2014-02-22, 18:40
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Normalt är man så återställd efter 24 timmar att man kan åka hem och klara sig själv utan problem. Genomsnittlig sjukskrivning är som regel en vecka tills man kan börja jobba som vanligt igen!

Menar du att han låg på sjukhuset och trynade en vecka och sedan fortfarande var dålig? Det känns lite konstigt för ett enkelt rutiningrepp. Trodde CG var soldat inte en snyftande unge.

Han ska ha blivit inskriven den 22a och och utskriven på dagen den 28e. Har klarat mig från denna åkomma men 1986 var artroskopin i sin linda och jag kan tänka mig att metoderna utvecklats under det dryga kvartssekel som gått.

Ja du, Carl-Gustaf Östling , hur var han? Vet inte säkert. Men och annan som är stor i käften utåt kan vara ynkliga det går emot.
Citera
2014-02-22, 18:44
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Normalt är man så återställd efter 24 timmar att man kan åka hem och klara sig själv utan problem. Genomsnittlig sjukskrivning är som regel en vecka tills man kan börja jobba som vanligt igen!

Menar du att han låg på sjukhuset och trynade en vecka och sedan fortfarande var dålig? Det känns lite konstigt för ett enkelt rutiningrepp. Trodde CG var soldat inte en snyftande unge.

Synd att man inte har tillgång till hans läkarjournal. Det hade varit något det...
Citera
2014-02-22, 18:58
Medlem
Citat:

Han hade en brusten blindtarm. Det är mer komplicerat än en vanlig blindtarmsinflammation. Själv tycker jag att det är mer anmärkningsvärt att han mot läkares rekommendation går hem vid lunch på morddagen...
Citera
2014-02-23, 02:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinytiny
Tyst i tråden, inga inlägg de senaste dagarna?

Har funderat över prologen i Jallai's Landsförrädaren där gärningsmannen är Stig.
Romanen är fiction, men finns det kanske någon bärighet i att SE var inblandad?
Vet att detta har varit uppe för diskussion tidigare då han hade kopplingar till EAP. Om man lägger till att han som person inte hade "några gränser" blev djupt engagerad i högerextremistiska tankar åren innan MOP och kontakterna med högre militära officerare.
Vad tror ni?

Blir lätt så när ingenting med substantiellt innehåll eller med bäring mot MOP diskuteras ..

En känd svensk finansman lär ha yttrat att det ekonomiska etablissemanget i Sverige mycket starkt ogillade att Olof Palme med löntagarfondernas införande skulle trona på en gödselstack som andra hade skitit ihop. Olof Palme var galjonsfiguren för fackföreningsfonderna och därmed finanselitens ostridiga favoritspottkopp, även om fonderna inte var Olof Palmes idé utan Rudolf Meidners - men den arrogante Palme skulle fatta det politiska beslutet. Tror detta blev för mycket, det fick bara inte ske - plus det där med Palmes hårdnackade motstånd mot systemskifte i nyliberal riktning i enlighet med Chicagoskolans och Milton Friedmans prisbelönade teorier. Detta tror jag var motivet att mörda Olof Palme.
Citera
2014-02-23, 10:21
Medlem
hehehos avatar
Chip har släppt sin första svensk-artikel, nästan inget om Palme i denna, det handlar om Bernt Carlsson (dock en del slarvfel ser jag).

chiptatum.com
Citera
2014-02-23, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Han hade en brusten blindtarm. Det är mer komplicerat än en vanlig blindtarmsinflammation. Själv tycker jag att det är mer anmärkningsvärt att han mot läkares rekommendation går hem vid lunch på morddagen...

Nja, jag har en släkting som opererats för brusten blintarm och har själv gjort allvarligare ingrepp i buken utan sådan konvalecens. Vid brusten blindtarm får man behandling mot infektion och är man inte ganska pigg efter en vecka så är det mycket märkligt. Jag lutar nog mot att man lutat sig mot medicinsk sekretess för att skapa alibi eller döja mågot annat. Att en läkare vill behålla för observation på grund av infektionsrisken betyder inte att man är utslagen. Frågan är också om det var så eller om CG skulle spela tuff och låtsas att han var så macho att han gått hem trots läkarens inrådan. Sedan kan det ju vara en omskrivning för en mera pinsam åkomma.

Efter en vecka stränar det i såret men nog fan kan man till och med springa om det krävs åtminstone med CP:s påstådda löpstil

Om en kompis eller en läkare påstår att det kan verifiera att Östling inte kunde gå eller springa finns där en gravad hund.
Citera
2014-02-23, 11:36
Medlem
Citat:
Nja, jag har en släkting som opererats för brusten blintarm och har själv gjort allvarligare ingrepp i buken utan sådan konvalecens. Vid brusten blindtarm får man behandling mot infektion och är man inte ganska pigg efter en vecka så är det mycket märkligt. Jag lutar nog mot att man lutat sig mot medicinsk sekretess för att skapa alibi eller döja mågot annat. Att en läkare vill behålla för observation på grund av infektionsrisken betyder inte att man är utslagen. Frågan är också om det var så eller om CG skulle spela tuff och låtsas att han var så macho att han gått hem trots läkarens inrådan. Sedan kan det ju vara en omskrivning för en mera pinsam åkomma.

Efter en vecka stränar det i såret men nog fan kan man till och med springa om det krävs åtminstone med CP:s påstådda löpstil

Om en kompis eller en läkare påstår att det kan verifiera att Östling inte kunde gå eller springa finns där en gravad hund.

