Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-02-18, 20:13
Medlem
MrSkargards avatar
Ett inslag från SVT där Mikael Eriksson, som alltså ska kandidera för SvP i Karlskrona, intervjuas:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/hogerextrema-svenskarnas-parti-i-valet

Den kanske största yttrandefrihetshataren genom tiderna, Björn Fries, får uttala sig i inslaget, här kan man läsa mer om honom:

https://www.realisten.se/?s=Fries
Citera
2014-02-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ett inslag från SVT där Mikael Eriksson, som alltså ska kandidera för SvP i Karlskrona, intervjuas:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/hogerextrema-svenskarnas-parti-i-valet

Den kanske största yttrandefrihetshataren genom tiderna, Björn Fries, får uttala sig i inslaget, här kan man läsa mer om honom:

https://www.realisten.se/?s=Fries

Även här står han svarslös, varför inte bara kolla upp enkla fakta innan man ställer upp på intervju?
Citera
2014-02-18, 20:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Även här står han svarslös, varför inte bara kolla upp enkla fakta innan man ställer upp på intervju?
Svarslös och svarslös. Han svarar att han inte vet. Man vet inte allt. Kanske kunde han ha sagt "för många" på frågan istället för att gräva ner sig i exakta siffror, men det är ju knappast en katastrof att inte veta exakt hur många procent av befolkningen som är utlänningar.

Det är inte så många som ställer upp öppet för SvP, nog kan man försöka ha en lite mindre genomnegativ inställning så fort någon syns i media? Jag menar inte att man inte får kritisera, men ibland känns det som folk ska leta fel bara för sakens skull.
Citera
2014-02-18, 20:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Han säger ju själv att han borde ha kollat upp det innan. Antingen väntade han sig inte den frågan eller så fick han hjärnsläpp. Oavsett vilket är det ytterst sällan nationalister är medietränade på samma sätt som andra politiker så man kan inte förvänta sig klockrena prestationer i media rakt av även om det naturligtvis alltid är att föredra att varenda liten fråga kan besvaras.

Enligt folk jag haft kontakt med finns det en jävla massa icke-svenskar i Karlskrona, det är liksom något som märks där, men jag tvivlar på att dessa har någon exakt siffra i huvudet. Dock borde naturligtvis en kommunalvalskandidat ha det och det medgav han ju själv också. Han ska dock ha cred för att han ställer upp offentligt och bedriver en politisk kamp för Sverige och svenskarna istället för att, som du och jag gör, gnälla på olika saker på Flashback anonymt.
Citera
2014-02-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Svarslös och svarslös. Han svarar att han inte vet. Man vet inte allt. Kanske kunde han ha sagt "för många" på frågan istället för att gräva ner sig i exakta siffror, men det är ju knappast en katastrof att inte veta exakt hur många procent av befolkningen som är utlänningar.

Det är inte så många som ställer upp öppet för SvP, nog kan man försöka ha en lite mindre genomnegativ inställning så fort någon syns i media? Jag menar inte att man inte får kritisera, men ibland känns det som folk ska leta fel bara för sakens skull.

Han sa "Men invandringen i Karlskrona har kostat för mycket" fast han vet inte hur mkt den har kostat, det tycker jag inte ger något vidare intryck.
Han medger också att han borde ha kollat upp detta men alltså inte gjort det.

SVP har samlat in drygt 420 000:- till valkassan jag hoppas att dom använder en del till mediaträning och utbildning av kandidaterna.

Hans tro på demokratin och allas lika värde,är det något som SVP står bakom eller är det hans egna åsikter?
Citera
2014-02-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han säger ju själv att han borde ha kollat upp det innan. Antingen väntade han sig inte den frågan eller så fick han hjärnsläpp. Oavsett vilket är det ytterst sällan nationalister är medietränade på samma sätt som andra politiker så man kan inte förvänta sig klockrena prestationer i media rakt av även om det naturligtvis alltid är att föredra att varenda liten fråga kan besvaras.

Enligt folk jag haft kontakt med finns det en jävla massa icke-svenskar i Karlskrona, det är liksom något som märks där, men jag tvivlar på att dessa har någon exakt siffra i huvudet. Dock borde naturligtvis en kommunalvalskandidat ha det och det medgav han ju själv också. Han ska dock ha cred för att han ställer upp offentligt och bedriver en politisk kamp för Sverige och svenskarna istället för att, som du och jag gör, gnälla på olika saker på Flashback anonymt.

Ja det är jätte bra att folk ställer upp offentligt och egentligen kan jag tycka att det ligger på ledningen att utbilda och se till att kandidaterna är redo för massmedia innan man släpper dom vind för våg.

Anledningen till att vi sitter här och gaggar och inte står framför en kamera är kanske för att vi har tillräcklig självinsikt för att förstå att vi gör oss bäst här
Citera
2014-02-18, 20:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Han sa "Men invandringen i Karlskrona har kostat för mycket" fast han vet inte hur mkt den har kostat, det tycker jag inte ger något vidare intryck.
För det första har du fel i sak. Frågan är hur stor andel av befolkningen som är utrikes född. Inte hur mycket invandringen kostar.

