2014-02-21, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej det var två olika dagar, boendestödjaren var där dagen innan (7/5) och hjälpte enligt egen utsago till med lite städning i köket på eftermiddagen. Kristoffer hade då börjat städa. Boendestödjaren reagerade inte på att det var stökigare eller mindre stökigt än vanligt i lägenheten.

Jag har tvekat fram och tillbaka kring detta med lägenheten, men min huvudhypotes är ändå att hon inte mördades där. Däremot tror jag att det inleddes ett förlopp i lägenheten där ringningen till 112, mobilen som går ner på 2G (av att ha kastats i golvet kanske?) och skriken samt den stängningen av balkongdörren ingår. Frivilligt eller under tvång tror jag att han sen fick henne att följa med ut till bilen som han sen inte körde till Ugglegatan, utan någon annanstans. Denna okända plats är då mordplatsen och där lämnades troligen kroppen. Denna plats bedömde han (när han lugnat sig) som för osäker och bestämde sig för att flytta den. Detta krävde dock en styckning för att kunna genomföras.

Du har säkert rätt om datum, men jag tro att det var därför hinken stod i hallen och sedan förflyttades till badrummet.

Att VB inte ville ha skjuts hem finns bara KJs uppgift på. Annars är hon tämligen notorisk på att alltid vilja ha skjuts. Dom flesta manliga bekanta har omvittnat just det. Att dom ställt upp och skjutsat henne. Att hon just denna gång skulle insisterat på att gå hem hade varit ett avvikande beteende.

Tänker jag.

Hennes 112* tillmäter jag ingen större betydelse. Ca 50 % av samtalen till 112 (som går fram) är rena felslagningarna.
Citera
2014-02-21, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nu är ditt tyckande inte allmängiltigt - precis som moral inte är ett universellt begrepp utan individuellt, även om det i långa stycken och till stor del sammanfaller individer emellan. Nej KJ är inte sjuk, men han har udda, och bevisligen för omgivningen, mycket farliga intressen. Därför bör han dömas till livstid.

Nu måste jag bsra fråga;
Vad menar du med att moral inte är ett universellt begrepp? Det är i högsta grad ett universellt begrepp, däremot kan hraden av moralen variera mellan individer. Men fortfarande är moral ett universellt begrepp.

Sen förstod jag inte vad du menade med att det i långa stycken sammanfaller individer emellan??

Kj s intresse var soft air gun. Manar det till livstids fängelse?
Citera
2014-02-21, 04:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Stämmer bra med min uppfattning. Åklagarna intervjuades i Nordnytt vid rättegången och åklagarna avfärdade kort, men bestämt med att säga att lägenheten är inte mord- eller styckplats.

Någon teknisk bevisning som skulle tyda på motsatsen finns inte.
Citat:
– Det finns inget som säger att mordet inte skedde efter det här. Vi vet ju inte var brottsplatsen är och kan inte se något som tyder på att lägenheten är en mordplats, säger kammaråklagare Anna Bergström till NSD.

http://www.expressen.se/nyheter/advokaten-tror-att-boden-misstankt-frias/
Citera
2014-02-21, 07:41
Medlem
Hovrättsrättegång i Umeå 21 mars-3 april
Citera
2014-02-21, 08:29
Bannlyst
såg precis veckans brott på tv. De tog upp det här mordet som ska ha begåtts av en svensk kille ifrån norrland medan ursprungsteorin var att hon bortrövats av en släkting ifrån asien?
stämmer det?

sen undrar jag varför GM tejpade för Vatcharejas mun?
Framgick inte i tvprogrammet jag såg dessvärre
Citera
2014-02-21, 08:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur vet man det med säkerhet. Nånting du läst i FUP ?

Det är vad åklagarens bevisning går ut på, ett av fundamenten för domen. Domstolen har fastställt att KJ var i lägenheten, det är slutsatsen.

