2014-02-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weirdo333
http://www.youtube.com/watch?v=AJztsL4NNLc

Eller?

Nej är inte den.
Citera
2014-02-20, 17:18
Bannlyst
Tror att den är ganska ny hit som spelas på radiostationerna, har något franskt namn. Nåt med Jubelé? är också ganska säker på att artisten är från Frankrike. Man hör klart och tydligt att det en saxofon som spelas i bakgrunden, ganska distinkt faktiskt.
Citera
2014-02-20, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrPokerface
Tror att den är ganska ny hit som spelas på radiostationerna, har något franskt namn. Nåt med Jubelé? är också ganska säker på att artisten är från Frankrike. Man hör klart och tydligt att det en saxofon som spelas i bakgrunden, ganska distinkt faktiskt.
Klingande - Jubel.

Svenska namn, anledning till det känner jag inte till. Mycket riktigt är de från Frankrike. Den har efterfrågats typ minst en gång per sida de senaste tio sidorna.
Citera
2014-02-20, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Klingande - Jubel.

Svenska namn, anledning till det känner jag inte till. Mycket riktigt är de från Frankrike. Den har efterfrågats typ minst en gång per sida de senaste tio sidorna.

Åh herregud vad dumt . Ser nu några inlägg ovanför mig nu att den har efterfrågats , så dumstrut på mig då.
Citera
2014-02-20, 18:49
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=BB_xBLAMiZY

Någon som vet vad låten heter? Hittar inget när jag googlar heller.
Citera
2014-02-20, 19:27
Medlem
HJÄLP!

Den här låten har jag hört den flera gånger men har inte tagit reda på vad den heter. Man skulle kunna kalla den en "dunklåt", med typ trumpetinslag eller hur jag ska beskriva. Har kollat igenom spotifys 100 top lista och där fanns den inte, men har hört den flera gånger så antar att den är ganska populär. Typisk festdunk kan man säga.

Ska försöka beskriva hur den går:

DUNK DUNKDUNKDUNK DUNK, DUNKI DUNKI DUNKDUNK, DUNK DUNKI DUNK DUNK, DUNKI DUNK DUNK DUNK

etc
Citera
2014-02-20, 20:11
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CGhomie
HJÄLP!

Den här låten har jag hört den flera gånger men har inte tagit reda på vad den heter. Man skulle kunna kalla den en "dunklåt", med typ trumpetinslag eller hur jag ska beskriva. Har kollat igenom spotifys 100 top lista och där fanns den inte, men har hört den flera gånger så antar att den är ganska populär. Typisk festdunk kan man säga.

DUNK DUNKDUNKDUNK DUNK, DUNKI DUNKI DUNKDUNK, DUNK DUNKI DUNK DUNK, DUNKI DUNK DUNK DUNK

etc
http://www.youtube.com/watch?v=nzCgOEEAirI
Citera
2014-02-20, 20:14
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CGhomie
HJÄLP!

etc

FAUL - Changes?

Hörde en version på Lorde - Royals idag på radion, fast på något helt annat språk och en kille som sjöng. Någon som vet vad den heter?

Sen har jag hört en väldigt behaglig house-låt på radion och på förfester. Det är en tjej som sjunger och en saxofon/trumpet som spelar hela tiden. Den verkar vara väldigt googlad för det räcker med att skriva "sax" ungefär så kommer "saxophone house song 2013" upp direkt. Någon som vet vad den kan tänkas heta?
Citera
2014-02-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
http://www.youtube.com/watch?v=nzCgOEEAirI

Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
FAUL - Changes?

Hörde en version på Lorde - Royals idag på radion, fast på något helt annat språk och en kille som sjöng. Någon som vet vad den heter?

Sen har jag hört en väldigt behaglig house-låt på radion och på förfester. Det är en tjej som sjunger och en saxofon/trumpet som spelar hela tiden. Den verkar vara väldigt googlad för det räcker med att skriva "sax" ungefär så kommer "saxophone house song 2013" upp direkt. Någon som vet vad den kan tänkas heta?

Fan, tyvärr var det ingen av de där två låtarna. Jag ändrar mig angående trumpetinslaget, det är inte så tydligt, jag är ganska kass på musikinstrument så det är förmodligen ingen trumpet alls med i låten, men man får ändå den känslan liksom.
Citera
2014-02-20, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Förmodligen är det Jubel av Klingande.

Så här skrev jag om den på förra sidan:
Citat:
Klingande - Jubel.

Det fortsätter.
Citera
2014-02-20, 21:02
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Förmodligen är det Jubel av Klingande.

Så här skrev jag om den på förra sidan:

Det fortsätter.

Haha, tack! Så skön låt.
Citera