2014-02-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kanske denna udda undersökning redan varit uppe i tråden, jag minns inte riktigt.

Orvesto har kartlagt lärarnas partisympatier. Som väntat vänstervridet.

SD är inte jättepoppis bland magistrar och fröknar, endast centern och KD är sämre enligt lärarna.

Bland hela befolkningen såväl som för lärarna är SD det parti där flest människor i avsmak säger "ALDRIG I LIVET" på frågan om att rösta på dem. Fast ändå, 52% av hela befolkningen säger inte "ALDRIG" när det gäller SD. För halva svenska folket är det alltså inte uteslutet att lägga sin röst på SD. Oväntat bra utfall tycker jag.

http://www.lararnasnyheter.se/lararnas-tidning/2014/02/05/vanstern-vinner-valet-lararna-far-bestamma

Denna undersökning tål att ifrågasättas. Att endast 6% av befolkningen definitivt kommer att rösta SD håller jag för osannolikt med hänsyn till rådande opinionsläge.
2014-02-20, 21:18
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9KTqz1GGSKo
Du kan väl googla på Carl B Hamilton, Birgitta Olsson eller Per Gahrton så får du minst lika hemska exempel och då är det/har varit ledande individer i sina partier på riksnivå, du hänvisar till en stackare från en kommun.
2014-02-20, 22:19
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Denna undersökning tål att ifrågasättas. Att endast 6% av befolkningen definitivt kommer att rösta SD håller jag för osannolikt med hänsyn till rådande opinionsläge.

Hallå där, resultatet är helt OK. 6% definitivt.
Därtill 50% av dom som säger "kanske" = 4,7%
Plus 20% av dem som säger "Knappast". Många av dem är livrädda för att säga sanningen när en okänd människa plötsligt tränger sig på = 1,4%

Resultat 6 + 4,7 + 1,4 = 12,1 procent för SD.
2014-02-20, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Du kan väl googla på Carl B Hamilton, Birgitta Olsson eller Per Gahrton så får du minst lika hemska exempel och då är det/har varit ledande individer i sina partier på riksnivå, du hänvisar till en stackare från en kommun.

Visar var kompetensnivån hos SD ligger.
2014-02-20, 23:58
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9KTqz1GGSKo

Är hon värre än Fredrik Reinfeldt? Eller Lööf? Lövén, kanske? Även om hon inte svarar på "journalistens" frågor så är hon i alla fall ärlig och modig. Hon verkar vara en vanlig människa som engagerar sig och som just nu tänker på att inte säga något dumt. Rätt smart egentligen.
2014-02-21, 01:05
Medlem
8711s avatar
Nästkommande mätningar bör vara:

Novus Torsdag 27/2
Ipsos Fredag 28/2

Preliminärt. Kan ändras och vara annorlunda.

I Novus är en viss minskning väntad eftersom det varit höga nivåer senaste månaderna. I Ipsos bör vi kunna vänta oss motsvarande ökning från låga nivåer. Så dom här mätningarna lär ta ut varandra mer eller mindre.
2014-02-21, 19:12
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Visar var kompetensnivån hos SD ligger.
På kommunal nivå kryllar det av nötter i alla partier så det säger inte ett skit om SD generellt.
2014-02-21, 20:26
Medlem
Slog på TV:n i morse och råkade hamna mitt i SVT Forum där Torbjörn Sjöström var med i en panel med bl a Anna Dahlberg från Expressen. Han pratade om att man använder vad man röstat på i tidigare val för att fintrimma "sista decimalen" i mätningar, och att folk ofta minns fel. Som exempel på det berättade han att det där med att SD har en "skämsfaktor" inte verkar stämma, eftersom det är många fler som säger att de röstade på SD i förra valet än som faktiskt gjorde det...! Han nämnde dock ingen siffra. Men Novus har alltså mer än 5,7% som säger att de röstade på SD 2010.
2014-02-21, 21:09
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Slog på TV:n i morse och råkade hamna mitt i SVT Forum där Torbjörn Sjöström var med i en panel med bl a Anna Dahlberg från Expressen. Han pratade om att man använder vad man röstat på i tidigare val för att fintrimma "sista decimalen" i mätningar, och att folk ofta minns fel. Som exempel på det berättade han att det där med att SD har en "skämsfaktor" inte verkar stämma, eftersom det är många fler som säger att de röstade på SD i förra valet än som faktiskt gjorde det...! Han nämnde dock ingen siffra. Men Novus har alltså mer än 5,7% som säger att de röstade på SD 2010.

Jag betvivlar inte vad du hört men jag och troligen är det fler än jag som tror att det är precis tvärtom.
Folk tvekar helt enkelt att berätta att de röstar på SD.
2014-02-21, 21:15
Medlem
Rektangels avatar
Citat:

Troligtvis påvisar detta enbart vilken potential SD har utifall de även i framtiden avspeglar den opinion som inte känner att deras åsikter representeras hos de partier som nu finns i riksdagen.
2014-02-21, 21:18
Medlem
Wajis avatar
Finns det någon statistik för optionsökningar genom tiderna hur de stämmer emot valet så här ca 6-10 månader kvar. Vore kul och se om man kan se någon trend.
2014-02-21, 22:49
Medlem
rasismes avatar
Citat:

Bradley, fast tvärtom? Vad stödjer det här förutom den här snubbens påstående? Det är hyfsat kontroversiellt att mena att någon skulle vilja sticka ut i anonyma eller offentliga undersökningar. Människan fungerar helt enkelt inte så, därför bradleyeffekten är ett reellt fenomen.

Och vem fan glömmer bort vad man röstade på...?
Senast redigerad av rasisme 2014-02-21 kl. 22:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in