Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-02-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Så länge man inte är total katastrof är det bättre att ställa upp, göra hyfsat ifrån sig och lära och växa än att sitta och gnälla på internet samtidigt som man är för feg för att göra något själv. Att dessutom försöka lovprisa sig själv för sin feghet ("självinsikt") känns extra motbjudande.

Ska man ställa upp på intervjuer ska man också behärska det annars är det bättre att hänvisa till någon annan eller avstå helt.

Menar du att jag skulle vara feg för att jag inte ställer upp på filmade intervjuer?
Citera
2014-02-18, 21:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Ska man ställa upp på intervjuer ska man också behärska det annars är det bättre att hänvisa till någon annan eller avstå helt.
Det kan vara en fördel att inte ställa upp på intervjuer, bland annat för att saker alltid vinklas mot nationalister. Samtidigt vill man väl visa att man finns och så länge man gör det hyfsat kan man mycket väl göra det.
Citat:
Menar du att jag skulle vara feg för att jag inte ställer upp på filmade intervjuer?
Jag är trött på det ständiga gnället mot icke-medietränade lokalrepresentanter. Det är skadlig och bygger upp en dubbel rädsla för folk att engagera sig. Inte bara får man lokalpressen och lokalpolitikerna emot sig, dessutom ska man behöva stå ut med massa småsint gnäll från den egna sidan. Försök tänka positivt och peppa istället.

Jag tycker extra illa om gnället som kommer från folk som själva inte engagerar sig.
Citera
2014-02-18, 21:17
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ett inslag från SVT där Mikael Eriksson, som alltså ska kandidera för SvP i Karlskrona, intervjuas:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/hogerextrema-svenskarnas-parti-i-valet

Den kanske största yttrandefrihetshataren genom tiderna, Björn Fries, får uttala sig i inslaget, här kan man läsa mer om honom:

https://www.realisten.se/?s=Fries

Jag tycker för det första att det var otroligt fint och modigt av de två männen att ställa upp på intervju! Blev glad av det.

Man lär sig dock av att se på andra. Är man i radio har man det rätt lätt för sig; låt rösten leda och hjärtat styra, och man kan se hur man vill och skaka till om nervositeten slår in. Då handlar det om vad man säger. Är man dock i TV är det hur man säger; utstrålning. Tycker man i allmänhet gav en helt okej utstrålning under intervjun. Dock bryr jag mig inte exakt vilket svar man ger med siffror (för hur många brukar kolla upp sådant?) utan hur man ger det. Bästa svaret enligt mig skulle ha varit "uppenbart tillräckligt när deras påverkan på vår kommun är så förödande då x och x" - perfekt sätt att ta upp tidigare argument och hamra in det.
Citera
2014-02-18, 21:33
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Så länge man inte är total katastrof är det bättre att ställa upp, göra hyfsat ifrån sig och lära och växa än att sitta och gnälla på internet samtidigt som man är för feg för att göra något själv. Att dessutom försöka lovprisa sig själv för sin feghet ("självinsikt") känns extra motbjudande.

Nja, man måste ju faktiskt tillåta att folk som faktiskt vet med sig - och därmed har självinsikt - vad de anser passande för deras person. Jag vet själv att jag passar mig bra mycket bättre i text, där jag (för det mesta) har tid att tänka igenom mina svar. Jag ser inte fram emot den dagen där jag inte har något val, och måste ställa upp i en video/radio-intervju eller liknande, eftersom jag mycket väl vet hur det kan komma att se ut, för att inte tala om domen från diverse internetkrigare som jag i övrigt kanske skulle respektera.

Det är inte feghet att veta sina begränsningar. Vi har alla våra platser, och inte allas är i rampljuset. Det kan t.om. vara så att någon *är* opassande pga. sina uppfattade begränsningar, vilket kan vara anledning nog. Att det sedan ofta är ursäkter, det är en annan sak, det förringar ändå inte poängen.

Citat:

Nja, man måste ju faktiskt tillåta att folk som faktiskt vet med sig - och därmed har självinsikt - vad de anser passande för deras person. Jag vet själv att jag passar mig bra mycket bättre i text, där jag (för det mesta) har tid att tänka igenom mina svar. Jag ser inte fram emot den dagen där jag inte har något val, och måste ställa upp i en video/radio-intervju eller liknande, eftersom jag mycket väl vet hur det kan komma att se ut, för att inte tala om domen från diverse internetkrigare som jag i övrigt kanske skulle respektera.

Det är inte feghet att veta sina begränsningar. Vi har alla våra platser, och inte allas är i rampljuset. Det kan t.om. vara så att någon *är* opassande pga. sina uppfattade begränsningar, vilket kan vara anledning nog. Att det sedan ofta är ursäkter, det är en annan sak, det förringar ändå inte poängen.

Citat:
Vill de inte se fler inslag av direktdemokrati?
Det enda som är sagt är att vi är villiga att diskutera och reformera systemet, i enlighet med vad som framgår av vårt punktprogram.

