Citat:
Ursprungligen postat av
xeed12
Försök bara vara där för henne. Min flickvän var deprimerad och de knasade sig.
Ge henne komplimanger, undvik att bråka med henne och sätt absolut inga krav på henne(som jag gjorde :P)
Sen när du väll träffar henne så försök att hitta på saker så att hon för stunden inte tänker på att hon är deprimerad. Finns egentligen ingenting du kan göra för att hon ska gå ur depressionen men du kan underlätta för henne.
Viktigt att tänka på (hände mig och andra jag känner) Du kan bli dumpad! men va inte orolig. Min tjej dumpade mig för att hon inte ville vara en börda för mig.
Lite tips är att hämta hennes kompisar och gör myskvällar. Visa att du stöttar henne men va inte för på och fråga saker osv, det påfrestar henne bara ännu mer. Det är bara hon som kan bli av med depressionen.
Juste det viktigaste är att du ska tänka på dig själv, egoistiskt jag vet men du kommer bli påverkad av det här. Det kommer ta på ditt psyke att du vet att hon mår dåligt och att du inte kan göra något åt saken. Så försök inte att ta ett ansvar, bara för att ni är tillsammans så betyder det inte att du ska va "räddaren i nöd". Jag försökte det men det finns människor som är utbildade till det här
Okej! Ska nog ta det lite lugnt och finnas där som ni säger. Vill ju bara att det ska bli bra! Tack för ditt svar!