2014-02-23, 11:43
Medlem
lednings avatar
Adressboken, ja...

Av 283 kontakter är åtminstone 82 st kvinnor.
Av dessa tillhör 34 stycken kategorin "Horor". [sic! ]
Senast redigerad av ledning 2014-02-23 kl. 12:02.
Citera
2014-02-23, 11:50
Medlem
VMiLavemangs avatar
Det verkar som Jonas Häger spionerar på någon i sin närmsta sfär med hjälp av Ardamax Keylogger (ett spionprogram).
http://www.ardamax.com/keylogger/

Man kan väl bara hoppas att hans bekanta läser detta och söker igenom sina datorer efter spionprogrammet. Grabben håller på att gräva sin egen grav, sörjd av få och påhejad av många

Eller ännu bättre om vi kunde komma över de mejl och den adress som han spionerar på

"Test Message
Ardamax Keylogger <jonte0ne@hotmail.com>
Sent: ti 2013-01-22 16:33
To:jonte0ne@hotmail.com

This is a test of the email delivery."
Citera
2014-02-23, 12:09
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledning
I avvaktan på de större fiskarna kan man roa sig med att titta på lite andra intressanta saker i mailboxarna:

2008-04-06 17:15:00
Tar emot ett mail med mallar för Rudbecksskolans IG-Varning resp Frånvaroinfo
Jonas tog enligt källor studenten på Rudbeck våren 2006 på programmet samhälle/företag alt. företag/media

2009-10-26 15:17
Bortförklarar övertrasserat bankkonto hos SEB eller Nordea, bifogar sin lönespec från det numera ökända blufföretaget AP Factoring
Massor av referenser finns till denna firma och övriga firmor i samma sfär. Jonas var en av de mest centrala figurerna i dessa bolag.

2011-01-27 19:30
Skickar anställningsintyg utställt från ägaren till den båt han har lånat till Su*ne samt fotograferad namnteckning
Syftet var gissningsvis att få till en namnteckning som ej kande spåras till han egen handstil.
Kom ihåg att Jonas är vänsterhänt och förmodligen ger ett speciellt signum om han försöker förfalska själv.
Obs: Ej säkert att mottagaren går honom till viljes, men det visar hur lättvindigt Jonas ser på urkundsförfalskning

2011-11-24 19:12
Jonas gör ett patetiskt försök att få internetsweden.se att ta bort "smutskastning" på
http://www.internetsweden.se/ett-lasartips-och-manga-lyftna-stenar-senare/
Antingen skickades aldrin mailet ill avsedd mottagera eller så ignorerades det totalt.
Den information han ville få bort ligger kvar än i dag.

2011-06-21 16:21
Jonas dikterar vad som skall stå en skadeanmälan för en dator försäkrad i Trygg Hansa.
Obs: Ej säkert att mottagaren följer hans direktiv här, men det visar på hur lättvindigt Jonas ser på "heder och samvete"-klausulen

Här är mejlet från Jonas Häger till Internetsweden som "Ledning" refererar till:

"Hej internetsweden.se

Mitt namn är Jonas Häger och satt av egoistiska skäl och googlade mitt namn i ren nyfikenhet. Såg då att mitt namn publicerats i en artikel på er hemsida (länk här nedan).
http://www.internetsweden.se/ett-lasartips-och-manga-lyftna-stenar-senare/

Lite lustigt att jag hängs ut som värsta busen när jag personligen håller på med wedsesign och hyrs in lite då och då för hantverksarbeten.

Jag och Patrik Mattsson driver företaget Deulsion Media tillsammans som inriktar sig på grafisk formgivning och webdesign. Ett företag som inte figurerar i några som helst "konstiga" kretsar eller vad man kallar det.

Då jag insåg att det gick bra på webfirman ville jag starta eget med en kompis till mig Rodney Arvidsson (som också nämns i artikeln). Jag som grafiker och han som säljare. Då skapades företaget JR Webdesign KB och när jag ändå satt med alla papper framför mig startade jag även JR ombyggnation KB i samma veva.

