• 1
  • 2
2014-02-21, 15:59
Medlem
"För många kan det kännas hopplöst, det kan kännas som att man aldrig kan ta sig upp igen efter att man har lånat för mycket pengar.

Men ett första steg, är att sätta upp sig på en spärrlista hos bolagen, det har dom en skyldighet att erbjuda sina kunder.

Skicka ett mail till samtliga mailadresser nedan, och skriv att du vill få låneförbud, skriv ditt personnummer och telefonnummer, så är du ett steg närmare en bättre ekonomi.

Detta är inte alla banker, men dom flesta som ger ut SMS-lån med svinhöga avgifter.

support@vivus.se, kundtjanst@risicum.se, kundtjanst@okmoney.se, kundtjanst@ferratum.se, kundtjanst@meddelandelan.se, kundtjanst@folkia.se, kundtjanst@easycredit.se, kundtjanst@kredit365.se, support@smspengar.nu, info@kundfinans.se, kundtjanst@expresskredit.se, info@nanokredit.se, kundtjanst@mobillan.se, kundservice@pengos.se, info@thorn.se, info@viaconto.se, info@kreditidag.se, info@leasy.se, info@nettofinans.se, info@smskontanter.se, info@smsfinans.se, info@cashbuddy.se, kundtjanst@38an.se, kundtjanst@axcept.se, nfo@upe.se, kundtjanst@easy-card.se, kundtjanst@kontantfinans.se, info@litecash.se, kundtjanst@creditum.se, kundtjanst@vippi.se, info@loanit.se, info@minimoney.se, info@forex.se, info@avida.se, adm@selenefinans.se"

Detta tips stod på lånforum. Googla lånforum och kolla där finns folk med bra koll på hemsidan. Jag gjorde ifall så att jag spärrat mig själv från alla dessa ovanför + några till.

Lycka till
Citera
2014-02-21, 23:29
Medlem
Hoppas verkligen du löser detta! Verkar inte vara jättekul sits att vara i. Och jag kanske inte kan komma med mer tips än vad alla andra här har kommit med. Sälj av saker, ha typ ett loppis i helgen?

Jag skulle vilja se hur det gick för dig och om du klarade dig till länen kom. Jag tror du gör det! Kötta på!
Citera
2014-02-22, 08:48
Medlem
Prioritera de med högst ränta.

Sen vet jag inte om det stämmer men har för mig att de i programmet Lyxfällan sade att det var bättre att låta SMS-lån med skyhög ränta (40-100%+) gå till inkasso. De menade på att det blev lägre ränta då...
Citera
2014-02-22, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statik78
Prioritera de med högst ränta.

Sen vet jag inte om det stämmer men har för mig att de i programmet Lyxfällan sade att det var bättre att låta SMS-lån med skyhög ränta (40-100%+) gå till inkasso. De menade på att det blev lägre ränta då...
Eh nej det stämmer inte.
Citera
2014-02-22, 11:45
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema

Får annars tanken att allt ändå är över, en sista kredit och flygerniväg någonstans, kan inte göra något bra för min fru anymore...

Men jag ahr inte gett upp! Tomorrow is another day"

Skriver några rader till här… En sak som inte kommer att funka är att ge upp eller stoppa huvudet i sanden. Jag säger alltså inte att du gör det, utan mer som en generell kommentar.

Sen kan jag säga att jag har haft två bekanta som varit i din sitts, men värre. Där har det varit fogde, betalningsanmärkningar och hela baletten. Dom har dock kommit ur det, även om det tog en del tid. Kan dom så kan du. Kan tillägga att dom varken hade bra utbildningar eller jättemärkvärdiga jobb, men dom fokuserade stenhårt på skulden tills den var slut. Dom beskriver känslan av att bli av med skulden som att komma ut ur ett fängelse.

En sak till: Det kanske låter som en förolämpning i din sitts, men det är inte avsikten. Börja ett buffertsparande. Även om du bara kan sätta av någon hundring per månad, eller till och med en tia. Börja. Det kan bli den där sista ammunitionen du behöver för att släcka någon sista utgift eller om något oförutsett dyker upp. Som sagt, några hundringar är bättre än inget.
Citera
2014-02-22, 11:53
Medlem
JoKarNs avatar
Enklaste är att vända sig till din bank förklara situationen och fråga om ett lån för att kunna betala av alla dom andra. Så ett stort lån som täcker alla dom andra då har du bara ett att betala på och slipper betala ränta på 10 lån.
Citera
2014-02-22, 12:03
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoKarN
Enklaste är att vända sig till din bank förklara situationen och fråga om ett lån för att kunna betala av alla dom andra. Så ett stort lån som täcker alla dom andra då har du bara ett att betala på och slipper betala ränta på 10 lån.

Om det nu är som TS säger, att han fått jobb och inte har några betalningsanmärkningar ännu, så finns faktiskt chansen att det skulle kunna funka. Kan var svårare än många tror annars.
Citera
2014-02-22, 13:03
Medlem
JoKarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Om det nu är som TS säger, att han fått jobb och inte har några betalningsanmärkningar ännu, så finns faktiskt chansen att det skulle kunna funka. Kan var svårare än många tror annars.
Jo det kan va svårt, men det är klart den bästa lösningen för att slippa anmärkningar. Ts kanske bor i villa som inte är belånad fullt ut? Finns endel alternativ. Hoppas det löser sig.
Citera
2014-02-22, 15:54
Medlem
Tack alla för konstruktiva synpunkter. I ena stunden ser jag på det med svart humor, som vid steningen i Life of Brain, "Jehova, Jehova"! -- kan det bli sämre än att dö? I nästa sekund är jag stolt som en tiger, OK låt de där jävlarna komma, jag är en fri själ vad som än händer. Men det finns förstås någon chans att det kan ordnas upp om jag kämpar på, eftersom jag äntligen fått jobb, prata med banken och diverse långivare.

Bästa tipset, tror jag: jag skall maila (inte ringa!!) alla och försöka framställa mig i bästa dager, jag/vi är egentligen inga struliga människor alls, men f-n vad det tog på ekonomin med sjukskrivning och arbetslöshet. Och jag skall kontakta min huvudbank för att försöka få ett stort lån som eventuellt kan täcka upp alla möjliga mindre lån som kostar skjortan.

Har bara sett lite av Lyxfällan. 1. Det verkar vara personer med extremt dålig koll på vad de betalar för. 2. De har lyxkonsumtion med klädinköp, krogbesök whatever. 3. De får alltid göra en garagesale för att få in cash, de har prylar med värde. 4. Allt ordnar sig med telefonsamtal om räntefritt etc. Inget av dessa fyra gäller för mig och min fru, vi har ingen lyxkonsymtion, inga prylar värda att säljas (böcker, böcker, DVD), har ringt för att få räntefritt, dålig respons minst sagt. Vad gäller "1" får jag väl medge dålig koll till viss del, att det gick så långt innan jag förstod att SMS-lån inte var så bra i längden...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in