2014-02-23, 05:42
Medlem
VMiLavemangs avatar
Varför reggade han Pontus-domänen? Hade inte Pontus Ljunggren redan hoppat av den 9/2?
Citera
2014-02-23, 07:36
Medlem
VMiLavemangs avatar
Ytterligare en domänregistrering:

"Hej Jonas Häger (Jonas Häger),

Vi vill härmed bekräfta att din beställda domänregistrering framgångsrikt har behandlats. Nedan följer detaljerad information om utförd domänregistrering.

Registreringsdatum: 2011-10-17
Domän: dubbeldejt.se
Registreringsperiod: 1 År
Summa: 59.00 SEK
Nästa förnyelsedatum: 2012-10-17 "
Citera
2014-02-23, 07:56
Medlem
VMiLavemangs avatar
Det här är lite spännande, Jonas Hägers mejl med någon webbsnubbe:

From: Jonte FBT <jonte0ne@hotmail.com>
To: exbool@hotmail.com
Subject: Texter till sidan
to 2012-06-14 16:43

Vi kan byta ut "Kontakt" till "Kundtjänst" istället.

Kundtjänst
Om du har några funderingar eller frågor kring din annonsering är du välkommen att höra av dig till oss.

WDG Media AB
Forshagagatan 4 Box 3048

Tfn: 08 – 124 511 84
E-post: info@foretagstjanst.se

Om oss
Företagstjänsten är en ledande internetportal som hjälper dig och ditt företag att synas på nätet.
Vi är en av Sveriges snabbast växande söksidor och Vi uppdateras dagligen med nya företag.
Genom att vi är verksamma på internet så ökar du dina kunders möjligheter att finna just dig.
Vi använder Oss även av en MAP funktion som gör det lättare för Era kunder att hitta till Er och du slipper därför lägga tid på att förklara vägen för dom som letar efter ditt företag.
Välkommen till oss på företagstjänsten.se!

Här har Jonas hemsidor hamnat på svarta listan:
http://www.forenadebolag.se/varningslistan/foretagstjansten-wdg-media/
Förenade Bolag är ett av Sveriges största enskilda nätverk av företag som tillsammans säger nej till bluffakturor. Vi arbetar dels förebyggande med att varna för aktiva företag, dels retroaktivt med att hjälpa dig om din verksamhet drabbas.
Citera
2014-02-23, 08:02
Medlem
VMiLavemangs avatar
Då är det väl bara för FRA att sätta in signalspaning på den jävla idioten, han och hans kompisar verkar ju stå för 150% av alla bluffakturor och diverse bedrägerier i Sverige.

Men så glömde jag ju att svensk polis är inkompetent, så oddsen talar för det lilla aset Jonas Häger
Citera
2014-02-23, 08:23
Medlem
VMiLavemangs avatar
Håller vår kära Jonas Häger och hans kompisar på med droger?:

Fromaniel Mattsson <swedma@gmail.com>
To: Jonas Häger
Sent: to 2011-06-23 23:54

Bull shit- jag har redan hittat 4 tabbar syar under ettickenen åp lådan- jag är fett rädd det finns mer
Den 23 juni 2011 17:47 skrev Jonas Häger <jonte0ne@hotmail.com>:
Nej jag frågade honom om hans hemliga stashar men han sa att det inte fanns några. Bara den där whiskeyn typ.
Date: Thu, 23 Jun 2011 16:32:53 -0300

Subject: Re:
From: swedma@gmail.com
To: jonte0ne@hotmail.com

jo men han har ju 2 baggar och den där boxen- jag svär- 20 kilo minst+0 att jag inte vet om han spart undan några droger (vill inte fastna med skiten)
Den 23 juni 2011 16:19 skrev Jonas Häger <jonte0ne@hotmail.com>:
har du maxad packning? annars kan du ju ta hans seglarställ i alla fall och be Mike spara det andra någon stans så säger vi bara att han har saker kvar på båten, dina leksaker etc. Tror han mest bryr sig om seglarstället.
Date: Thu, 23 Jun 2011 16:16:53 -0300
Subject: Re:

Ja men vafan skall jag göra med Jamez sakewr?
Den 23 juni 2011 11:15 skrev Jonas Häger <jonte0ne@hotmail.com>:
http://tsr.festbalbrollop.se här snickrar vi på. Så sjuk skillnad när man har killen in house. Tycker jag och Patrik ligger på han mycket nu, han kommer få panik med dig i rummet också hehe.

