2014-02-20, 01:40
Bannlyst
Är det något man behöver tänka på? Tänkte skapa en vlog eller dylikt, ta bilder etc, lite som en dagbok.

Hur svårt ska det vara? Folk klagar på att det är svårt att gå ned i vikt... pft.

Väger 103kg nu, ska ned till ~88 iaf, beror på hur mycket muskelmassa jag bär på.

Som sagt, vad ska man tänka på?
Citera
2014-02-20, 08:18
Medlem
Varför gå ner i vikt på ett jäkla skitsätt? Nutrilett och vitamintillskott? Hah! Vafan ge dig!

Se till att få koll på din kost istället och lev som en normal hälsosammare människa.
Du kan äta en god frukost, god lunch, god middag och ett gäng goda mellanmål mellan dessa varje dag, och fortfarande få samma effekt som av nutrilett - men du kommer må mycket bättre!

Jag avråder dig skarpt från att göra detta och istället ändra din livsstil till det bättre! Lycka till!
Citera
2014-02-20, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nickf
Varför gå ner i vikt på ett jäkla skitsätt? Nutrilett och vitamintillskott? Hah! Vafan ge dig!

Se till att få koll på din kost istället och lev som en normal hälsosammare människa.
Du kan äta en god frukost, god lunch, god middag och ett gäng goda mellanmål mellan dessa varje dag, och fortfarande få samma effekt som av nutrilett - men du kommer må mycket bättre!

Jag avråder dig skarpt från att göra detta och istället ändra din livsstil till det bättre! Lycka till!

Hela meningen med detta är att det ska vara ett "skitsätt". "Hälsosamt" vad är det?

Söker inga moralpredikningar.
Citera
2014-02-20, 14:08
Medlem
Leijonas avatar
Det är inte svårt att gå ner i vikt. Det svåra är att hålla vikten när du nått ditt mål.
Och når du ditt mål via nutrilett och vitamintillskott kommer du med all säkerhet ha svårt med maten när du börjar äta ordentligt igen.

Go ahead, kör. Drick mycket med vatten under tiden.
Men gnäll inte sen efter avslutad kur och säg att du går upp i vikt igen för att du inte ändrat på dina vanor under tiden du gått ner i vikt.
Citera
2014-02-20, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
Det är inte svårt att gå ner i vikt. Det svåra är att hålla vikten när du nått ditt mål.
Och når du ditt mål via nutrilett och vitamintillskott kommer du med all säkerhet ha svårt med maten när du börjar äta ordentligt igen.

Go ahead, kör. Drick mycket med vatten under tiden.
Men gnäll inte sen efter avslutad kur och säg att du går upp i vikt igen för att du inte ändrat på dina vanor under tiden du gått ner i vikt.

Om jag håller vikten eller inte spelar ingen roll. Är själv helt ointresserad av vikt.
Citera
2014-02-20, 14:11
Medlem
Leijonas avatar
Haha okej? Nu säger du ju emot dig själv.
När du i trådstarten skriver att du väger si och så, och vill ner x antal kilo.

Vad är din poäng med tråden, och framför allt idén med att leva på Nutrilett i två månader om det inte är för viktens skull?
Citera
2014-02-20, 20:47
Medlem
DTWKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
Haha okej? Nu säger du ju emot dig själv.
När du i trådstarten skriver att du väger si och så, och vill ner x antal kilo.

Vad är din poäng med tråden, och framför allt idén med att leva på Nutrilett i två månader om det inte är för viktens skull?
Jag tycker att det är rätt uppenbart i trådstarter att han vill visa hur lätt det är att gå ner i vikt för tjockisar. Sen tror jag att nutrilett inte är det bästa sättet då tjockisar går upp vikten direkt igen när de slutar så experimentet kommer antagligen funka men inte hålla i längden.
Citera
2014-02-20, 20:52
Medlem
pokereves avatar
Flyttad från medicin och hälsa -> Näring kost och kosttillskott

/mod
Citera
2014-02-20, 21:17
Medlem
Flyer6s avatar
(FB) Gick ner 61 kg på fem månader med en VLCD-kur

Kör hårt.
Citera
2014-02-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weirdo333
Om jag håller vikten eller inte spelar ingen roll. Är själv helt ointresserad av vikt.

Låter som ett bra sätt. Om det får dig i form så kör på. Förstår inte heller varför negativa människor ska tjata om "hälsosam viktminskning". Är ju bara att gå ner, ju snabbare ju bättre.

Svåra är ju att behålla vikten eftersom det kräver att man blir en ny människa. Men det är ju långt ifrån alla som får problem med det.
Citera
2014-03-10, 17:54
Medlem
Tegelpannans avatar
Ska du uppdatera för oss här i tråden hur det går? I så fall blir det kul att följa. Lycka till!

Någon som vet om det går bra att använda Nutrilett som en protein shake, då jag just nu tränar och vill gå upp i vikt.
Råkade komma över ett lager fullt med Nutrilett shakes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in