2014-02-20, 20:52
Medlem
naknaindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Att därför säga att alla män är potentiella våldtäktsmän är bara fel, fel, fel!
Ponera att du har växt upp i ett ociviliserat samhälle utan någon utbildning. Vad du går på dagarna är att jaga efter djur med spjut för att din stam ska få mat. En dag möter du en flicka från en annan stam ute i skogen. Hon är skadad och kan inte röra på sig och när du kollar dig omkring är det ingen i närheten. Ungefär 99% av alla män skulle i detta fall våldta henne, om du säger något annat har du bara fel.

Poängen är att våldtäkt, mord och våld i allmänhet är något som vi går bort ifrån när vi blir civiliserade. Det finns i ditt blod och dina gener, men du avstår ifrån det - det är det som skiljer dig från apan. Sen finns det tydligtvis människor som på grund av genetiska drag eller omgivningen ger in för sina impulser, vilket är otroligt synd.

Ni som inte kan erkänna detta är bara rädda för att inse att ni är djur av kött och blod som i grund och botten är gjorda för att döda, äta och knulla.
Senast redigerad av naknaindianen 2014-02-20 kl. 20:57.
Citera
2014-02-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naknaindianen
Ni som inte kan erkänna detta är bara rädda för att inse att ni är djur av kött och blod som i grund och botten är gjorda för att döda, äta och knulla.

Är fåglar potentiella dinosaurier?
Jag tror inte att alla män klarar av att begå en våldtäkt äns om de blir tvingade, så jag undrar vad ditt potentiella våldtäktsmän innebär här?
Citera
2014-02-20, 21:26
Medlem
Varför våldtar män kvinnor är ungefär lika relevant som frågan varför kvinnor blir våldtagna. För inte alla män våldtar och inte alla kvinnor våldtas. Har man inte förstått den distinktionen skall man inte skriva inlägg,.... inte alla män våldtar och inte alla kvinnor våldtas.
Men inlägget är skrivet med denne distinktion, och därmed är det en agent provokatör, en manshatare som vill sprida sitt hatiska budskap.

Avslöjad. Antingen är du ett spån eller en marxistfeminist.
Citera
2014-02-20, 21:32
Medlem
naknaindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Är fåglar potentiella dinosaurier?
Jag tror inte att alla män klarar av att begå en våldtäkt äns om de blir tvingade, så jag undrar vad ditt potentiella våldtäktsmän innebär här?
Jag pratar om dig, mig, och alla andra. Stigmatiseringen för våld och sex i är så stor att du aldrig skulle kunna tänka dig göra det. Spendera några år utanför det här (moderna) samhället och du skulle troligen kunna göra det ena och det andra.
Citera
2014-02-20, 21:35
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ponera att du har växt upp i ett ociviliserat samhälle utan någon utbildning. Vad du går på dagarna är att jaga efter djur med spjut för att din stam ska få mat. En dag möter du en flicka från en annan stam ute i skogen. Hon är skadad och kan inte röra på sig och när du kollar dig omkring är det ingen i närheten. Ungefär 99% av alla män skulle i detta fall våldta henne, om du säger något annat har du bara fel.

Poängen är att våldtäkt, mord och våld i allmänhet är något som vi går bort ifrån när vi blir civiliserade. Det finns i ditt blod och dina gener, men du avstår ifrån det - det är det som skiljer dig från apan. Sen finns det tydligtvis människor som på grund av genetiska drag eller omgivningen ger in för sina impulser, vilket är otroligt synd.

Men nu är det ju så att jag och 90% (kanske mer) av världen idag inte är stamfolk, våran tidsräkning är just nu på 2014 och större delen av världens befolkning lever i någon slags civilisation. Och det du citerade mig om var huruvida alla män är potentiella våldtäktsmän. Så dina argument håller inte. Det är ju en helt annat diskussion med djungelfolk, men jag tror fortfarande inte då att 99% av alla djungelmän som funnit en skadad kvinna just skulle våldta henne (väldigt långt ifrån), snarare hjälpa denne! Knappast så att den sexuella impulsen kickar igång av det. Jag finner det djupt oroväckande av din syn kring detta!

Är du man eller kvinna? Är du man så vill jag ta upp att man känner andra efter sig själv, och hoppas jag att du flyttar ut till djungeln långt ifrån civilisationen och skadade kvinnor. Är du kvinna får du fan ta dig en ordentlig funderare hur du ser på saker och ting!
Senast redigerad av HappyHour 2014-02-20 kl. 21:38.
Citera
2014-02-20, 21:40
Medlem
naknaindianens avatar
Citat:
Men nu är det ju så att jag och 90% (kanske mer) av världen idag inte är stamfolk, våran tidsräkning är just nu på 2014 och större delen av världens befolkning lever i någon slags civilisation. Och det du citerade mig om var huruvida alla män är potentiella våldtäktsmän. Så dina argument håller inte. Det är ju en helt annat diskussion med djungelfolk, men jag tror fortfarande inte då att 99% av alla män som funnit en skadad kvinna just skulle våldta henne, snarare hjälpa denne! Knappast så att den sexuella impulsen kickar igång av det. Jag finner det djupt oroväckande av din syn kring detta!