Ja jag tycker lite synd om Mike jag med men inget vi kan göra. Dessvärre har dom ju hårt väder framför sig, vi kunde ju inte heller men hade och andra sidan 5 knops vindar att fucka runt i.

När kommer du till stockholm cirka?
Date: Thu, 23 Jun 2011 09:44:31 -0300
Subject:

Ärligt- dom kommer inte att klara av det här. dom är för tok för ostrukturerade och förberedda, jag har varit här i snart 2 veckor och dom frågar idag om jag kan lära dom att reva, dom har inte en aning om någonting. Om man inte kan får man kompensera med att vara smart och ihärdig- what the fuck!

Och det slutar ju med att jag får ta med Jamez saker hem- what the fuck igen

Det är bara en tidsfråga innan vi kan beställa hem domar på Herr Häger, kanske från Lexbase
Citera
2014-02-23, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Detta är dock ingeting i jämförelse med när jonas telefonbok läcker ut, då har vissa en stor anledning att bli nervösa.

Säg inte att det är sant Jag gissar att Jonas och hans eventuella vänner börjar bli stressade nu.
Citera
2014-02-23, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Håller vår kära Jonas Häger och hans kompisar på med droger?:

[i]Fromaniel Mattsson <swedma@gmail.com>
To: Jonas Häger
Sent: to 2011-06-23 23:54

Det är väll ett drömscenario om man är på båtsemester i de farvattnen där Jonas vän och syrra befinner sig i att bli förknippad med skyddande av brottsling och droger? 20 kilo, är det laddningen är det en lång semester man får...

DEA:s tentakler når långt, kanske dags att vända upp och ner på skutan för dem? Just sayin´
Citera
2014-02-23, 09:55
Medlem
lednings avatar
I avvaktan på de större fiskarna kan man roa sig med att titta på lite andra intressanta saker i mailboxarna:

2008-04-06 17:15:00
Tar emot ett mail med mallar för Rudbecksskolans IG-Varning resp Frånvaroinfo
Jonas tog enligt källor studenten på Rudbeck våren 2006 på programmet samhälle/företag alt. företag/media

2009-10-26 15:17
Bortförklarar övertrasserat bankkonto hos SEB eller Nordea, bifogar sin lönespec från det numera ökända blufföretaget AP Factoring
Massor av referenser finns till denna firma och övriga firmor i samma sfär. Jonas var en av de mest centrala figurerna i dessa bolag.

2011-01-27 19:30
Skickar anställningsintyg utställt från ägaren till den båt han har lånat till Su*ne samt fotograferad namnteckning
Syftet var gissningsvis att få till en namnteckning som ej kande spåras till han egen handstil.
Kom ihåg att Jonas är vänsterhänt och förmodligen ger ett speciellt signum om han försöker förfalska själv.
Obs: Ej säkert att mottagaren går honom till viljes, men det visar hur lättvindigt Jonas ser på urkundsförfalskning

2011-11-24 19:12
Jonas gör ett patetiskt försök att få internetsweden.se att ta bort "smutskastning" på
http://www.internetsweden.se/ett-lasartips-och-manga-lyftna-stenar-senare/
Antingen skickades aldrin mailet ill avsedd mottagera eller så ignorerades det totalt.
Den information han ville få bort ligger kvar än i dag.