Det blev sedan lite mycket att driva tre firmor samtidigt så vi sålde JR Webdesign KB och fokuserar nu på byggjobben och de grafiska arbetet på Delusion media.

Så det vore super om ni kunde ta bort JR Ombyggnation och Delusion Media från artikeln. Sen att jag och Rodney stod i JR Webdesign som tidigare ägare kommer vi ju inte ifrån men vi har inget med dom att göra över huvud taget, tråkigt att dom dragit med sig oss i hela det här.

JA webproduktion starade jag med en kille som var helt omöjlig att ha att göra med. Företaget ska avvecklas. Det företaget anser jag inte heller höra hemma i artikeln.

Jag vet inte om det är ovanligt att man startar många företag, lite väl ivrig och ambitiös. Hoppas ni har förståelse för det här och att våra nya/framtida kunder kommer säga tack och bock och gå till någon annan inom branschen.

Välkomnar gärna frågor och fortsätt smutskasta dom som ska smutskastas för det tycker jag är helt rätt!

Med vänlig hälsning
Jonas Häger"

Notera att Jonas Häger avslutningsvis tycker att det är helt rätt att smutskasta dom som förtjänar det, därför fortsätter vi väl på den inslagna vägen. Föga trodde han att han själv och hans bekantskapskrets skulle bli synade så hårt i sömmarna. What goes around....
Citera
2014-02-23, 12:31
Medlem
VMiLavemangs avatar
Så här är det tänkt att Jonas Hägers Dubbeldejt.se skall se ut:

http://www.bilddump.se/bilder/20140223122431-95.130.9.190.png
http://www.bilddump.se/bilder/20140223122549-95.130.9.190.png

Lite ruffel och båg-varning över det här projektet...det också.
Känns lite porrsajt över det hela, men han fick kanske blodad tand på Knullkontakt.se (se mitt tidigare inlägg).
Man kan inte säga annat än att han är företagsam, men den mannen skulle nog inte tveka att sälja sin syster om han fick tillräckligt bra betalt.
Citera
2014-02-23, 12:51
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Varför reggade han Pontus-domänen? Hade inte Pontus Ljunggren redan hoppat av den 9/2?

Kan ha varit i förebyggande syfte att spärra vissa namn, men det kan också vara någon som vill jävlas lite med Jonas bakom kulisserna och regga upp namnen enbart för att reta upp Jonas.

Exbol är Fr*drik Bostr*m som idag jobbar på Crystone, han var med att konstruera Lexbase-sidan, han fakturerade Jonas för detta ett par gånger. J*ns Forsb*rg är nervös över youtube-videon från sitt kök osv

Texten nedan stämmer tidsmässigt med Jonas avhopp efter att en "kollega" blir skjuten i magen...

Detta är dock ingenting i jämförelse med när jonas telefonbok läcker ut, då har vissa en stor anledning att bli nervösa. Starten av denna cirkus går tillbaka till 2012-04-29, det är då bröd och salt (postboxen) har kontaktats, då var Jonas i Bandhagen med sina operationer.

Att han sysslat med keylogger kan också betyda att han haft något adminuppdrag av ekonomisk art och passat på att installera keylogger för att senare kunna vittja företags x:s tillgångar. Kom ihåg att han även inhandlade en gsm-jammer som är totalförbuden att ha i Sverige.

Killen tangerar faktiskt SÄPO:s domäner, det här är bara toppen på isberget.
Maltakillen valdes nog för att han bor så långt bort (lite svår att hota), men det komiska är att många ekobrottslingar huserar på denna ö och Cypern, jag skulle inte bli förvånad om Schell blir uppvaktad på golfklubben av några intressenter i denna bransch.
Citera
2014-02-23, 12:59
Medlem
Han har reggat svenskaskojare.

Vilket betyder att det är Jonas Häger som står bakom svenskaskojare? Eller?
Citera
2014-02-23, 13:05
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joesne
Han har reggat svenskaskojare.

