Citat:
Ursprungligen postat av
Rode-tjuren.
Han sa "Men invandringen i Karlskrona har kostat för mycket" fast han vet inte hur mkt den har kostat, det tycker jag inte ger något vidare intryck.
Han medger också att han borde ha kollat upp detta men alltså inte gjort det.
Fast jag utgår från själva inslaget och där får han enbart frågan om hur många invandrare det finns i Karlskrona. Ja, i artikeln står att han inte kan redovisa några kostnader men det framgår inte ens att han fått någon fråga om det, varken i artikeln eller i själva inslaget.
Citat:
SVP har samlat in drygt 420 000:- till valkassan jag hoppas att dom använder en del till mediaträning och utbildning av kandidaterna.
Jag kan garantera att partiet arbetar med att utbilda och förbereda kandidaterna inför valet i den mån det går och finns behov av det.
Citat:
Hans tro på demokratin och allas lika värde,är det något som SVP står bakom eller är det hans egna åsikter?
Det beror ju på vad som menas med allas lika värde, jag tror knappast han menar att en våldtäktsdömd pedofil är lika mycket värd som en normal och laglydig medborgare. Beroende på vad han menade så kan det mycket väl ha varit en klumpig formulering, det påstås dock bara i både inslaget och artikeln att han sagt detta så det är svårt att bedöma det tvärsäkert om man inte vet sammanhanget. Gällande demokratin så finns flera uttalade demokrater i partiet och partiets inställning till demokratin har diskuterats ingående i denna tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rode-tjuren.
Ja det är jätte bra att folk ställer upp offentligt och egentligen kan jag tycka att det ligger på ledningen att utbilda och se till att kandidaterna är redo för massmedia innan man släpper dom vind för våg.
Det görs, tro mig, men man kan inte få allt på en gång så att säga.