Jag ville med mitt inlägg visa det motstridiga i att lägenheten inte är en brottsplats.
Citera
2014-02-21, 09:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej det var två olika dagar, boendestödjaren var där dagen innan (7/5) och hjälpte enligt egen utsago till med lite städning i köket på eftermiddagen. Kristoffer hade då börjat städa. Boendestödjaren reagerade inte på att det var stökigare eller mindre stökigt än vanligt i lägenheten.

Jag har tvekat fram och tillbaka kring detta med lägenheten, men min huvudhypotes är ändå att hon inte mördades där. Däremot tror jag att det inleddes ett förlopp i lägenheten där ringningen till 112, mobilen som går ner på 2G (av att ha kastats i golvet kanske?) och skriken samt den stängningen av balkongdörren ingår. Frivilligt eller under tvång tror jag att han sen fick henne att följa med ut till bilen som han sen inte körde till Ugglegatan, utan någon annanstans. Denna okända plats är då mordplatsen och där lämnades troligen kroppen. Denna plats bedömde han (när han lugnat sig) som för osäker och bestämde sig för att flytta den. Detta krävde dock en styckning för att kunna genomföras.

Ponera att han följde med här i tråden, då bör han ha läst det jag skrev om Gammelängsberget och att KJ kan ha koppling till det området. Om han i övrigt tänkte smart, vad fick honom att dumpa på en plats som direkt skulle koppla honom till fynden?
Citera
2014-02-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har säkert rätt om datum, men jag tro att det var därför hinken stod i hallen och sedan förflyttades till badrummet.

Att VB inte ville ha skjuts hem finns bara KJs uppgift på. Annars är hon tämligen notorisk på att alltid vilja ha skjuts. Dom flesta manliga bekanta har omvittnat just det. Att dom ställt upp och skjutsat henne. Att hon just denna gång skulle insisterat på att gå hem hade varit ett avvikande beteende.

Tänker jag.

Hennes 112* tillmäter jag ingen större betydelse. Ca 50 % av samtalen till 112 (som går fram) är rena felslagningarna.

Mitt fetande: Man kan väl utan omsvep säga att detta "möte" var ytterst "avvikande" för hon kom inte därifrån med livet i behåll. Hon kom sig aldrig ut ur lägenheten i upprätt tillstånd och ej heller vid medvetande. Hon berövades möjligheten att begära skjuts av någon och den som stod för det hindret var KJ.
Citera
2014-02-21, 10:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetande: Man kan väl utan omsvep säga att detta "möte" var ytterst "avvikande" för hon kom inte därifrån med livet i behåll. Hon kom sig aldrig ut ur lägenheten i upprätt tillstånd och ej heller vid medvetande. Hon berövades möjligheten att begära skjuts av någon och den som stod för det hindret var KJ.

Stucken och styckad i badkaret tror jag. Sa inte rättsläkaren att det flödade ur stickskadorna när torson vändes? Troligen vattenblandat blod. Outspätt så borde det ha varit koagulerat eller intorkat, iaf inte i flytande form till den grad att det rinner ur liket.
Citera
2014-02-21, 10:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Stucken och styckad i badkaret tror jag. Sa inte rättsläkaren att det flödade ur stickskadorna när torson vändes? Troligen vattenblandat blod. Outspätt så borde det ha varit koagulerat eller intorkat, iaf inte i flytande form till den grad att det rinner ur liket.
Inget blod i avloppet. Varför skulle blodet vara vattenblandet? Det koagulerar eller torkar i kontakt med luft, så det kan mycket väl förbli flytande i kroppen.
Citera
2014-02-21, 11:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inget blod i avloppet. Varför skulle blodet vara vattenblandet? Det koagulerar eller torkar i kontakt med luft, så det kan mycket väl förbli flytande i kroppen.

Små mängder blod utspätt i ett kar vatten? Vatten i lungorna, blodet koagulerade inte?
Citera
2014-02-21, 11:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Små mängder blod utspätt i ett kar vatten? Vatten i lungorna, blodet koagulerade inte?
Blod består mestadels av vatten. Om blod koagulerar i vatten skulle det koagulera i sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in