2014-02-22, 23:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Jag tror inte det. Vad jag kunde tolka ut ur bilderna så handlade det om ett gäng killar och en tjej som hade ett intresse för filminspelning, mord och läskiga miljöer där de visade några bilder på dem tillsammans med thailändskan som låg på golvet, blodig och död, inlindad i plast. Utseendemässigt var thailändskan lik VB. Vad som inte gick att klura ut var om det var en riktig människa eller en docka. Såg faktiskt ut som en död människa men eftersom den var inlindad i plast så blir bilden lite diffus. Miljön påminde om gula husets men det var nog inte det stället. Har försökt att leta bilderna men vad jag kan komma fram till är att dem som hade bilderna på facebook har tagit bort dem. Om Mboudine har rätt? Det får han svara på själv, men om det är sant att det handlar om en filminspelning "snuff movie/skräckfilm" och hen känner till detta så skulle det i sin tur förklara varför hen inte behöver läsa FUP, vet vad som har hänt, känner till typerna och övertygelsen om att endast ett längre straff får KJ att börja berätta vilka fler som är inblandade. No offence, Boudine.

För all del

VET vad som har hänt är väl att ta i, men om det är som jag har misstänkt från start - ett event med flera inblandade och med "kribba" Johansson som en av dessa är det ju högst troligt att mordet på Vatchareeya filmades, långt troligare än att så inte skedde. Tror gärningspersonerna har hittat en hel del av liknande slag som föreliggande på internet och triggats av detta, den som inte är inne på samma tankegångar om filmning som jag har nog skygglapparna väldigt hårt påskruvade.
Citera
2014-02-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
För all del

VET vad som har hänt är väl att ta i, men om det är som jag har misstänkt från start - ett event med flera inblandade och med "kribba" Johansson som en av dessa är det ju högst troligt att mordet på Vatchareeya filmades, långt troligare än att så inte skedde. Tror gärningspersonerna har hittat en hel del av liknande slag som föreliggande på internet och triggats av detta, den som inte är inne på samma tankegångar om filmning som jag har nog skygglapparna väldigt hårt påskruvade.

Ursäkta, men varifrån kommer idén om filmning. Finns det någon, KJ eller hans kompisar, som tidigare visat något intresse av det? Bortsett från mobilfoton har jag åtminstone inte sett något.

Källa på det, tack!
Citera
2014-02-22, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta, men varifrån kommer idén om filmning. Finns det någon, KJ eller hans kompisar, som tidigare visat något intresse av det? Bortsett från mobilfoton har jag åtminstone inte sett något.

Källa på det, tack!

Filmning existerar bara i MBoudins fantasier, likaså att händerna är tagna som souvenier. Hur kan man annars komma på tanken? Om man nu inte deltagit i "eventet" förstås...
Citera
2014-02-23, 00:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Filmning existerar bara i MBoudins fantasier, likaså att händerna är tagna som souvenier. Hur kan man annars komma på tanken? Om man nu inte deltagit i "eventet" förstås...

Om det är som jag befarar existerar en filminspelning av VB-mordet, den möjligheten skulle gärningspersonerna inte missa - det vore högst besynnerligt om dessa är av den sort som jag tror att de är.

Edit: Jag tror att många här inne har missuppfattningen att psykopater är liktydigt med mördare. Så är det inte, psykopater är inte mördare i högre utsträckning än andra men vad som markant skiljer psykopater från andra är avsaknaden av empati - förmåga att känna medlidande med sina offer oavsett dessa är mordoffer eller offer för någonting annat. Som jag nämnde i ett tidigare inlägg visade en amerikansk studie att en stor andel av de mest framgångsrika personerna inom det amerikanska näringslivet är psykopater eller uppvisar psykopatiska drag.
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-23 kl. 00:05.
Citera
2014-02-23, 03:35
Medlem
Langelas avatar
Skrev det längsta inlägget i mitt liv och det försvann, Ftw
Provar igen

Jag är i en inre konflikt med mig själv huruvida KJ utfört detta dåd

Min erfarenhet av att ha jobbat med människor med neuropsyktratiska besvär såsom add och Aspergers och den bild jag fått av KJ efter alla hans förhör säger mig att han inte är den personen som gjort detta.

