2014-02-17, 18:17
Medlem
ImAFlirts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BondageBruden
Om du seriöst tycker det här är plankigt så börjar jag undra hur dum du verkligen är http://img003.lazygirls.info/people/xenia_deli/xenia_deli_body_central_8LOYvX8N.sized.jpg
Länka några naturliga bilder istället, allt du länkar är retuscherat men det fattar väl du inte själv för att du är så dum.

Senast redigerad av ImAFlirt 2014-02-17 kl. 18:26.
Citera
2014-02-17, 18:45
Medlem
BondageBrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImAFlirt
Länka några naturliga bilder istället, allt du länkar är retuscherat men det fattar väl du inte själv för att du är så dum.

Konstigt att dom är retuscherade då, det är modeller idiot. Sök bara på Indiana Evans Blue Lagoon så har du en normalt smal tjej men som ändå har former. Här finns också en snygg kvinna som har fantastisk kropp och är smal men inte "plankig" eller "spinkig" http://angelaharoulis.devote.se/blogs/28191965/perfect-body.htm

Liksom smal är inte synonym med formlös eller anorektisk.
Citera
2014-02-17, 20:07
Medlem
kruegers avatar
Citat:
Skulle bli lika irriterad om nån sa att Kimberley Walshs kropp var ful som om nån sa att Xenia Delis kropp var ful, så nej inte riktigt va

Att du ens blir irriterad över att andra inte tycker som du, ditt liv måste vara jättejobbigt!!
Du har problem, skaffa hjälp innan du spricker av all irritation som du drar på dig över småsaker (som detta är).
Citera
2014-02-17, 21:24
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ärligt talat så tror jag inte att den vänstra är underviktig, förmodligen på gränsen men min kompis är sådär smal men hon är inte underviktig, hon väger 49 och är kort och hennes BMI är 19.

Där kom det (BMI) dit lilla dumma korkade fanskap du är en sådan där idiot som går på siffror och vad folk skriver i tidningar aka kvinnomagasin.
Och du är säkerligen oxå feminist i viss mån.
Du bara klagar för att klaga på män DU har hitintills inte nämnt att även kvinnor kan säg att andra kvinnor är för smala.

BMI har inte ett jävla skit att göra med hur man mår ser ut eller bör se ut eller bör ha i BMI, sagt det innan säger det igen jag är smal som fan, mitt BMI står som att jag har anorexia och det har jag så fan i helvete eller inte, Så sluta med din jävla skit tråd den är bara du ologisk korkat skriven, du kan inte diskutera, du säger att vi tycker fel som inte tycker som du, du på står att vi säger saker som vi INTE skrivit aka insinuerar. Är du ens 18 år lilla flicka?
Citera
2014-02-17, 23:18
Medlem
BondageBrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Där kom det (BMI) dit lilla dumma korkade fanskap du är en sådan där idiot som går på siffror och vad folk skriver i tidningar aka kvinnomagasin.
Och du är säkerligen oxå feminist i viss mån.
Du bara klagar för att klaga på män DU har hitintills inte nämnt att även kvinnor kan säg att andra kvinnor är för smala.

BMI har inte ett jävla skit att göra med hur man mår ser ut eller bör se ut eller bör ha i BMI, sagt det innan säger det igen jag är smal som fan, mitt BMI står som att jag har anorexia och det har jag så fan i helvete eller inte, Så sluta med din jävla skit tråd den är bara du ologisk korkat skriven, du kan inte diskutera, du säger att vi tycker fel som inte tycker som du, du på står att vi säger saker som vi INTE skrivit aka insinuerar. Är du ens 18 år lilla flicka?

Skämtar du med mig? Vad fan har feminism med saken och göra? Skulle det idiotförklara mig om jag var feminist eller? Feminism handlar om jämställdhet din dumma jävel. Kvinnomagasin? Nej, knappast. Och det är ju fan precis det här jag snackar om. Vissa saker bevisar inte om man är underviktig. Tjejen till vänster måste inte vara underviktig, det vet fan inte du bara för att du kollar på henne. Vet flera tjejer som ser ut som henne men inte är undernärda på något sätt.
Citera
2014-02-17, 23:20
Medlem
BondageBrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krueger
Att du ens blir irriterad över att andra inte tycker som du, ditt liv måste vara jättejobbigt!!
Du har problem, skaffa hjälp innan du spricker av all irritation som du drar på dig över småsaker (som detta är).

Jag blir irriterad när folk inte tycker att kvinnor som Kimberley Walsh och Xenia Deli har fina kroppar, vad man än föredrar så har dom fina kroppar. Ingen jävel kan säga att dom har fula kroppar för då är dom dumma i huvudet i mina ögon. Så är det bara. Att det irriterar mig betyder inte att varendra grej irriterar mig, är du efterbliven eller?
Citera
2014-02-17, 23:20
Bannlyst
Börja styrketräna och ät ordentligt så ska du se att du kan få röv.
Citera
2014-02-17, 23:21
Medlem
BondageBrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinnysweatyman
Börja styrketräna och ät ordentligt så ska du se att du kan få röv.

Jag har röv
Citera
2014-02-17, 23:45
Medlem
Citat:
Nu vet inte jag riktigt om den här tråden hör hemma i den här kategorin men nån moderator flyttar den väl annars.