Men oavsett om han inte hade kunnat svara på din påhittade fråga hade inte det varit så allvarligt. Den lär kosta och så länge den kostar kostar den ju för mycket. Det finns knappast finnas några exakta siffror på saken heller. Här kunde han sagt "det är såna saker vi ska försöka ta reda på när vi kommer in i kommunfullmäktige", eller kanske frågat journalisten "nej, vet du? Måste vara ganska mycket va?"
Citat:
Hans tro på demokratin och allas lika värde,är det något som SVP står bakom eller är det hans egna åsikter?
Det är ju något som reportern påstår som han inte får utveckla i intervjun. SvP står väl dessutom för en utvecklad demokratisk modell?
Citera
2014-02-18, 20:52
Medlem
I senaste Sifomätning om vad folk skulle rösta på om det vore val idag så får dom rödgröna en egen majoritet i riksdagen. Jag undrar hur ser Svenskarnas Partis fotfolk på detta som mer än gärna vill att mer Sverigedemokrater vaknar upp o fortsätter gå över till SvP?
Är det bättre att ett block får egen majoritet så landet fortsätter att förfalla utan att SD ska ha något att säga till om eller är det bra om SD sitter i en vågmästarställning?
Eftersom jag själv har gått över till SvP nu så hoppas jag att SD förlorar sin vågmästarställning så dom inte ser ut som den enda verkliga "oppositionen" där ute som man kan rösta på. Kanske får då fler folk upp ögonen för SvP istället för att tänka att SD är dom enda som tar ansvar för att dom är vågmästare så man lägger sin röst på dom. Tänker jag fel? Vad ska vi i SvP hoppas på för valresultat 2014?
Senast redigerad av TD-Mystic 2014-02-18 kl. 20:59.
Citera
2014-02-18, 20:55
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Han medger också att han borde ha kollat upp detta men alltså inte gjort det.

Fast jag utgår från själva inslaget och där får han enbart frågan om hur många invandrare det finns i Karlskrona. Ja, i artikeln står att han inte kan redovisa några kostnader men det framgår inte ens att han fått någon fråga om det, varken i artikeln eller i själva inslaget.

Citat:
SVP har samlat in drygt 420 000:- till valkassan jag hoppas att dom använder en del till mediaträning och utbildning av kandidaterna.

Jag kan garantera att partiet arbetar med att utbilda och förbereda kandidaterna inför valet i den mån det går och finns behov av det.

Citat:

Det beror ju på vad som menas med allas lika värde, jag tror knappast han menar att en våldtäktsdömd pedofil är lika mycket värd som en normal och laglydig medborgare. Beroende på vad han menade så kan det mycket väl ha varit en klumpig formulering, det påstås dock bara i både inslaget och artikeln att han sagt detta så det är svårt att bedöma det tvärsäkert om man inte vet sammanhanget. Gällande demokratin så finns flera uttalade demokrater i partiet och partiets inställning till demokratin har diskuterats ingående i denna tråden.

Citat:
Ja det är jätte bra att folk ställer upp offentligt och egentligen kan jag tycka att det ligger på ledningen att utbilda och se till att kandidaterna är redo för massmedia innan man släpper dom vind för våg.

Det görs, tro mig, men man kan inte få allt på en gång så att säga.
Citera
2014-02-18, 20:55
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Anledningen till att vi sitter här och gaggar och inte står framför en kamera är kanske för att vi har tillräcklig självinsikt för att förstå att vi gör oss bäst här
Så länge man inte är total katastrof är det bättre att ställa upp, göra hyfsat ifrån sig och lära och växa än att sitta och gnälla på internet samtidigt som man är för feg för att göra något själv. Att dessutom försöka lovprisa sig själv för sin feghet ("självinsikt") känns extra motbjudande.
Citera
2014-02-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
För det första har du fel i sak. Frågan är hur stor andel av befolkningen som är utrikes född. Inte hur mycket invandringen kostar.

Men oavsett om han inte hade kunnat svara på din påhittade fråga hade inte det varit så allvarligt. Den lär kosta och så länge den kostar kostar den ju för mycket. Det finns knappast finnas några exakta siffror på saken heller. Här kunde han sagt "det är såna saker vi ska försöka ta reda på när vi kommer in i kommunfullmäktige", eller kanske frågat journalisten "nej, vet du? Måste vara ganska mycket va?"
Det är ju något som reportern påstår som han inte får utveckla i intervjun. SvP står väl dessutom för en utvecklad demokratisk modell?

Läs reportaget en gång till innan du sitter och häver ur dig en massa skit.
Jag citerar från texten: Jag är svensk patriot och jag tror på demokratin. Men invandringen i Karlskrona har kostat för mycket, säger Mikael Eriksson, som dock varken kan redovisa några kostnader eller ge svar på hur stor andel utrikesfödda som i dag lever i Karlskrona."

SVP har väl inte formulerat vilken modell dom vill använda vad jag vet.
Citera
2014-02-18, 20:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Läs reportaget en gång till innan du sitter och häver ur dig en massa skit.
Jag citerar från texten: Jag är svensk patriot och jag tror på demokratin. Men invandringen i Karlskrona har kostat för mycket, säger Mikael Eriksson, som dock varken kan redovisa några kostnader eller ge svar på hur stor andel utrikesfödda som i dag lever i Karlskrona."
Orkar inte sitta och pingponga nu, men min huvudpoäng står kvar: Gnäll inte så jävla mycket. Leta inte bara fel hela tiden.
Citat:
SVP har väl inte formulerat vilken modell dom vill använda vad jag vet.
Vill de inte se fler inslag av direktdemokrati?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in