet att beskriva användarens beteende - om hen inte vill bli kallad för cancersvulst bör hen sluta likna en cancersvulst.

Vi har seriösa problem med användare som startar trolltrådar som de själva tramsar sönder; tramset sprider sig till andra trådar, forumet delas i två läger där det ena är cancersvulsten och den andra är trolljägare. Låt mig exemplifiera hur användaren uttrycker sig (i den här tråden):
Och så fortsätter det. Man ska hantera den här cancersvulstens klagomål där han låtsas att han inte förstår reglerna eller tror att han gjort rätt och att hans historia om hur han satte en nigger på plats är fullständigt sann - och därtill ska man se till att inte såra hans känslor? Att inte vara osmaklig i sitt ordval? Fuck that. Han är en cancersvulst.
Citera
2014-02-24, 09:57
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Det verkar råda lite förvirring här. "Cancersvulst" är alltså en liknelse, inte ett invektiv. Det är det absolut bästa sättet att beskriva användarens beteende - om hen inte vill bli kallad för cancersvulst bör hen sluta likna en cancersvulst.

Vi har seriösa problem med användare som startar trolltrådar som de själva tramsar sönder; tramset sprider sig till andra trådar, forumet delas i två läger där det ena är cancersvulsten och den andra är trolljägare. Låt mig exemplifiera hur användaren uttrycker sig (i den här tråden):
Och så fortsätter det. Man ska hantera den här cancersvulstens klagomål där han låtsas att han inte förstår reglerna eller tror att han gjort rätt och att hans historia om hur han satte en nigger på plats är fullständigt sann - och därtill ska man se till att inte såra hans känslor? Att inte vara osmaklig i sitt ordval? Fuck that. Han är en cancersvulst.

Men bara för att en användare tramsar så tycker jag inte det är en anledning för att använda ett dåligt ordval. Om en användare skapar problem, som t.ex OT - så får man lösa problemet, ett dåligt ordförråd räcker inte långt.

EDIT: Jag tycker det är ett dåligt ordval. Sen kan ju du givetvis ha andra tankar kring det.
Senast redigerad av Kaspersky 2014-02-24 kl. 10:00.
Citera
2014-02-24, 10:01
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Men bara för att en användare tramsar så tycker jag inte det är en anledning för att använda ett dåligt ordval. Om en användare skapar problem, som t.ex OT - så får man lösa problemet, ett dåligt ordförråd räcker inte långt.

EDIT: Jag tycker det är ett dåligt ordval. Sen kan ju du givetvis ha andra tankar kring det.

Exakt! Moderatorer ska föregå med gudaliknande moral! Annars bör de avrättas offentligt på stortorget!
Citera
2014-02-24, 10:03
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Exakt! Moderatorer ska föregå med gudaliknande moral! Annars bör de avrättas offentligt på stortorget!

Avrättas är lite att ta i.
Men jag håller med, är man mod så får man ha lite moral och använda sig av ett ordentligt ordförråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in