Det jag har svårt att släppa ändå är bland annat att folk snöat in på mordplatsen.
HADE nu KJ haft ihjäl VB hemma hos sig så kan det även varit så att hon kvävts om jag fattat rätt.
Har varit med vid en människornas bortgång där likstelheten inträffade ganska snart och det håller på i ca tolv timmar innan det släpper. Alltså om han snabbt fick ut henne i bilen så borde garaget varit styckplats ifall det nu var så och om det var för att få in henne i blir så måste benen kapats där. Har inte sett någon utförlig besiktning av garaget, finns det tex vatten där? Bilen skulle även ofta vara olåst, var även porten till garaget det? Var det ett allmänt garage eller hans privata där han kunde jobba ostört?

En annan tanke är att KJ förmodligen äter en del ångest och sömnpreparat, för en ovan människa med vbs size räcker en liten dos att bryta ut kapslen på tex lorazepam och hälla i en cola-flaska för att dölja beskheten. Har han sen lyft ut henne i bilen och åkt till en annan plats för att stycka vilket fortfarande inte hittats nån så skulle han ju även kunnat lämna henne i anslutning till den. Fanns det några spår av sånt i henne? Kan inte minnas att jag ens sett en sån rapport.
Då det uppenbarligen var ett bättre gömställe.

Dessutom så har jag svårt att se att en människa som KJ skulle klara skulden i kombinationen till psykiska åkomma och inte vilja lätta på hjärtat. En kille som han skulle tvärtom vinna på att erkänna
då han trots vänner förmodligen är ganska ensam i sin värld där alla är annorlunda mot han själv och fängelse är förmodligen inget som skrämmer utan kanske tom en väg ut.

Att KJ var med och sökte med MP och där uppfattades lite lustig och nyfiken då han höll sig nära folk som kunde ha information är också typiskt människor med Aspergers. Alltså helt normal för att vara onormal. Han var nog mest där för att han var nyfiken helt enkelt men också lite lat och ville komma och gå som han själv ville.

Regerar mer på första (andra?) killen som var med och hittade benen, hur han lyste upp som ett barn på julafton och tom hade mage att peta med sin egen kniv i såren efter kapningarna.

Tejpen är oviktig, inga spår i lägenheten utan det enda som kan få han att svettas på riktigt är blodet i bilen. Plantering rimmar såklart illa men är nog vanligt förekommande när misstänkt delges misstanke för mord. Kolla bara på gubben aldin som hade ihjäl Caroline Stenvall både en två och tretton ggr. Där var mycket blod. MEN kan fortfarande hända och sändes ett liknande avsnitt i sonsofanarchy där mathodåren mb kan fått inspiration. Mb hade tydligen svårt att släppa VB även om det för oss andra hade fått oss både att byta adress att få en sån som VB efter sig när man är gift. Han är även den som hotat andra människor i samma ämne, samt försökt strypa en tidigare kvinnlig kontakt som hotat avslöja allt för hans fru.

Fråga: lögndetektortest, används sånt inte längre alls? Skulle vilka se labila mb fastspänd i en sån.
Just nu är åklagarens enda kort en markering från en hund, för det var bara en hund som användes om jag fattat rätt?
Hundar kan ta fel och han kan ju även haft sin egna döda hund i bilen påväg till ån.
Om han klämt finget någon gång och en bit knypts av i bagageluckan, kan inte den vävnaden ge ifrån sig liklukt då?

Har missat delen när han försäger sig om bagageluckan, kan nån rabbla den eller skicka på inkorg är ni jättegulliga, även lite vänner runt KJ som har kvar sin Facebook och vänner och familjemedlemmar till mb och as skulle vara intressant, hittar inget på vbs sida längre efter hennes mamma bombat sönder den.

