2014-02-22, 20:58
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Vad anser ni om dem två längst till höger?

(Gårdagens ölinköp)
http://i.imgur.com/fh3w64ml.jpg

Den längst till höger är den bästa chokladstouten bolaget har att erbjuda.
Timmermanns är betydligt sötare än övriga krieks. Men jag tycker den är okej ändå.
Citera
2014-02-22, 21:05
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
Ja, American Dream är förmodligen den bästa lagern jag druckit.
Har haft förmånen att ha den ståendes i hyllan på mitt lokala bolag ett par månader redan.

Den verkar riktigt bra i alla fall och jag har bara hört gott om den så det här ser jag fram emot.

Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Vad anser ni om dem två längst till höger?

(Gårdagens ölinköp)
http://i.imgur.com/fh3w64ml.jpg

Timmermans har jag inte druckit men den skall ju tydligen vara riktigt sötsliskig, det är väl även massa tillsatser som inte skall finnas i en kvalitetsöl i den om jag förstått rätt. Köp en Oude Kriek Boon i stället - den skall väl hålla måttet. Verkar mycket godare i alla fall! Young's Double Chocolate Stout är god!
Senast redigerad av Punkliv 2014-02-22 kl. 21:28.
Citera
2014-02-22, 21:07
Medlem
gato12s avatar
Timmermans är nog det värsta jag druckit i ölväg.

En röd sötsliskig sörja.
Citera
2014-02-23, 00:03
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Fina tillskott i ordinarie sortimentet vid släppet. Almighty Södra, 5 A.M. Saint, Citra Pale Ale, American Dream, Nebuchadnezzar, Slottkällans Saison och även S:t Eriks Centennial är väldigt intressanta. Citra och American Dream låter ju för övrigt som perfekta sommaröl!

Almighty är väl dock maltfabrikens kanske tråkigaste öl. Men vet ju inte om du har fler att välja på från dem.

Provade för övrigt en xbeeriment black force one ikväll och den var fan ingen höjdare. En tvåa på sin höjd. Någon annan som druckit och kan ge en recension så jag vet om den är äcklig eller om jag råkat få ett defekt exemplar. Smakade bara russin med en ganska sur eftersmak.
Citera
2014-02-23, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Almighty är väl dock maltfabrikens kanske tråkigaste öl. Men vet ju inte om du har fler att välja på från dem.

Provade för övrigt en xbeeriment black force one ikväll och den var fan ingen höjdare. En tvåa på sin höjd. Någon annan som druckit och kan ge en recension så jag vet om den är äcklig eller om jag råkat få ett defekt exemplar. Smakade bara russin med en ganska sur eftersmak.

södra malt för övrigt har ganska kass överpriserad öl.
Citera
2014-02-23, 09:49
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua

Jag har hört en del gott om Maltfabriken och den låter intressant, så vi får se.

Vad ser ni mest fram emot vid släppet? Jag vet inte riktigt, men det blir nog ett par Backwoods Bastard, några Brewdog Russian Imperial Stout och ett par Old Stock Ale, några åker på lagring. Brewdogs IPA blir också med tror jag!
Citera
2014-02-23, 13:21
Medlem
Citat:
Jag har hört en del gott om Maltfabriken och den låter intressant, så vi får se.

Vad ser ni mest fram emot vid släppet? Jag vet inte riktigt, men det blir nog ett par Backwoods Bastard, några Brewdog Russian Imperial Stout och ett par Old Stock Ale, några åker på lagring. Brewdogs IPA blir också med tror jag!

Old Stock Ale släpps väl inte?

Själv går jag all in på Backwoods Bastard och Jacobins Rouge, sen blir det enstaka flaskor av hälften av det andra som släpps och hälften hoppar jag då det inte tilltalar mig på ett eller annat vis.

Sen får man inte glömma Oppigårds Thurbo Stout som kommer in i fasta sortimentet med. Den är också grymt bra, som allt annat Oppigårds gör.
Citera
2014-02-23, 13:32
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Old Stock Ale släpps väl inte?

Själv går jag all in på Backwoods Bastard och Jacobins Rouge, sen blir det enstaka flaskor av hälften av det andra som släpps och hälften hoppar jag då det inte tilltalar mig på ett eller annat vis.

Sen får man inte glömma Oppigårds Thurbo Stout som kommer in i fasta sortimentet med. Den är också grymt bra, som allt annat Oppigårds gör.

Enligt SB-appen gör den det, hur pålitlig den är vet jag dock inte.
Citera
2014-02-23, 13:59
Medlem
Citat:
Enligt SB-appen gör den det, hur pålitlig den är vet jag dock inte.

Nej du tolkar det fel. Den släpptes i augusti sist och kommer tidigast tillbaka nästa augusti.
Citera
2014-02-23, 14:22
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Nej du tolkar det fel. Den släpptes i augusti sist och kommer tidigast tillbaka nästa augusti.

Nej, det står: Säljstart: 2014-03-01, jag vet att det inte står sådan information på gamla släpp. Det är väl appen som krånglar för mig.
Citera
2014-02-23, 14:35
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:

3 Fonteinen Oude Kriek, 3 Fonteinen Oude Geuze, De Molen Pale Ale Citra, Bockor Cuvée des Jacobins Rouge, Ritterguts Gose, Mikkeller American Dream och Omnipollo Nebuchadnezzar ska jag nog satsa på.
Citera
2014-02-23, 21:08
Medlem
Bernardos avatar
Citat:
Vad ser ni mest fram emot vid släppet?
Jag ser fram emot Omnipollo Nebuchadnezzar och citrusbomben Siren / Mikkeller / Hill Farmstead Limoncello IPA. Kanske blir det också en BrewDog Old World Russian Imperial Stout (9.5%)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in