2011-06-21 16:21
Jonas dikterar vad som skall stå en skadeanmälan för en dator försäkrad i Trygg Hansa.
Obs: Ej säkert att mottagaren följer hans direktiv här, men det visar på hur lättvindigt Jonas ser på "heder och samvete"-klausulen
Citera
2014-02-23, 10:06
Avslutad
Vad är grejen med alla dessa citerade mejl? Kommer de från någon som har hackat honom?
Citera
2014-02-23, 10:17
Medlem
lednings avatar
Nu när pandoras ask har öppnats, en vädjan:
Försök spara ned spännande saker på Wayback Machine
http://archive.org/web/
Submitta URL är enkelt (som tidigare påpekats i tråden) och görs längst ned till höger på ovanstående URL.
Speciellt viktigt med nyare inlägg etc, som ej hunnit sparas av Kungliga Biblioteket samt inlägg på utländska domäner.

De allra sorgligaste SvD-artiklarna är redan sparade.
Citera
2014-02-23, 10:42
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledning
I avvaktan på de större fiskarna kan man roa sig med att titta på lite andra intressanta saker i mailboxarna:

2008-04-06 17:15:00
Tar emot ett mail med mallar för Rudbecksskolans IG-Varning resp Frånvaroinfo
Jonas tog enligt källor studenten på Rudbeck våren 2006 på programmet samhälle/företag alt. företag/media

2009-10-26 15:17
Bortförklarar övertrasserat bankkonto hos SEB eller Nordea, bifogar sin lönespec från det numera ökända blufföretaget AP Factoring
Massor av referenser finns till denna firma och övriga firmor i samma sfär. Jonas var en av de mest centrala figurerna i dessa bolag.

2011-01-27 19:30
Skickar anställningsintyg utställt från ägaren till den båt han har lånat till Su*ne samt fotograferad namnteckning
Syftet var gissningsvis att få till en namnteckning som ej kande spåras till han egen handstil.
Kom ihåg att Jonas är vänsterhänt och förmodligen ger ett speciellt signum om han försöker förfalska själv.
Obs: Ej säkert att mottagaren går honom till viljes, men det visar hur lättvindigt Jonas ser på urkundsförfalskning

2011-11-24 19:12
Jonas gör ett patetiskt försök att få internetsweden.se att ta bort "smutskastning" på
http://www.internetsweden.se/ett-lasartips-och-manga-lyftna-stenar-senare/
Antingen skickades aldrin mailet ill avsedd mottagera eller så ignorerades det totalt.
Den information han ville få bort ligger kvar än i dag.

2011-06-21 16:21
Jonas dikterar vad som skall stå en skadeanmälan för en dator försäkrad i Trygg Hansa.
Obs: Ej säkert att mottagaren följer hans direktiv här, men det visar på hur lättvindigt Jonas ser på "heder och samvete"-klausulen

Ja, jävlar vilket gräv Nobelpriset på den
Renstiernasgata 28 som återkommer i texten måste gälla dettta postboxföretag med ingång "Bröd & Salt"
http://www.postbox8.se/kontakt.php

Mejl mellan detta postboxföretag och JH finns. Så den som vill slå JH på käften behöver nog inte vänta allt för många dagar på denna adress eftrsom det mesta verkar gå den vägen
Citera
2014-02-23, 11:16
Medlem
Överlag - notera att ni läser Jonas Häger-mejlen läser ni mejlen från/till en snubbe som till Skatteverket för merparten av alla år deklarerat att han inte har någon inkomst alls....

Den "webbsnubben" Jonas Häger anlitade är programmerare/utvecklare och har redan blivit spårad. Ingen kändis men hans arbetsgivare (webbföretag) lär inte gilla att han både jobbat på sidan om och pysslat med detta. Mycket som talar för att han "glömt" betala skatt också på sina intäkter.

Tror faktiskt inte jag hittat någon i Hägers närhet av dem han jobbat/jobbar med som är helt "ren" och de flesta är rätt svarta i sin verksamhet. Helt sanslöst att media inte begripit denna ännu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in