2014-02-16, 23:33
Medlem
Hallå,
Jag är inte så värst insatt i märkeskläder men nu har jag fått 2 Ralph lauren skjortor/tröjor från USA då dom är köpta där men jag undrar vad är skillnaden på dessa märken?? Är det en fejk eller är dom bara olika Ralph lauren??
Här ska ni få en bild på symbolerna jag undrar över, på mina tröjor/skjorta
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31/q92/s720x720/1911110_10153812567210433_1635515485_o.jpg
Citera
2014-02-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinho17
Hallå,
Jag är inte så värst insatt i märkeskläder men nu har jag fått 2 Ralph lauren skjortor/tröjor från USA då dom är köpta där men jag undrar vad är skillnaden på dessa märken?? Är det en fejk eller är dom bara olika Ralph lauren??
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31/q92/s720x720/1911110_10153812567210433_1635515485_o.jpg

Måste säga att båda ser falska ut tyvärr. På dom tröjorna jag har hemma så är loggan mer detaljerad fast den är liten. Jag kan ha fel, men är rätt så säker.

-LikBil1n
Citera
Bannlyst
Citat:
Hallå,

Den till höger är inte Ralph Lauren utan det märket heter U.S Polo Assn. Säljs på bla Kappahl.
Citera
Medlem
Boblovebudss avatar
Den gula är fake, den andra kan vara fake men märket ser helt ok ut.
Citera
2014-02-16, 23:47
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Den gula är fake, den andra kan vara fake men märket ser helt ok ut.

Det är inte en tröja som ingår i Polo Ralph Lauren, utan ett märke som kopierat logotypen (U.S. Polo Assn.).
Har för mig att dom blev stämda för det och inte längre får använda märket (eller om det var att de inte fick använda ordet Polo) (Eller både ock)
Men fake är den inte utan bara ett annat märke som inte har något att göra med just U.S. Polo Ralph Lauren. Nån får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2014-02-17, 00:02
Medlem
Tack för de snabba svaren alla!!
Visste inte det direkt, men kollade på ''inehållet'' i tröjan och där stod det på den gula U.S Polo Assn precis som ni har sagt och även jag har sett märket på kaphall men hade inte tänkt på det.
Den andra vet jag faktiskt inte om den e äkta lr inte men det står iallafall US Polo by ralph lauren på den.

Men nu så undrar jag, är den gula fejk eller är den ett annat märke bara eller man kanske ska säga att det är en blandning av dom?
Citera
2014-02-17, 00:13
Medlem
Theangleaxes avatar
Zombies, zombies everywhere...

En fråga. Känner du dig mindre värd med en fake tröja?
Citera
2014-02-17, 00:18
Medlem
Den till vänster är svår att avgöra utifrån en bild.
Den till höger, gula, är garanterat fake. Vet inte vad det där var...
Citera
2014-02-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Zombies, zombies everywhere...

En fråga. Känner du dig mindre värd med en fake tröja?

Nej inte direkt, som sagt jag är inte direkt jätte märkes inriktad i kläder och detta var mina 2 av mina 3 första så kallade ''polo'' så jag undrade bara vad det var för skillnad mellan dessa märken... själv hade jag ingen anning innnan att den ena va så kallad ''fejk'' då de flesta här har sagt det nu.
Citera
2014-02-17, 00:31
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Nej inte direkt, som sagt jag är inte direkt jätte märkes inriktad i kläder och detta var mina 2 av mina 3 första så kallade ''polo'' så jag undrade bara vad det var för skillnad mellan dessa märken... själv hade jag ingen anning innnan att den ena va så kallad ''fejk'' då de flesta här har sagt det nu.

Men det finns en anledning till varför du frågar eller hur? Du kanske inte uppfattar det så men undermedvetet håller du på att sugas in i det konsumerande zombie-samhället.
Citera
2014-02-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Men det finns en anledning till varför du frågar eller hur? Du kanske inte uppfattar det så men undermedvetet håller du på att sugas in i det konsumerande zombie-samhället.

Jaja absoult är jag medveten om det, men det är inte så jag menar...
Självklart bär jag alla olika kläder och är mycket väl medveten om att vissa kläder jag har är dyrare än andra men jag kommer att andvända den gula skjortan som är ''fejk'' minst lika mycket som den andra för ärligt talat gillar jag den gula färgen på skjortan som jag tycker är skit snygg sen går jag efter vad jag gillar.
Citera
2014-02-21, 07:46
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Det är inte en kopia om du tänker thailand kopior utan ett märke som kallas U.S.P.A som har kopierat ralph laurens stil. Vissa tror till och med att uspa var före ralph lauren för att det skapades tidigare men ralph lauren var långt före med att producera en poltröja med en polospelare och ett nummer på armen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in