Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
I partistadgarna nämner man ordet organisation, vilket SMR är. Och det är också uppenbart att om man innehar en anvarspost får man inte vara medlem på båda. Jag skulle till exempel inte kunna se en person vara med i båda av organisationens redaktioner samtidigt. Det bottnar väl vart du har din lojalitet och ansvar hos i slutet av dagen, och hur viktigt det är. Jag kan ärligt talat inte se en dubbelanslutning fungera överhuvudtaget.
Frälsningsarmén eller Rädda barnen är också organisationer, får jag inte vara med där samtidigt som SvP? Här skulle man även kunna tala om större intressekonflikter då de flesta organisationer är antirasistiska och allt vad det innebär. Kan jag ens vara med i AIK?
Citat:
Finns det någon klar linje när man är en vanlig medlem och när man har ett ansvarspost? Rödingar anser ju att om man har varit fanbärare så är man i "ledande ställning."
Fanbärare lär inte räknas, men jag vet inte var man drar gränsen.
Citat:
Det är väl givet och uppenbart att så är fallet. Man gör klart att man är nationell och inget "NS fuffens bakom kulisserna" finns.
SvP välkomnar alla nationalister, spelar ingen roll om du är demokrat, dödsnazist, fascist eller etnopluralist. Därav borde det inte vara några problem att vara dubbelansluten till SMR då det inte föreligger intressekonflikt. Bara för att partiet framhäver sig som nationellt så gör man inget avståndstagande från nazsim.
Ska inte säga för mycket dock så någon officiell får uttala sig om detta, jag vet att det inte var några problem förut i alla fall från SvPs sida.