2014-02-23, 05:46
Medlem
vizuals avatar
måste bara fråga, vad är det för osäkra töntar som bryr sig om det är fake eller inte??
Citera
2014-02-23, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det är inte en tröja som ingår i Polo Ralph Lauren, utan ett märke som kopierat logotypen (U.S. Polo Assn.).
Har för mig att dom blev stämda för det och inte längre får använda märket (eller om det var att de inte fick använda ordet Polo) (Eller både ock)
Men fake är den inte utan bara ett annat märke som inte har något att göra med just U.S. Polo Ralph Lauren. Nån får gärna rätta mig om jag har fel.
Ja jävlar vad man måste vara uppmärksam. Det är samsungnivå på plagiatet. De säljer parfym också. Svart förpackning med en vit polospelare på. Är kanske helt okej kläder, vad vet jag, men när man tror man hittat Ralph Lauren-tröjor för några tior styck blir man ju bara lack sen när man ser vad det är.

Men du har helt rätt, det är ett annat märke som lever på att folk förväxlar dem med Ralph Lauren.
Citera
2014-02-23, 10:19
Medlem
jertoms avatar
Detta har väl redan konstaterats, men here I go:

U.S Polo Assn. är som sagt själva polosportens officiella varumärke och har krängt merch sen 1890. Ralph själv har "enligt legenden" aldrig ens utövat sporten, men han fascinerades så mycket av den som yngre att det fick namnge hans märke när det startades på 70-talet:

"For the most part, RL’s products have little or no connection to the sport itself. Polo aftershave has as much to do with the sport of polo as an apple (meaning, the fruit) has with Apple Computers. RL expended vast quantities of time and money convincing consumers that the word “Polo” connoted a desirable product and lifestyle brand."

Således är USPA-grejerna inte fake, utan bara ett helt annat märke (som dessutom kommit på kant med RL eftersom den senare har någon form av rättighet till suffixet 'Polo' vilket försvårar deras business avsevärt). De, liksom RL, har stora butiker i staterna som här. t.ex.

Mer detaljerat finns att läsa här.
Senast redigerad av jertom 2014-02-23 kl. 10:27.
Citera
2014-02-23, 11:20
Medlem
Erasures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
måste bara fråga, vad är det för osäkra töntar som bryr sig om det är fake eller inte??
De som inte vill stödja illegal verksamhet som barnarbete.
De som har minsta förnuft och betalar för kvalitet istället för ett fult jävla tryck.
De som tänker med hjärnan helt enkelt.
Citera
2014-02-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenMedSkillen94
Det är inte en kopia om du tänker thailand kopior utan ett märke som kallas U.S.P.A som har kopierat ralph laurens stil. Vissa tror till och med att uspa var före ralph lauren för att det skapades tidigare men ralph lauren var långt före med att producera en poltröja med en polospelare och ett nummer på armen.

Skulle inte kalla att USPA har kopierat Ralph Lauren. Båda två märkena har sina rötter i sporten Polo. Därav blir kläderna snarlika varandra.
Citera
2014-02-23, 16:33
Medlem
MADs avatar
Citat:

Der där resonemanget är ju helt vansinnigt.
Om du köper en ny iPhone, så skulle du mao inte bry dig om det var en kinakopia?
Jag skulle bli otroligt irriterad om något jag betalar för inte är ett original.
Citera
2014-02-23, 16:50
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:

Människor som inte vill se ut som nollor som köper piratkopior.

Man kanske inte heller vill se ut som någon som betalat fullpris för en tröja och blivit lurad genom att få en kopia i sämre kvalitet.
Senast redigerad av ArturoBandini 2014-02-23 kl. 16:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in