Jag, personligen, vill absolut inte se fler (eller några alls) inslag av direktdemokrati. Demokrati är skräp.
Citera
2014-02-18, 21:48
Medlem
Först, mycket modigt med tanke på det politiska läget. Att man får se kandidaters ansikten är positivt. Hoppas det går vägen!
Citera
2014-02-18, 21:49
Avslutad
Helt klart godkänd insats i SVT-intervjun. Såg på Landet Runt att SvP tydligen ska ställa upp i 40 kommuner, och att man kanske hade fler på gång (iallafall i skåne). Tydligen ska man nu under månaden gå ut med en lista på kommuner där man ställer upp.
Citera
2014-02-18, 22:18
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Svarslös och svarslös. Han svarar att han inte vet. Man vet inte allt. Kanske kunde han ha sagt "för många" på frågan istället för att gräva ner sig i exakta siffror, men det är ju knappast en katastrof att inte veta exakt hur många procent av befolkningen som är utlänningar.

Man ska vara hal som en ål när man blir intervjuad. Han behöver inte säga hur mycket invandringen kostar för det är det ju ingen som vet. Politikerna gömmer ju kostnader för utlänningarna på många olika poster. Säg att vi vet att den kostar alldeles för mycket och vi ska göra vad vi kan för att ta reda på mer exakt hur mycket. Då frågar journalisten "vem har sagt det" då gör man som journalisten och hänvisar till "vi har säkra källor som säger det" sen behöver man inte tala mer om det, för källor får man inte röja det vet journalisten. Undvik att nämna siffror, journalisten vill att du ska säga något exakt så denne sen kan leta upp en annan siffra och kalla dig lögnare.

På frågan om hur många utlänningar som finns i någon stad eller i Sverige, vem fan kan svara på det när det är så många illegala här. Säg att det är omöjligt att säga med tanke på att vi har väldigt många illegala utlänningar i Sverige.

Det man ska undvika är att säga att man inte vet, då har man förlorat intervjun. Vet man inte vad man ska säga, säg att det där får du ta med vår politiskt sakkunnige på området. Sen lär av Göran Persson, taaaala saaaakta såååå man kan tänka ut vad man ska säga på frågan som just ställdes.
Citera
2014-02-18, 23:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann

Det enda som är sagt är att vi är villiga att diskutera och reformera systemet, i enlighet med vad som framgår av vårt punktprogram.

Jag, personligen, vill absolut inte se fler (eller några alls) inslag av direktdemokrati. Demokrati är skräp.
Visst. Jag har inget att invända mot att olika personer har olika talanger. Men min poäng är ju att några måste ju lik förbannat ta på sig rollen och våga gå ut som offentliga ansikten. Kan man då inte som person som väljer att inte göra det åtminstone låta bli att klanka ner så fort någon gör det? För minsta lilla? Leta fel? Finns det ingen sorts positiv anda?
Citera
2014-02-19, 00:01
Medlem
Citat:
Visst. Jag har inget att invända mot att olika personer har olika talanger. Men min poäng är ju att några måste ju lik förbannat ta på sig rollen och våga gå ut som offentliga ansikten. Kan man då inte som person som väljer att inte göra det åtminstone låta bli att klanka ner så fort någon gör det? För minsta lilla? Leta fel? Finns det ingen sorts positiv anda?

Jag tycker absolut det är viktigt att ha en positiv anda, som du säger. All kritik måste vara konstruktiv, med syftet att den som nu tagit steget ut i offentligheten ska kunna bli bättre och säkrare i sitt uppdrag. Att uteslutande kasta skit leder inte till något bra, och så vitt jag kan se så är det faktiskt ingen som gjort just det.
Citera
2014-02-19, 00:54
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ett inslag från SVT där Mikael Eriksson, som alltså ska kandidera för SvP i Karlskrona, intervjuas:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/hogerextrema-svenskarnas-parti-i-valet

Den kanske största yttrandefrihetshataren genom tiderna, Björn Fries, får uttala sig i inslaget, här kan man läsa mer om honom:

https://www.realisten.se/?s=Fries
Tycker båda lyckades väl i inslaget. De framstod som hyggliga. Man kan såklart inte räkna med så mycket substans i såna här intervjuer. Det enda syftet med att ställa upp är att visa att man finns på orten, så att folk överhuvudtaget känner till det.
Citera
2014-02-19, 11:36
Medlem
Såg att Hennix hade haft ett föredrag för SMR om "rasblandning-den viktigaste politiska frågan".
Är det lämpligt att en SvP:are håller föredrag för SMR? Eller är han inte med i SvP längre?

https://www.nordfront.se/foredrag-med-nils-erik-hennix-i-skane.smr
Citera
2014-02-19, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TD-Mystic
I senaste Sifomätning om vad folk skulle rösta på om det vore val idag så får dom rödgröna en egen majoritet i riksdagen. Jag undrar hur ser Svenskarnas Partis fotfolk på detta som mer än gärna vill att mer Sverigedemokrater vaknar upp o fortsätter gå över till SvP?
Är det bättre att ett block får egen majoritet så landet fortsätter att förfalla utan att SD ska ha något att säga till om eller är det bra om SD sitter i en vågmästarställning?
Eftersom jag själv har gått över till SvP nu så hoppas jag att SD förlorar sin vågmästarställning så dom inte ser ut som den enda verkliga "oppositionen" där ute som man kan rösta på. Kanske får då fler folk upp ögonen för SvP istället för att tänka att SD är dom enda som tar ansvar för att dom är vågmästare så man lägger sin röst på dom. Tänker jag fel? Vad ska vi i SvP hoppas på för valresultat 2014?

Jag bumpar detta inlägget lite. Vad tror ni SvP och dess fotfolk anser om SD som vågmästare? Är det ett resultat vi ska föredra eller bör SD förlora sin vågmästarroll, till förmån för SvP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in