2014-02-22, 22:26
Medlem
Nedomanskys avatar
Vilken ska jag välja? Ringer mest, surfar 0,5 gb. Tar ett o annat foto, använder mig aldrig av några mappar. GPS används några gånger per år..

Användarvänligheten spelar roll, vet inte om jag förstått mig på min telefon fullt ut tycker det är svårt med inställningar osv..

Har haft en Xperia S i två år nu, det kanske är dags för ngt nytt. Det är ju alltid kul att leka med telefonen när den är nyköpt, vilken får jag mest kul med?

Lyssnar lite på musik också, vilken har den bästa musikspelaren o ljudet...

Ge mig pros and cons, det får inte bli en diskussion om vilket OS som är "bäst"
Citera
2014-02-22, 22:32
Medlem
bmwhorans avatar
Xperian
Citera
2014-02-22, 22:35
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Xperian

Utveckla gärna ditt resonemang...
Citera
2014-02-22, 22:41
Medlem
bmwhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Utveckla gärna ditt resonemang...

Tycker att Xperia har lyckats bättre än Nokia och att Xperian tycker jag har roligare funktioner än Nokia
Citera
2014-02-23, 01:26
Medlem
AntonSs avatar
Lumia 925 har den absolut sämsta antennkonstruktionen av alla mobiler, t.o.m. lite sämre än iPhone, och det säger inte lite det! Det innebär att man har dåligt mottagning och onödigt hög strömförbrukning.
Nokia har redan gått ut med att man jobbar hårt på att lösa problemet. Apple tiger som vanligt och räknar väl med att "rida ut stormen ändå"

Jag glömmer alltid bort länken till den stora undersökningen som en dansk forskargrupp gjort. Nån som minns?

Enligt den undersökningen hade alla pekmobiler dåliga antenner, men Sony minst dåliga.

Valet mellan en Lumia och en Sony verkar lätt.
Citera
2014-02-23, 01:41
Medlem
Nirps avatar
Jag har använt min Xperia Z1 Compact i en vecka, och ännu så länge är jag helnöjd! Bytte från en Sony Arc S och innan dess SE X10 Mini, så jag kan vara lite färgad, har varit nöjd på det stora hela med alla tre. Arc S hade förjävla dåligt med internminne dock.

Z1 Compact känns som en riktig kvalitetslur. Skärmen har imponerat stort på mig, täcker i stort sett hela framsidan av luren och har bra färgåtergivning, känns bra och syns bra även i solljus och i vinklar. Batteritiden är också över förväntan, har oftast minst 40-50% kvar efter en heldags användning, (07-23 typ), och eftersom det är första veckan så har jag använt den mycket, installerat appar och pillat en del.
Bestämde mig för Z1 Compact efter att ha läst GSM-arenas recension. Att den är vatten och dammtålig ser jag som ett stort plus också!
Snygg är den också.

Det enda negativa jag märkt hittills är att den inte har någon T9-funktion, vilket är helkass, aldrig gillat QWERTY på mobiler och hade inte tänkt vänja mig vid skiten (och det förbannade autocorrect) det närmsta årtiondet. Jag hoppas det kommer någon uppdatering som löser det för mig.

Jag har ingen erfarenhet alls av de nyare nokiorna, så någon jämförelse kan jag inte göra.
Citera
2014-02-23, 11:47
Medlem
Jag skulle inte tro att antennproblemet har drabbat lurar som levererats till Sverige för att om man kollar på olika forum där dom diskuterar de här så är det aldrig någon som faktiskt har problemet.
Jag hade kört på Lumian då allt är mycket smidigare, Nokias egna appar är helt fantastiska, kameran är helgrym, Windows Phone är helt klockrent.
Citera
2014-02-23, 11:53
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boatsNhoes
Jag skulle inte tro att antennproblemet har drabbat lurar som levererats till Sverige för att om man kollar på olika forum där dom diskuterar de här så är det aldrig någon som faktiskt har problemet.
Jag hade kört på Lumian då allt är mycket smidigare, Nokias egna appar är helt fantastiska, kameran är helgrym, Windows Phone är helt klockrent.

Det gäller naturligtvis alla Lumia som levererats på alla marknader! Man har naturligtvis aldrig olika antenner på olika marknader! Varför skulle man ha det? Dessutom gjordes undersökningen i Danmark som ju har exakt samma mobiler som övriga Norden, dvs språkpaketen.
Citera
2014-02-23, 11:53
Medlem
StyleWarss avatar
Nokia dras med kvalitetsproblem på sina lurar har jag märkt. Många användare (och då är de totalt väldigt få) har fått nya lurar hos oss och samma skit igen. Skärmar som ballar ur, värsta ekot när man pratar och de verkar också vara smutsmagneter! De ser solkiga ut som fan när de kommer in, färgade av fodral och handväskor av läder.

Och Windows Mobile....meh x 10.

Fortsätt med Sony, finns ingen bättre lur just nu. Z1 eller Z1 Compact ska du ha.
Citera
2014-02-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Det gäller naturligtvis alla Lumia som levererats på alla marknader! Man har naturligtvis aldrig olika antenner på olika marknader! Varför skulle man ha det? Dessutom gjordes undersökningen i Danmark som ju har exakt samma mobiler som övriga Norden, dvs språkpaketen.
Att man aldrig hört någon med problemet i Sverige säger ju ganska mkt... Men visst vi kanske har bättre täckning överlag här än i danmark...
Edit; efter att ha sökt runt så hittar jag enbart en med problemet vilket mer tyder på måndagsex, och en dansk undersökning som säger detta men då blir jag väldigt tveksam till undersökningen.
Sedan hittade jag de här:
http://www.phonearena.com/news/Nokia-Lumia-925-maintains-full-bars-antenna-not-plagued-by-grip-of-death-issues_id43052
Senast redigerad av boatsNhoes 2014-02-23 kl. 18:03.
Citera
2014-02-23, 18:33
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Att man aldrig hört någon med problemet i Sverige säger ju ganska mkt...[/url]

Ja, att vi är okunniga i Sverige?
Ja, att vi inte bryr oss om sakfrågor utan gillar utseende?
Ja, att vi struntar i tekniska fakta när vi förälskat oss i en pryl?

eller vad menar du?
Citera
2014-02-23, 18:40
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Att man aldrig hört någon med problemet i Sverige säger ju ganska mkt... Men visst vi kanske har bättre täckning överlag här än i danmark...
Edit; efter att ha sökt runt så hittar jag enbart en med problemet vilket mer tyder på måndagsex, och en dansk undersökning som säger detta men då blir jag väldigt tveksam till undersökningen.
Sedan hittade jag de här:
http://www.phonearena.com/news/Nokia-Lumia-925-maintains-full-bars-antenna-not-plagued-by-grip-of-death-issues_id43052

Om du sökt lite mer hade du hittat undersökningen, som dessutom är vetenskaplig forskning och inget vanligt tyckande.

http://erhvervsstyrelsen.dk/file/435579/Mobile_Phone_Antenna_Performance_2013.pdf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in