2014-02-17, 10:40
Medlem
BondageBrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scallion
Jag känner också igen detta, att smala tjejer (även killar i viss mån) får spydiga kommentarer om hur spinkiga de är. Vissa verkar tro att tjejerna själva valt att vara riktigt smala vilket oftast inte är fallet. Det kan såra för en tjej (eller kille) att hela tiden få höra hur hennes kropp är fel på det ena eller andra sättet, spelar ingen roll om det är för att den är för smal eller för tjock eller för lång eller vad det nu kan vara.

Detta fenomen skulle jag gissa grundar sig i att dels folk inte kan tänka självständigt utan får sina "åsikter" inprogramerade av samhället. Eftersom det är sånt prat om att skyltdockor och modeller är så smala så måste man uppmuntra de lite mulligare tjejerna att de minsann är riktigt fina och kvinnliga osv, vilket leder till att man ser ner på de smala som "förstärker detta hemska kvinnoförnedrande ideal".
Dessa personer beter sig precis lika illa som de som de föraktar (modebranschen eller vad det nu kan vara), enda skillnaden är att de har ett annat ideal. De är ju precis lika utseendefixerade.

Precis så här är det! Riktigt bra skrivet, håller med om allt.
Citera
2014-02-17, 11:30
Medlem
WaS-ToYs avatar
Såna här trådar är alltid fascinerande, för det finns aldrig några mellanting.

Antingen är det jättesmalt eller fläskberg som finns att välja mellan men det är ju så att oavsett människor är smala, magra, beniga, normala, knubbiga, kurviga, tjocka och feta, korta, långa, timglasformade, raka, päronformade, otränade, vältränade, normaltränad osv osv - det finns gillare till alla kroppstyper liksom..
Citera
2014-02-17, 12:06
Medlem
kruegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
Såna här trådar är alltid fascinerande, för det finns aldrig några mellanting.

Antingen är det jättesmalt eller fläskberg som finns att välja mellan men det är ju så att oavsett människor är smala, magra, beniga, normala, knubbiga, kurviga, tjocka och feta, korta, långa, timglasformade, raka, päronformade, otränade, vältränade, normaltränad osv osv - det finns gillare till alla kroppstyper liksom..

Exakt. Det finns en anledning till att det finns ett urval av allt här i världen, människor har olika smak.
Citera
2014-02-17, 12:32
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Smalt är inte absolut osexigt. Den normalt smala tjejen som ts länkar till är väldigt sexig. http://www.dailyfresher.com/wp-content/uploads/2012/07/1343553243_indiana_evans_02.jpg

Men jag undrar om någon anser att den bilden är ett exempel på "osexig planka". Jämfört med Kim Kardashian har hon lite kurvor men är ändå sexigare. Kardashian är bara finesslösa groteska kurvor. Tjejen i länken har vad jag skulle benämna en sensuell utstrålning, en stilfull sexighet. I mitt tycke är hon sexigare än den smala modellen som ts länkade till.
Håller med.
Bra ordval: finesslösa groteska kurvor.

Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Milla Jovovich är min drömkvinna.

Nuff said.
Usch, inte fint nånstans.
Inga kurvor, inga bröst, osv.. men det absolut värsta är hennes navel.
Skulle faktiskt betygsätta henne 2/10
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Här ett exempel på en slank-kurvig och sexig tjej, Alexia Fast, birollsinnehavare i filmen Jack Reacher.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m2dr5knzvw1qj7139o1_500.jpg
Håller med.

Jag tycker att det här är en bra bild: http://www.body-languages.net/wp-content/uploads/2012/11/majthreegirls_wideweb__470x3930.jpg
Hon till vänster är underviktig, hon i mitten är normal (därför klart snyggast, hon har en sjukt snygg kropp), och hon till höger är överviktig.
Jag tror att de flesta killar/män tycker som jag, annars är det ju något allvarligt fel på våran art.
Senast redigerad av Anon2 2014-02-17 kl. 12:49.
Citera
2014-02-17, 13:14
Medlem
BondageBrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Håller med.
Bra ordval: finesslösa groteska kurvor.

