Citat:
Nej det var två olika dagar, boendestödjaren var där dagen innan (7/5) och hjälpte enligt egen utsago till med lite städning i köket på eftermiddagen. Kristoffer hade då börjat städa. Boendestödjaren reagerade inte på att det var stökigare eller mindre stökigt än vanligt i lägenheten.
Jag har tvekat fram och tillbaka kring detta med lägenheten, men min huvudhypotes är ändå att hon inte mördades där. Däremot tror jag att det inleddes ett förlopp i lägenheten där ringningen till 112, mobilen som går ner på 2G (av att ha kastats i golvet kanske?) och skriken samt den stängningen av balkongdörren ingår. Frivilligt eller under tvång tror jag att han sen fick henne att följa med ut till bilen som han sen inte körde till Ugglegatan, utan någon annanstans. Denna okända plats är då mordplatsen och där lämnades troligen kroppen. Denna plats bedömde han (när han lugnat sig) som för osäker och bestämde sig för att flytta den. Detta krävde dock en styckning för att kunna genomföras.
Jag har tvekat fram och tillbaka kring detta med lägenheten, men min huvudhypotes är ändå att hon inte mördades där. Däremot tror jag att det inleddes ett förlopp i lägenheten där ringningen till 112, mobilen som går ner på 2G (av att ha kastats i golvet kanske?) och skriken samt den stängningen av balkongdörren ingår. Frivilligt eller under tvång tror jag att han sen fick henne att följa med ut till bilen som han sen inte körde till Ugglegatan, utan någon annanstans. Denna okända plats är då mordplatsen och där lämnades troligen kroppen. Denna plats bedömde han (när han lugnat sig) som för osäker och bestämde sig för att flytta den. Detta krävde dock en styckning för att kunna genomföras.
Du har säkert rätt om datum, men jag tro att det var därför hinken stod i hallen och sedan förflyttades till badrummet.
Att VB inte ville ha skjuts hem finns bara KJs uppgift på. Annars är hon tämligen notorisk på att alltid vilja ha skjuts. Dom flesta manliga bekanta har omvittnat just det. Att dom ställt upp och skjutsat henne. Att hon just denna gång skulle insisterat på att gå hem hade varit ett avvikande beteende.
Tänker jag.
Hennes 112* tillmäter jag ingen större betydelse. Ca 50 % av samtalen till 112 (som går fram) är rena felslagningarna.