2014-02-18, 11:36
Medlem
Lagro....du är fullkomligt hopplös. Pastakryddan och alla andra - utom du - fattar att det du beskriver inte är rimligt, möjligt, trovärdigt eller på nåt sätt ens i närheten av sanning.

TR har skrivit en mycket skarp formulering i domen ang MA:s delaktighet/skuld och alla dina villfarelser är avfärdade som sagor. Man kan undra varför domen inte överklagades om nu MA är utsatt för en komplott/är oskyldig. Nä...det vågade det fega kräket inte, för han riskerade livstid med en annan bevisvärdering.

Du behöver FB-semester igen. Efter att ha varit tillbaks nån månad så ser det exakt lika ut som innan din långsemester, fast värre. Du ställer till samma cirkus i två olika trådar nu, och upprepar dej ständigt. Går du på nåt vis loss på vad du gör? Numera skriver du dessutom nästan dygnet runt...illavarslande.

Titta på FB-reglerna emellanåt. Du upprepar ständigt, du diskuterar inte, du far med uppenbar osanning.
Citera
2014-02-18, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Du tycks inte ha förstått det här, sanningen är den att MA blev kidnappad från bostaden och en helt annan person tog hand om datorn och gjorde bussresan upp till Bollnäs och sedan till Falun och Tällberg.
Den här personen med datorn gör det misstaget han visar sig i Tällberg vid fel tid, som gör det omöjligt att han hunnit ta sig till N. Bertilsbo och blir därmed avslöjad.
Sedan åker någon upp med datorn och placerar den i ett hus på gården där familjefadern sedan påträffar den i ett skåp och ringer polisen som kommer och hämtar den.
Den här personen i Tällberg är samma person som åker bussen och skall föreställa MA.
Orsaken att personen åker till Bollnäs är att det skall tros han lämnar datorn i Lottefors, men det gör han inte, utan datorn kommer långt senare dit.
Du måste inse när MA tas in i förhör kan han aldrig veta var datorn varit, därför nästan alla tror att det är han som åker med den, men så är inte fallet.
Det är orsaken att han blir stämplad som lögnare, därför förhören med MA stämmer inte alls överens med trafiken på datorn.
Om MA hade själv åkt med datorn hade han ingen orsak att ljuga, men hela scenariet gjordes mot honom med orsak att få stämplad honom som lögnare.
Det måste erkännas många blev lurade, men inte alla.

Du Lagro som vet allt om Mats och Linda !!!
svara på min fråga ! varför ringde Mats inte Klarsyn ???
Citera
2014-02-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Du Lagro som vet allt om Mats och Linda !!!
svara på min fråga ! varför ringde Mats inte Klarsyn ???
Jag känner ingen av de här personerna du nämnt.
Citera
2014-02-18, 18:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du tycks inte ha förstått det här, sanningen är den att MA blev kidnappad från bostaden och en helt annan person tog hand om datorn och gjorde bussresan upp till Bollnäs och sedan till Falun och Tällberg.

MA har ALDRIG varit kidnappad.
Och tror du på hans sagor så är det du som är in i helvete GRUNDLURAD.

Redan av det nu sagda följer att Mats Alms uppgifter om att han kidnappats och
efter flera dygn i en bagagelucka dumpats vid Linda Chens kropp är motbevisade
och kan lämnas utan avseende.

Den sammantagna slutsatsen av det anförda är att Mats Alm uppenbarligen vet
betydligt mer om omständigheterna kring Linda Chens död än vad han velat berätta
men att åklagarna inte bortom rimligt tvivel har lyckats styrka att han uppsåtligen
eller av oaktsamhet orsakat Linda Chens död. Han kan därför inte dömas för mord,
dråp eller vållande till annans död. Han ska däremot, som ovan framgått, dömas för
brott mot griftefrid i enlighet med åtalet.