Att man efter en veckas konvalescens nog kan springa litet eller prata i walkie talkie kan vi nog snabbt komma överens om. :-) Men jag är mer skeptisk till att blindtarmshistorien skulle vara bluff och båg. Om man hade försökt fejka ett alibi så hade man väl skrivit att han skrev ut sig på lördagen?
Citera
2014-02-23, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Chip har släppt sin första svensk-artikel, nästan inget om Palme i denna, det handlar om Bernt Carlsson (dock en del slarvfel ser jag).

chiptatum.com

Är du förvånad? Man slår på trumman för nya fakta och sedan kommer det inget på samma sätt som det skett sedan hedenhös. Sajten är en del av sanningsrörelsen med referenser till New World Ordet och annat trams. Frågan är om ens Tatum är inblandad personligen i produktionen.

Man lånar ihop lite gammal skit som historien förpassat till soptippen och försöker gjuta liv i det trots att det nog är ganska klarlagt vilka som låg bakom Lockerbie.

Annonseras via en liten skara sanningsrörelseanhängare som relevant för nej avgörande ny information om Palmemordet fast det är trams om CIA:s antydda inblandning i Lockerbie. Uppenbarligen producerat av folk som varken kan hålla reda på fakta eller skilja en svensk från en annan. På den gamla goda tiden när Chip faktiskt framträdde i alternativmedia kunde man märk hur han anpassade sig efter sin publiks intresse och plötsligt visste det de ville höra. Det var så han första gången började berätta sagor om Palmemordet för Andersson. Tyvärr blir det ju flagranta faktafel ständigt i sådana utläggningar där fantasin flödar hos Chip och bristen på källkritik och kontroll hos "undersökande" journalister framstår som omåttlig.

De mantriska upprepandet av sådana "källor" som Chip eller för den delen De Wet Potgieter är lika talande som skrämmande. Finns det fortfarande så många dumskallar där ute som lyssnar. Idag har vi wikileaks med riktiga avslöjanden och trams som detta hör hemma på historiens soptipp.

Chip har fabulerat så många gånger och så dåligt att hans trovärdighet är 0. De Wet Potgieter har förlorat hela sin karriär som journalist sedan han fejkat att han hade dokument deponerade som utpekade ledande ANC-personer i allvarliga brott. Efter det (avsked och vanära) hamnade han hos andra extremistiska boreaktivister som anser att Apartheidregimen svek dem och som vill hämnas med sagor och anklagelser.
Citera
2014-02-23, 11:38
Medlem
Citat:
Att man efter en veckas konvalescens nog kan springa litet eller prata i walkie talkie kan vi nog snabbt komma överens om. :-) Men jag är mer skeptisk till att blindtarmshistorien skulle vara bluff och båg. Om man hade försökt fejka ett alibi så hade man väl skrivit att han skrev ut sig på lördagen?

Inte om det kommit fram på andra vägar att han inte var på sjukhuset. Då är det däremot funktionellt att försöka få det att framstå som att han i princip var dödsjuk ändå trots att han skrivits ut.
Citera
2014-02-23, 13:06
Medlem
14thInts avatar
På tisdag inleder SvD en artikelserie om Palmemordet och ska följa upp ett av spåren.
Citera
2014-02-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
På tisdag inleder SvD en artikelserie om Palmemordet och ska följa upp ett av spåren.

Så här skriver tidningens chefredaktör i dagens tidning:

"I en serie granskande artiklar med start på tisdag kommer SvD att ta upp en del helt nya aspekter på mordet. Vi har gått igenom hittills okända arkiv och intervjuat personer som tidigare förekommit i utredningen, men som nu kommer med nya uppgifter.

Jag gör mig ingen illusion om att vi har hittat lösningen på mordgåtan. Däremot väcks en del intressanta frågor i granskningen, frågor som förhoppningsvis kan blåsa lite nytt syre i utredningen. En utredning som nu pågått i över 10000 dagar och där förundersökningsledaren Kerstin Skarp hävdar att det i nuläget finns omkring tio bearbetningsbara spår, men där det saknas en tydlig huvudmisstänkt.

Nästa vecka blåser SvD liv i ett nygammalt spår. "
Citera
2014-02-23, 15:25
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Så här skriver tidningens chefredaktör i dagens tidning:

"I en serie granskande artiklar med start på tisdag kommer SvD att ta upp en del helt nya aspekter på mordet. Vi har gått igenom hittills okända arkiv och intervjuat personer som tidigare förekommit i utredningen, men som nu kommer med nya uppgifter.

Jag gör mig ingen illusion om att vi har hittat lösningen på mordgåtan. Däremot väcks en del intressanta frågor i granskningen, frågor som förhoppningsvis kan blåsa lite nytt syre i utredningen. En utredning som nu pågått i över 10000 dagar och där förundersökningsledaren Kerstin Skarp hävdar att det i nuläget finns omkring tio bearbetningsbara spår, men där det saknas en tydlig huvudmisstänkt.

Nästa vecka blåser SvD liv i ett nygammalt spår. "
Det låter ju minsann intressant så det förslår. "Nygammalt spår"... Bara det inte blir en ny vända med Chrille. Där kan väl knappast finnas något att tröska om...?

"Hittills okända arkiv", spännande! Frånstedts bok i maj. Blir det en avslöjande vår eller ett västgötaklimax?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in