Usch, inte fint nånstans.
Inga kurvor, inga bröst, osv.. men det absolut värsta är hennes navel.
Skulle faktiskt betygsätta henne 2/10

Håller med.

Jag tycker att det här är en bra bild: http://www.body-languages.net/wp-content/uploads/2012/11/majthreegirls_wideweb__470x3930.jpg
Hon till vänster är underviktig, hon i mitten är normal (därför klart snyggast, hon har en sjukt snygg kropp), och hon till höger är överviktig.
Jag tror att de flesta killar/män tycker som jag, annars är det ju något allvarligt fel på våran art.

Ärligt talat så tror jag inte att den vänstra är underviktig, förmodligen på gränsen men min kompis är sådär smal men hon är inte underviktig, hon väger 49 och är kort och hennes BMI är 19.
Citera
2014-02-17, 14:01
Bannlyst
Finns väl ingen anledning att dissa varken smala eller tjocka, folk ser ut som dom gör och ingen tycker om kritik angående sin kropp och skönhet är subjektivt
Däremot så ja det är rätt osexigt med smala tjejer, jag blir inte direkt tänd om det ser ut som om jag skulle ta sönder henne i sängen.
Citera
2014-02-17, 14:22
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Finns väl ingen anledning att dissa varken smala eller tjocka, folk ser ut som dom gör och ingen tycker om kritik angående sin kropp och skönhet är subjektivt
Däremot så ja det är rätt osexigt med smala tjejer, jag blir inte direkt tänd om det ser ut som om jag skulle ta sönder henne i sängen.

Måste erkänna att jag kan tänka likadant angående riktigt planksmala tjejer. Det känns som att det inte går att vara hårdhänt mot dem.
Citera
2014-02-17, 14:59
Medlem
BondageBrudens avatar
Citat:

Fast överdriv inte, det finns en skillnad på normalt smala och spinkiga. Tror du jag syftar på tjejer med anorektiskt utseende eller?
Citera
2014-02-17, 15:04
Medlem
Något som är osexigt är alla uppenbarligen överviktiga tjejer som envisas med att säga att "de har kurvor". En boll har inte kurvor enligt min definition, kurvor kräver att det är bredare över höft och bröst än vid midjan. Kurvor är något positivt, men ingen (med svenska gener) som har bra kurvor säger att de har kurvor, de kallar sig vältränade/normalviktiga eller liknande. Kurvig har blivit tjockisarnas mer smickrande ord för att beskriva sig själva.
Citera
2014-02-17, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Måste erkänna att jag kan tänka likadant angående riktigt planksmala tjejer. Det känns som att det inte går att vara hårdhänt mot dem.

Nej det gör ju inte det och börjar man behandla henne som en porslinsdocka så blir sexet uppenbarligen jävligt torftigt

Citat:
Ursprungligen postat av BondageBruden
Fast överdriv inte, det finns en skillnad på normalt smala och spinkiga. Tror du jag syftar på tjejer med anorektiskt utseende eller?

Nä då jag kollade på dina bilder så tror jag har ett hyfsat hum om vad du menade.
Citera
2014-02-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2

Instämmer. Hon till vänster är underviktig, räcker att se på benen som knappt har muskler eller fett. Om man tycker det är snyggt så fine, men underviktig är hon.
Senast redigerad av Ann-Chis 2014-02-17 kl. 15:26.
Citera
2014-02-17, 15:54
Medlem
BondageBrudens avatar
Citat:
Nej det gör ju inte det och börjar man behandla henne som en porslinsdocka så blir sexet uppenbarligen jävligt torftigt

Nä då jag kollade på dina bilder så tror jag har ett hyfsat hum om vad du menade.

Om du seriöst tycker det här är plankigt så börjar jag undra hur dum du verkligen är http://img003.lazygirls.info/people/xenia_deli/xenia_deli_body_central_8LOYvX8N.sized.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in