För brott mot griftefrid är föreskrivet böter eller fängelse i högst två år. Mats Alm
har genom sitt agerande med Linda Chens döda kropp visat en avsevärd brist på
respekt för den avlidna och ådagalagt stor hänsynslöshet mot hennes anhöriga.
Dessa har under lång tid tvingats sväva i ovisshet om vad som hänt med Linda Chen
och har undandragits möjligheterna att på ett adekvat och värdigt sätt ta farväl av
henne. Allt detta har uppenbarligen varit ägnat att medföra ett betydande lidande
för dem. Straffvärdet av gärningen är därför mycket högt och motsvarar enligt
tingsrättens bedömning fängelse ett år sex månader. Såväl brottets art som dess
höga straffvärde talar med styrka för att någon annan påföljd än fängelse inte kan
komma i fråga. Mats Alm ska därför dömas till fängelse ett år sex månader.

http://img585.imageshack.us/img585/5435/matsdrparen.pdf
Citera
2014-02-18, 19:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Den här personen med datorn gör det misstaget han visar sig i Tällberg vid fel tid, som gör det omöjligt att han hunnit ta sig till N. Bertilsbo och blir därmed avslöjad.
Sedan åker någon upp med datorn och placerar den i ett hus på gården där familjefadern sedan påträffar den i ett skåp och ringer polisen som kommer och hämtar den.
Den här personen i Tällberg är samma person som åker bussen och skall föreställa MA.
Orsaken att personen åker till Bollnäs är att det skall tros han lämnar datorn i Lottefors, men det gör han inte, utan datorn kommer långt senare dit.
Du måste inse när MA tas in i förhör kan han aldrig veta var datorn varit, därför nästan alla tror att det är han som åker med den, men så är inte fallet.
Det är orsaken att han blir stämplad som lögnare, därför förhören med MA stämmer inte alls överens med trafiken på datorn.
Om MA hade själv åkt med datorn hade han ingen orsak att ljuga, men hela scenariet gjordes mot honom med orsak att få stämplad honom som lögnare.
Vet inte varför jag ens orkar svara dig.
Familjefadern, vilket ordval. Tyrannen hade varit bättre.
Föreställa! suck!
Mats hade all anledning att ljuga om allt. Alternativet var livstid för mord.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2014-02-18 kl. 19:05.
Citera
2014-02-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
MA har ALDRIG varit kidnappad.
Och tror du på hans sagor så är det du som är in i helvete GRUNDLURAD.

Redan av det nu sagda följer att Mats Alms uppgifter om att han kidnappats och
efter flera dygn i en bagagelucka dumpats vid Linda Chens kropp är motbevisade
och kan lämnas utan avseende.

När MA påträffades i N. Bertilsbo vid Gauffins stuga åkte han in med ambulans till lasarettet för undersökning.
Det var en överläkare som var rättsläkare som undersökte honom mycket noggrant, alla skador och märken han hade på kroppen protokollfördes.
Överläkaren uttalade att de skador som MA hade kan ha kommit från att han legat i bagageutrymmet i en bil. Jag har naturligtvis läst igenom rapporten eller protokollet och det är skador blandannat på ryggen, vad som kan kallas för muskelintryckningar och många andra skador på andra ställen. Jag anser de skadorna han hade kan inte ha kommit på annat sätt än att han legat i bagageutrymmet och det har varit någon gropig skogsbilväg som de åkte efter.
Därför kan du vara övertygad att MA blev kidnappad som han påstod, finns ingen tvekan om det.
Citera
2014-02-18, 19:36
Bannlyst
Citat:
När MA påträffades i N. Bertilsbo vid Gauffins stuga åkte han in med ambulans till lasarettet för undersökning.
Det var en överläkare som var rättsläkare som undersökte honom mycket noggrant, alla skador och märken han hade på kroppen protokollfördes.
Överläkaren uttalade att de skador som MA hade kan ha kommit från att han legat i bagageutrymmet i en bil. Jag har naturligtvis läst igenom rapporten eller protokollet och det är skador blandannat på ryggen, vad som kan kallas för muskelintryckningar och många andra skador på andra ställen. Jag anser de skadorna han hade kan inte ha kommit på annat sätt än att han legat i bagageutrymmet och det har varit någon gropig skogsbilväg som de åkte efter.
Därför kan du vara övertygad att MA blev kidnappad som han påstod, finns ingen tvekan om det.
En överläkare är inte per automatik rättsläkare. Läkaren uttalade sig inte så som du beskriver Mats Alms skador. Ge oss nu källhänvisning på det du påstår. Lögner är du duktig på. Gör du inte det så kommer jag att ombesörja så att sanningen hamnar här. Det är en röd tråd i dina inlägg beträffande att du måste ljuga för att få ihop din saga. Trist.
Citera
2014-02-18, 19:41
Medlem
Citat:

Ma har aldrig vært kidnappet!
1: Alle kidnappere har krav, enten løsepenger eller de tar livet av den som blir kidnappet. Har ma eller hans familie betalt løsepenger! Svar nei. Er det noen som har tatt livet av ma! Svar nei.
2. En som er kidnappet sitter ikke på et bibliotek i stockholm og surfer med sin egen datamaskin!
3: finnes ingen grund til at noen skulle kidnappe en jævel som ikke har penger.
4: Och jag som aldrig bär mössa sa idioten. Nei vi har sett det!

Lagro gjør noe fornuftig og få din kompis "ma" til å ta sitt straff. før eller senere må han innrømme hva han har gjort og han kommer aldrig til å få et normalt liv før han har tatt sin straff.
Citera
2014-02-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
TACK alla ni som skriver lite då och då i Linda-tråden!

När jag dammar i min bokhylla, så finns det ett porträtt på Linda från hennes studentexamen där. På samma hylla finns också ett bröllopsfoto från Wei´s och Lindas bröllop. Det går nog inte en vecka än att det finns något omkring mig som påminner om Linda. Tankarna är många.

Jag och familjen Chen har mycket svårt att förstå -- hur en människa, som mördat någon eller bara hjälpt till -- kan leva utan att må dåligt själv. Jag/vi väntar, väntar och väntar på de slutgiltiga svaren på -- När, Var, Hur och Varför???

Den dagen kommer Klarsyn. Det vi vet är att hela familjen Alm just nu är kedjade vid sin lögner och att en vacker dag brister en länk i kedjan. Vore jag en medlem av den familjen skulle jag längta efter den dagen. Först när man göra ett avslut, går det att leva vidare.

Som någon skrev: Om MA tagit sitt ansvar från första stund, hade denna sak varit ur välden nu. Straffet hade varit avtjänat och familjen hade varit fri.
Senast redigerad av catami 2014-02-18 kl. 20:22.
Citera
2014-02-18, 20:32
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Den dagen kommer Klarsyn. Det vi vet är att hela familjen Alm just nu är kedjade vid sin lögner och att en vacker dag brister en länk i kedjan. Vore jag en medlem av den familjen skulle jag längta efter den dagen. Först när man göra ett avslut, går det att leva vidare.

Som någon skrev: Om MA tagit sitt ansvar från första stund, hade denna sak varit ur välden nu. Straffet hade varit avtjänat och familjen hade varit fri.

Att ingen knäppt honom ännu. Det är en gåta.
Citera
2014-02-18, 20:55
Medlem
Citat:

Helt otroligt att den här kinesiska terroristligan har lyckats rekrytera en blond MA look-alike!! Undrar om det var lösenord på datorn och i så fall om det var det så var MA look-alike även en hacker?
Citera
2014-02-18, 21:47
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Att ingen knäppt honom ännu. Det är en gåta.

nja, jag vet inte om jag vill gå så långt. men det är jättebra att familjen alm via "lagro" bumpar tråden så att folk inte glömmer bort mördar-mats. vi får då och då vittnesmål om sightings av mats här i tråden och när han försökte skaffa en ny flickvän att mörda var det några rådiga fb:are som satte stopp för det.

mördar-mats har ju ett nylle som inte går att ta miste på. folk i bollnäs och falun vet hur han ser ut. skulle han gå ut på krogen åker han troligtvis på rejält med däng. mats lever i praktiken i ett fängelse och resten av familjen bär fotboja p.g.a. honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in