2014-02-19, 09:40
Medlem
Chokladpojkens avatar
De flesta journalister och politiker föraktar allt vad SD står för och tar avstånd från dem så fort möjlighet ges. Trots att de intalar sig själva att de bara är SD:s åsikter de hatar och inte personerna så utmynnar denna avsky i praktiken i rena personförföljelserna. Tänk på alla drev i pressen mot SD-politiker och de öppna SD-anhängare som mist jobb och förtroendeuppdrag.

Hetsen i media smittar av sig på vardagslivet och jag har mer än en gång sett invandringskritiska bli utfrysta i skolan och få sämre betyg p.g.a. sina åsikter.

Jag lutar själv åt att rösta på SD i valet, och för egen del löser jag problemet genom att helt enkelt hålla tyst om mina åsikter.

Så ni SD:are, hur hanterar ni att alltid bli behandlade som paria?
Citera
2014-02-19, 09:44
Medlem
TheHmms avatar
Säger att Sd har en hel del rimliga åsikter och att jag har svårt att se en lösning med de andra partiernas linjer...

Alltså utmålar jag SD som det enda valet jag egentligen KAN göra om jag vill ha en lösning på invandringsproblematiken...

Det är bättre än att säga "ja e SDare för jag gillar inte invandrare"

Folk ser det för vad det är om jag säger så... de andra partierna gör ingenting och vill man ha förändring så är det SD som gäller... ingen säger emot det.

Det roliga är att hur hatade SD än är... så förstår de allra flesta att det här inte fungerar.
Senast redigerad av TheHmm 2014-02-19 kl. 09:47.
Citera
2014-02-19, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladpojken
hur hanterar ni att alltid bli behandlade som paria?
Står rakryggad och förklarar för de ängsliga stimfiskarna att det inte är deras fel men att de är lurade att tänka som de gör. Har naturligtvis alltid belägg för mina påståenden.
Citera
2014-02-19, 09:59
Medlem
Grejen är att det är en extremt liten grupp som hatar SD men den gruppen syns och hörs mest av alla!
SD har ett massivt stöd av sin invandringen politik men det finns en stor grupp som väljer att rösta på andra partier av andra orsaker som tex rädsla för det politiska förtrycket som råder i Sverige.

Men folk vaknar mer och mer och SD kommer vara det största partiet inom par val.
Citera
2014-02-19, 10:05
Medlem
Nycticoraxs avatar
Tror det handlar om att en vet med sig att en har "rätt" tankar om Sveriges framtid. Att den personen tänker kritiskt, och mer korrekt, till skillnad från dom andra 85-90% som röstar med känslor.

Folk i allmänhet är för lata och naiva som inte tror att Sverige som vi vet det, kan gå under. Se bara 40-talets tyska folk som drevs på av propagandan att hata judarna. Och hatade gjorde dom. Vi ser samma tendenser nu inom vänstern, där dom värsta amöborna tar till våld mot personer med SD-sympatier.

Den stora massan ger med sig till slut. Måste bara ge dom tid. Är en person duktig och social kan hen säkert vinna på att vara öppen SD'are. Andra kanske gör bättre i att vara tyst om sina åsikter, och istället ifrågasätta saker lite mer försiktigt. Inget är mer rätt än det andra. Var och en måste avgöra hur man vill göra.
Citera
2014-02-19, 10:53
Medlem
Chokladpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Grejen är att det är en extremt liten grupp som hatar SD men den gruppen syns och hörs mest av alla!
SD har ett massivt stöd av sin invandringen politik men det finns en stor grupp som väljer att rösta på andra partier av andra orsaker som tex rädsla för det politiska förtrycket som råder i Sverige.

SD-hatarna kanske inte är så många men deras hat får stort genomslag eftersom journalisterna definitivt tillhör denna grupp av haters. Sen tycker jag många lärare verkar ogilla SD seriöst och ser som sin uppgift att bekämpa dem, tex genom att ge invandringskritiska låga betyg.
Citera
2014-02-19, 11:00
Medlem
NasiBoois avatar
Jag avnjuter en roll som auktoritet och kan därför med glädje sprida mina budskap åt allmogen som suger åt sig det som en svamp.
Citera
2014-02-19, 12:12
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

Med en kopp kaffe Jag känner mig inte så hatad i vardagen då folk som jag umgås med antigen håller med mig eller är vettiga nog att kunna skilja på sakfrågor och personer. Att AB och politisk korrekta personer hatar mig så att de blir röda i ansiktet tycker jag är komiskt.
Citera
2014-02-19, 12:29
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
De flesta journalister och politiker föraktar allt vad SD står för och tar avstånd från dem så fort möjlighet ges. Trots att de intalar sig själva att de bara är SD:s åsikter de hatar och inte personerna så utmynnar denna avsky i praktiken i rena personförföljelserna. Tänk på alla drev i pressen mot SD-politiker och de öppna SD-anhängare som mist jobb och förtroendeuppdrag.