Jag är så fruktansvärt trött på att vi smala tjejer anses som osexiga och fula, så har det vart länge nu, att man är äcklig och spinkig om man är naturligt smal och tydligen så är man ett anorexiaideal också och borde få lite mer "kött på benen". Vi är naturligt smala och så är det bara, precis som vissa är naturligt stora/tjocka. Men överallt så ser jag folk som skriver att det är så jävla fult och fel att vara smal. Om inte ni elaka idioter fattar det så tar vi faktiskt åt oss. Visst är det snyggt med en stor rumpa och jag förstår att man hellre vill ha en knubbig tjej än en sjukligt smal tjej (http://static3.devote.se/gallery/big/20110211/b8ac8b25512a96fd0daee774eab8af16.jpg) men vi är INTE sjukligt smala. Vi är vanligt smala, är man vanligt smal med platt mage och tränad kropp så betyder det så fan heller att man är underviktig eller har anorexia. Nu är idealet att man ska vara kurvig, (numera säger alla killar att dom vill ha kurviga tjejer, inte "spinkiga") men GUESS WHAT? Man kan inte BLI kurvig om man är född naturligt smal, går man upp så blir man bara tjock och får celluliter och kulmage. Hur snyggt är det då? Och det där skitsnacket om att smala tjejer "inte har former" är precis det, bara ren bullshit. Man kan ha höfter, bröst, rumpa och till och med lår som går ihop men ändå vara smal. Det är ett faktum att vi är smala, men ni behöver inte använda orden spinkig, anorektisk, benrangel, pinne osv för det gör ni fan inte när det gäller större tjejer. Då kallas det kurvig, fyllig, kvinnlig etc trots att dom flesta större tjejerna faktiskt är feta/tjocka. Det är inte speciellt många stora tjejer som har en bra, hälsosam kropp och livsstil om dom är väldigt stora. Inte fan ser dom ut såhär: http://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/1942902/images/2010/109149-natalin-avci-36_92627969.jpg eller såhär: http://wallpaperzone.biz/wp-content/uploads/2013/08/Beyonce-Body-HD-Wallpaper.jpg som ni verkar tro.

Smalt är inte samma sak som benrangel, smal är hälsosamt när det verkligen ÄR hälsosamt, med bra mat och träning. Tro det eller ej men alla smala tjejer går inte på dieter eller bantar. Vi är bara smala. Normalt smal modell: http://img003.lazygirls.info/people/xenia_deli/xenia_deli_body_central_8LOYvX8N.sized.jpg
Normalt smal vanlig tjej: http://www.dailyfresher.com/wp-content/uploads/2012/07/1343553243_indiana_evans_02.jpg

Du har frågat fel personer.
I och med internet och massmedia syns och hörs de som skriker högst och oftast, ännu mer än den stora massan jämfört med några decennier sedan.

Många i det här landet och andra länder verkar nästan tro att den som inte är lätt överviktig är anorektiker.

Har man sett en anorektiker naken eller nästan naken vet man hur en sådan ser ut...

Jag är gammal och gaggig, men kan inte få in i min hjärna att opererade bröst skulle vara snyggt t.ex. Det enda som jag kan komma på är osexigare är extrem övervikt eller extremt ointelligenta personer.

Många blir faktiskt mer attraherade av intelligens och/eller fysiskt vältränade kroppar ( muskelberg, gymnast eller konditionsidrottare ) än det verkar om man läser slaskmedia.

Ännu värre i t.ex. Storbrittanien än här av massmedia att döma. Enorm fixering vid 'celebrities', utseende och meningslösa accesoarer jämfört med Skandinavien och Tyskland exempelvis.
Citera
2014-02-17, 23:50
Bannlyst
Citat:
Jag har röv

Uppenbarligen inte tillräckligt stor med tillhörande kurvor om man jämför med ditt påhittade kvinnoideal. Ingen bryr sig flicka lilla. Vissa kvinnor är smala, andra kurviga, andra tjocka. Det mesta går att åstadkomma med sin kropp. Vissa får dock jobba hårdare för det än andra.

Sluta generalisera vad killar tycker om kvinnokroppar och sluta bry dig om vad andra tycker så länge du själv är nöjd med din kropp. För mycket ytlighet i tråden så jag lämnar den tror jag.
Citera
2014-02-18, 00:02
Medlem
BondageBrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinnysweatyman
Uppenbarligen inte tillräckligt stor med tillhörande kurvor om man jämför med ditt påhittade kvinnoideal. Ingen bryr sig flicka lilla. Vissa kvinnor är smala, andra kurviga, andra tjocka. Det mesta går att åstadkomma med sin kropp. Vissa får dock jobba hårdare för det än andra.

Sluta generalisera vad killar tycker om kvinnokroppar och sluta bry dig om vad andra tycker så länge du själv är nöjd med din kropp. För mycket ytlighet i tråden så jag lämnar den tror jag.

Nej, jag har inte ett enormt ladugårdsarsle, men vad fan hade det ens med saken att göra? Jag har röv, jag har bröst. Men nu är det ju inte det tråden handlar om alls.
Citera
2014-02-18, 00:08
Medlem
frihetskrigares avatar
Du måste ju inse att dom flesta killar vill ha lite att bita i. Vi vill inte se ett benrangel komma gående där på stranden. Lagom är alltid bäst som man brukar säga. Inte för fet och inte för smal. Helst lite bröst också och en lagom rumpa så blir det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in