Är du man eller kvinna? Är du man så vill jag ta upp att man känner andra efter sig själv, och hoppas jag att du flyttar ut till djungeln långt ifrån civilisationen och skadade kvinnor. Är du kvinna får du fan ta dig en ordentlig funderare hur du ser på saker och ting!
Varför spelar det någon roll vem jag är? Mina argument är ju ändå det som är i fokus här. Jag är för övrigt en man.
Bara för att jag erkänner verkligheten behöver inte betyda att jag står för våldtäkter, eller ens vill våldta någon.
Citera
2014-02-20, 21:46
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Varför spelar det någon roll vem jag är? Mina argument är ju ändå det som är i fokus här. Jag är för övrigt en man.
Bara för att jag erkänner verkligheten behöver inte betyda att jag står för våldtäkter, eller ens vill våldta någon.
Vem du är vill jag inte veta, jag ville veta ditt kön för att veta om det bara var typiska fördomar om män eller dina åsikter. Eftersom du anser att det är "verkligheten" så betyder det inte att det behöver vara fallet, vi har väldigt delade åsikter på vekligheten i såna fall och din version och syn på människor är skrämmande. Som sagt, genom sig själv känner man andra.
Citera
2014-02-20, 21:55
Medlem
naknaindianens avatar
Citat:
Som sagt, genom sig själv känner man andra.
Inte direkt. Se på alla bakåtfallande samhällen som saknar utbildning och demokrati. Det är våld och primitva beteendemönster som gäller där, män våldtar så fort de får chans.
Detta samt min tid på internet där jag kan se hur män tänker, resonerar, och har för sexuella preferenser när de inte behöver bry sig om samhällets normer har fått mig att komma till min slutsats; män är i grunden perversa varelser som skulle våldta och mörda och göra allt sjukt om de bara fick chansen.
Ni som tycker att det inte är såhär har troligen glidit på en räkmacka genom hela livet.
Senast redigerad av naknaindianen 2014-02-20 kl. 21:57.
Citera
2014-02-20, 21:55
Medlem
Citat:
Jag pratar om dig, mig, och alla andra. Stigmatiseringen för våld och sex i är så stor att du aldrig skulle kunna tänka dig göra det. Spendera några år utanför det här (moderna) samhället och du skulle troligen kunna göra det ena och det andra.

Är inte alls säker på vad jag skulle kunna göra då, men ok, troligtvis skulle en del saker förvåna mig. Vad man tänder på verkar annars delvis inlärt, dvs människor tenderar att leta liknande partners som man lyckats med tidigare. Jag är inte säker, men jag skulle tippa att du behöver hyffsat unga män, om du vill programmera dem till våldtäktsmän. (Inser att du inte vill det.) Själv tänder jag på att en kvinna blir kåt. Jag har lyckats med många kåta kvinnor och jag är inte pur-ung, så jag tror att jag får problem i ditt experiment. Ser inte inte min potential eller potens i sammanhanget skrämda, icke kåta, kvinnnor.
Citera
2014-02-20, 21:56
Medlem
Kluffs avatar
Jag avskyr verkligen det här "Alla män är våldtäktsmän!". Jag har då fan aldrig ens övervägt eller känt behovet av att våldta någon. Är man kapabel till våldtäkt är det något som är väldigt fel i huvudet.
Citera
2014-02-20, 21:58
Medlem
Citat:
Inte direkt. Se på alla bakåtfallande samhällen som saknar utbildning och demokrati. Det är våld och primitva beteendemönster som gäller där, män våldtar så fort de får chans.
Detta samt min tid på internet där jag kan se hur män tänker, resonerar, och har för sexuella preferenser när de inte behöver bry sig om samhällets normer har fått mig att komma till min slutsats; män är i grunden perversa varelser som skulle våldta och mörda och göra allt sjukt om de bara fick chansen.
Ni som tycker att det inte är såhär har troligen glidit på en räkmacka genom hela livet.

Du pratar om dig själv.
Citera
2014-02-20, 22:10
Medlem
naknaindianens avatar
Än igen har inte folk insikten att kunna se att en sak inte behöver leda till en annan.

Har män tendenser att våldta?
Åh ja.

Betyder det att män som helhet borde straffas eller ses ner på?
Nej för fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in