2014-02-22, 17:38
Medlem
Hej.

Jag är inte säker på om jag lagt detta på rätt ställe men i alla fall.

En kompis och jag (båda tjejer) diskuterade om att göra något ikväll. Jag kom med ett förslag om att bowla eftersom jag inte gjort det på länge. Då säger hon att man inte kan göra det bara 2 pers. Att det är en gruppgrej.

Då började jag tänka på alla gånger jag varit och bowlat. Har fan inte sett två pers bowla någon gång. I exempelvis USA är det helt normalt. Folk gör det på dejter och med polare osv.

Ligger det något i den svenska kulturen att inte bowla om man bara är två pers? Känns ju som en fördel att vara två på en bana istället för 6 pers som ska turas om.

Vad säger ni flashbackare?
Citera
2014-02-22, 17:44
Medlem
bmwhorans avatar
Jag har aldrig bowlat med två personer utan vi är alltid fyra personer, det blir mycket roligare
Citera
2014-02-22, 17:51
Medlem
Två har jag varit! Lika roligt!
Citera
2014-02-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Jag har aldrig bowlat med två personer utan vi är alltid fyra personer, det blir mycket roligare

Ja det kan jag hålla med om. Dock undrar jag om det på något vis ser "socialt inkorrekt" (vet inte om ordet finns) ut att bara vara 2?
Citera
2014-02-22, 18:34
Medlem
Lingonfrosts avatar
På ett sätt är det klart roligare att vara 2, eftersom man slipper vänta så jävla länge på sin tur. När vi är 4 så kör vi på två banor, så då är det problemet löst!

Jag har bowlat två pers många gånger, men flera gånger har det varit pga vadslagning eller någon annan liknande tävlingsinriktad anledning. Bowling är ta mig fan blodigt allvar
Citera
2014-02-22, 18:49
Medlem
Jack.Dogs avatar
Jag har varit och bowlat med endast en vän och haft det hur roligt som helst! Visst är det precis lika roligt när man är 4 + personer också, men tycker man att bowling är roligt ska väl inte antalet stoppa en.
Citera
2014-02-22, 18:56
Medlem
Nej alltså det handlar ju om vem man är med. Att va där med 3 andra kan ju suga om det är torra människor liksom. Nej det blir nog bara vi två ikväll, man kanske hittar någon mer att spela med där
Citera
2014-02-22, 21:00
Bannlyst
jag har bowlat med min kompis ( endast vi ) det skall gå.
Citera
2014-02-23, 15:03
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonfrost
På ett sätt är det klart roligare att vara 2, eftersom man slipper vänta så jävla länge på sin tur. När vi är 4 så kör vi på två banor, så då är det problemet löst!

Jag har bowlat två pers många gånger, men flera gånger har det varit pga vadslagning eller någon annan liknande tävlingsinriktad anledning. Bowling är ta mig fan blodigt allvar

Det va som fan xDxDD!:P! )))

Grattis till laidback..... din skit
Citera
2014-02-23, 15:21
Medlem
Varje gång jag har bowlat har en kastat klotet medan de andra tittar på och pratar. Sedan går den som kastat och pratar och nästa tar över. Logiskt sett borde det därför inte vara lika kul att bara vara två eftersom en slänger klotet, en tittar på och sen byts man av. Det är liksom inte mycket tid man spenderar till att umgås när man bara är två, eftersom en alltid är på väg mot banan.
Citera
2014-02-23, 16:36
Medlem
Jag har bowlat med bara mig och min flickvän, två personer. Funkade bra!
Citera
2014-02-23, 18:28
Medlem
Lingonfrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Det va som fan xDxDD!:P! )))

Grattis till laidback..... din skit

tackdå och hejsan hoppsan...

...

...

...din jävel