Hetsen i media smittar av sig på vardagslivet och jag har mer än en gång sett invandringskritiska bli utfrysta i skolan och få sämre betyg p.g.a. sina åsikter.

Jag lutar själv åt att rösta på SD i valet, och för egen del löser jag problemet genom att helt enkelt hålla tyst om mina åsikter.

Man vänjer sig efter ett tag. Man räknar helt enkelt med att journalister och andra partiers representanter är fiender och agerar efter det.

Lyckligtvis är min studietid avklarad nu, men jag låg rätt lågt då. Inte för att det hjälpte; det brukade läcka ut efter ett tag vad jag var för en filur iallafall.
Citera
2014-02-19, 12:55
Medlem
Erk Swedes avatar
[quote]
Citat:
De flesta journalister och politiker föraktar allt vad SD står för och tar avstånd från dem så fort möjlighet ges.
Svensk media är upplagd som borgelig och vänster,och normalt sett tar dom ut varandra,men SD är mitt emellan och får alltså skit från båda men inget stöd.
Vore det gamla tider vore det ju en katastrof,som ju tex både KD och vänstern redan drabbats av när de partierna var unga.MP klarade sig bättre då dom attraherade de chicka journalisterna ,och kommit undan hela tiden trots att bindgalenskapen blir värre och värre.
Men nu har vi ju internet och alternativa medier ,Så bashandet mot SD snarare stärker partiet.
Citat:
Trots att de intalar sig själva att de bara är SD:s åsikter de hatar och inte personerna så utmynnar denna avsky i praktiken i rena personförföljelserna. Tänk på alla drev i pressen mot SD-politiker och de öppna SD-anhängare som mist jobb och förtroendeuppdrag.
Jo eftersom att man ingen motpol har så går man ofta aldeles för långt,men även det stärker SD,och dom får en Underdog status.
Citat:
har varit så ,men nu börjar det ändras,i och med att fler och fler försvarar sig med fakta när SDbashingen pågår,och alla SDangrepp är ju till 100% känsloargument ,vilka faller platt mot fakta.
Citat:
Är lite fegt,men i vissa miljöer förstår jag att så sker. Men läs på,lär dig fakta ,då kan du krossa vilken SDhatare du vill oavsett partifärg.
Citat:
Blir man ju inte,har man gett svar på tal några gånger håller sig sjusystervurmare sig undan ,och andra mer okunniga smyger fram och vill veta var man hittar källor på olika politiska spörsmål.
Citera
2014-02-19, 13:09
Medlem
tramsebyxans avatar
Folkets kärlek uppväger med råge slaskmedias patetiska hat.

Många beundrar personer som står upp för sina åsikter även när det är obekvämt. Har fått oerhört mycket positiv respons ute på torg och marknader.

Och som TheHmm skriver här ovan:

De allra flesta förstår att det här inte fungerar.

Vårt land och vår välfärd är på väg rakt ner i slasktratten.

SD kommer att göra ett skrällval så att det bara stänker om det.
Citera
2014-02-19, 13:21
Medlem
Citat:
SD-hatarna kanske inte är så många men deras hat får stort genomslag eftersom journalisterna definitivt tillhör denna grupp av haters. Sen tycker jag många lärare verkar ogilla SD seriöst och ser som sin uppgift att bekämpa dem, tex genom att ge invandringskritiska låga betyg.
Jo den hunden som skäller högst ser flest på!
Men att dom har genomslagkraft stämmer inte för den stora majoriteten tycker journalister och extremvänstern bara är jävligt pinsamma och skrattretande!
För som sagt dom flesta håller med SD mer eller mindre och eftersom invandringen blir en viktigare fråga för varje dag så heter snart våran statsminister Jimmy.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in