Vilket betyder att det är Jonas Häger som står bakom svenskaskojare? Eller?

"någon" reggade svenskaskojare.se
Siten som hänger ut honom är svenskaskojare.com
Skvallret säger att "någon" reggade en massa adresser i deras namn, men ingen har betalats så de är snart fria att kunna reggas igen, alltså en digital pajkastning....
Citera
2014-02-23, 13:58
Medlem
Hägers kontakt med murveldjur och andra odjur är intressanta. Sällan har väl en sådan oetisk, omoralisk och kritiserad affärsidé som förstör för människor fått sådana gratis pressmeddelande som Hägers Lexbase. Har journalister slutat att "gräva"?
Senast redigerad av getontop 2014-02-23 kl. 14:02.
Citera
2014-02-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getontop
Hägers kontakt med murveldjur och andra odjur är intressanta. Sällan har väl en sådan oetisk, omoralisk och kritiserad affärsidé som förstör för människor fått sådana gratis pressmeddelande som Hägers Lexbase. Har journalister slutat att "gräva"?

Jonas Häger verkar ju dels ha "kontakter" med någon murvel - men många av dem har slutat gräva, ja. De stora mediaföretagen som Bonnier och Schibstedt har också egna ekonomiska intressen att skydda exvis Bonniers engagemang i Infotorg. Verksamheter som Infotorg m.fl. vill nog inte se åtstramning runt utgivningsbevis m.m... Något som Jonas säkelrigen passar på att rida på nu.
Citera
2014-02-23, 14:05
Medlem
Det är ruttet av media idag att helt ducka för problematiken runt sajter som Lexbase, öppenhet i all ära - men detta är ju rent spekulativt syfte som Jonas och de kriminella elementen runt honom valt att starta den här sajten. Inget annat.

Skicka upp mer skit om honom och folket runt omkring honom, om inte sajten stoppas kanske vi får stopp på en lång kedja av blufföretag som blåser staten på skatteintäkter och också företag på stora summor pengar varje år.

Med ledning av mejlboxen så borde fler myndigheter än Skattemyndigheten leta upp Häger å det snaraste. :/
Citera
2014-02-23, 14:20
Medlem
Lexbase har kopierat två artiklar från SvD till hemsidan, det är känt. De finns att läsa i sin helhet på Lexbase hemsida.
Sådan publicering är förbjuden, Jonas Häger kan bli stämd av tidningen, om det inte är så att han fått SvD:s uttryckliga tillstånd att publicera artiklarna där.

Då hamnar publiceringen i en annan dager. En teori är att SvD, som ger gratisreklam år detta minst sagt moraliskt tvetydiga företag, vill sopa hela händelsen under mattan. Josefin, som artikelförfattaren heter, borde fått sparken ögonaböj och det hade väl varit att vänta om det hade gällt Washington Post eller The Guardian eftersom hon undergräver hela tidningens rykte för lång tid framöver.

Tyvärr är det nog inte så, för då Lexbase-Josefin inte kunnat fortsätta publicera reklamartiklar åt Lexbase på bästa nyhetsplats. Det lutar alltså mer åt att det faktiskt rör sig om ett samarbete mellan SvD och Lexbase. SvD har förmodligen utlovats exklusive nyheter, intervjuer med mera, om Lexbase när sidan går upp igen. Det är en del av Lexbase marknadsföringskampanj. Och "vitmålningskampanj".

Så på frågan om Lexbase fått SvD:s uttryckliga tillstånd att publicera artiklarna på sin egen hemsida är nog svaret, dessvärre, ja, det har de.

Om jag skulle prenumerera på SvD skulle jag säga upp prenumerationen bums. Lexbase-Josefin och ansvarig utgivare förtjänar även en kommentar hos svenskaskojare.com. enligt min mening.
Citera
2014-02-23, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Detta är dock ingenting i jämförelse med när jonas telefonbok läcker ut, då har vissa en stor anledning att bli nervösa.
Har du tillgång till den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in