OT! TACK för ordet. Ni gör ett sjukt bra "jobb" härinne och det är alltid lika intressant.
MEN! Ni som ägnar halva inläggen till att idiotförklara varann gör lätt att man lednsar.
Det är alltid kul att diskutera, men för att ha en bra diskussion får man också acceptera att andra människor har andra tankar pga egna erfarenheter och vad vet jag. Om nu slutr hoppa på varann, inte svarar med samma mynt så ska ni snart se att man faktiskt kan lära sig något av dom ens mest sjuka teorierna. Ibland låter ni som karaktärerna i nog Bang theori som försöker bräcka varann i vetenskapstermer, det är bara tröttsamt och framför allt måste det vara tröttsamt för er själva. Att idiotförklara era "kollegor" (här jobbar vi ju lite för samma sak eller hur?) för han har en annan åsikt driver inga framgångsrika företag. Tänk på det .

En sista grej jag kom på spontant.
Om var och än av alla oss hade haft ihjäl en människa, hade vi inte skickat massa sms till den personen för att det iallafall ska se ut som vi är oroliga?
Puss på er 💋

Edit, telefonen skriver mycket fel ser jag, ska ha ett snack med den imån.
Senast redigerad av Langela 2014-02-23 kl. 03:54. Anledning: Felstavat
Citera
2014-02-23, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langela
Du är ute och cyklar. Den skyldige (KJ) är dömd, det räcker så.

"var och än" kan inte föreställa sig att mörda. Var och en kan inte föreställa sig planerade eller reaktiva mord. Var och en har inte Aspergers syndrom. Även bland aspergare finns det individer, utöver deras syndrom. Var och en kan inte föreställa sig vad som är följden av ett mord, vare sig det finns en handlingsplan (planerat mord) eller inte (planerat men bristfälligt planerat mord, eller rent av reaktivt mord).
Citera
2014-02-23, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag är inte alls mån om att ha rätt - men jag brukar ha det, det här är min "bakgård" och därför vågar jag uttala mig ganska tydligt om just det här fallet, mord- och andra brottsfall generellt intresserar mig inte ett dyft med några undantag. Nej, jag bryr mig inte om jag har fel i det här fallet, jag hoppas jag har fel, för Vatchareeyas skull - men jag tror som sagt inte det, jag tror hon råkade riktigt illa ut.

Till något betydligt mer intressant:
http://bit.ly/Oppbeh

Är det en slump att KJ visade upp en teckning med en massa streck på som om man lägger ut dessa på en karta över Boden visar en bild på de områden som figurerat i FUP och eftersök?
Citera
2014-02-23, 12:20
Moderator
OYs avatar
Citat:

Är det en slump att KJ visade upp en teckning med en massa streck på som om man lägger ut dessa på en karta över Boden visar en bild på de områden som figurerat i FUP och eftersök?

Kanske ligger något i det här, men har du testat att lägga Mona-Lisa eller Nattvarden över Boden, vilka intressanta platser skär leendet då, kanske sushirestaurangen, Timj*nvägen, och en stuga där det bor en man med eld i håret?

Jag är tveksam till att bilden är en karta, men det kan vara så.
Citera
2014-02-23, 12:24
Medlem
Chirpas avatar
Citat:

Det där måste jag ha missat?
Var finns bilden och när är den tagen?
Citera
2014-02-23, 12:26
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Jag är benägen att svara ja på din fråga. Men samtidigt är det ju stimulerande att fördjupa sig i såna här gåtor. Man kan exempelvis notera att linjen som slingrar sig norrut från fyndplatserna ringar Gammelängsträsket. Ett bra ställe att dumpa saker måhända.

Har du en bild på själva teckningen också?
Citera
2014-02-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Det där måste jag ha missat?
Var finns bilden och när är den tagen?
Sök på google, bilder efter kj(skriv ut namnen) och teckning.
Citera
2014-02-23, 16:31
Medlem
Nu var det ett bra tag sen jag läste i tråden, och orkar inte kolla igenom de senaste 200-300 sidorna. Har det framkommit vad som journalerna från BUP inehöll? Har hört vissa lösa rykten, men skulle vara bra att få de bekräftade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in