Jag har använt min Xperia Z1 Compact i en vecka, och ännu så länge är jag helnöjd! Bytte från en Sony Arc S och innan dess SE X10 Mini, så jag kan vara lite färgad, har varit nöjd på det stora hela med alla tre. Arc S hade förjävla dåligt med internminne dock.
Z1 Compact känns som en riktig kvalitetslur. Skärmen har imponerat stort på mig, täcker i stort sett hela framsidan av luren och har bra färgåtergivning, känns bra och syns bra även i solljus och i vinklar. Batteritiden är också över förväntan, har oftast minst 40-50% kvar efter en heldags användning, (07-23 typ), och eftersom det är första veckan så har jag använt den mycket, installerat appar och pillat en del.
Bestämde mig för Z1 Compact efter att ha läst
GSM-arenas recension. Att den är vatten och dammtålig ser jag som ett stort plus också!
Snygg är den också.
Det enda negativa jag märkt hittills är att den inte har någon T9-funktion, vilket är helkass, aldrig gillat QWERTY på mobiler och hade inte tänkt vänja mig vid skiten (och det förbannade autocorrect) det närmsta årtiondet. Jag hoppas det kommer någon uppdatering som löser det för mig.
Jag har ingen erfarenhet alls av de nyare nokiorna, så någon jämförelse kan jag inte göra.