2014-02-16, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pam-pam-ela
Intresse? Man mår illa om detta ska förpassas in i glömskan. De anhöriga lever med detta varje dag. I*a´s mamma har fått bli småbarnsmamma igen. Hon får ta vid där I*a fråntogs sin rätt att få leva och uppleva sina små pojkars uppväxt.
Och skadeståndet är skrattretande lågt i detta land.
Det oroväckande är att inget är klart förrän det är klart..

Man kan bara hoppas och då helst att straffen höjs kännbart.
Intresse var väl fel ord, jag menad intresse i den menign att det finns
andra misstänkta att spekulera i.
Citera
2014-02-17, 07:44
Medlem
Quarrels avatar
GP: Trollhättemordet i hovrätten
Citat:
Men vice chefsåklagare [P-ER] överklagade till hovrätten och yrkar på straffskärpning. Han vill att 37-åringen döms till 18 års fängelse, det strängaste tidsbegränsande straffet, och övriga till 2,5 år.

Han motiverar det främst med att gärningsmannen lämnat kvar kvinnans spädbarn ensamt i hennes lägenhet i Trollhättan och hur han och hans medgärningsmän hanterat kvinnans kropp efteråt.
Citera
2014-02-17, 09:38
Medlem
Någon som vet vart rättegången är och om dom live rapporterar även denna gång
Citera
2014-02-17, 09:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra76
Någon som vet vart rättegången är och om dom live rapporterar även denna gång
TTELA: I dag möts parterna igen i hovrätten
Citat:
Scenen är densamma: säkerhetssalen i Göteborgs tingsrätt, och den stora skillnaden nu är att det mesta av förhandlingen består av filmer från tingsrätten.
Någon direktrapportering under filmvisningen lär inte vara aktuellt.
Citera
2014-02-17, 11:00
Medlem
SR har live-rapportering här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5786481
Citera
2014-02-17, 11:57
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ds19
SR har live-rapportering här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5786481

Nu verkar det stå still. Senaste uppdatering 11:26
Citera
2014-02-17, 14:01
Medlem
La det inom spoiler ifall någon anhörig är inne och läser tråden (det handlar om blodförlusten så ni slipper klicka av 'nyfikenhet i brist på bättre ord' om det är känsligt)
Senast redigerad av stros 2014-02-17 kl. 14:13.
Citera
2014-02-17, 15:49
Medlem
www.expressen.se/gt/nya-mordvittnena-vill-inte-stalla-upp-i-ratten/
Citera
2014-02-17, 16:27
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
www.expressen.se/gt/nya-mordvittnena-vill-inte-stalla-upp-i-ratten/
Lite citat:

Citat:
Enligt Ttela ska vittnena bevisa att 23-åringen kan ha mördats senare än mellan 00.15-00.30, som tingsrätten be-dömt. Tidningen skriver att vittnena befann sig i samma hus under mordnatten. En kvinna ska, trots att hon är lättväckt, inte ha vaknat av ljud eller dunkar från offrets lägenhet. Under natten ska en man ha varit ute och rökt. Enligt det andra kvinnliga vittnet ska han då ha sett 23-åringen på sin balkong och klockan var då 00.30. Mannen har själv i förhör inte berättat om att han sett kvinnan utan bara att hennes balkongdörr stod öppen vid midnatt för mellan 30 minuter och en timme senare ha varit stängd, detta skriver Ttela.
Men enligt P4 Väst har båda vittnena begärt att få avstå att vittna. De kommer att hänvisa till läkarintyg. Hovrätten ska ta ställning om det finns skäl som gör att de inte behöver vittna.
Citera
2014-02-17, 16:57
Medlem
Om detta vittnesmålet ska räknas överhuvudtaget borde det väl göras en utredning hur lättväckt hon egentligen är?
Citera
2014-02-17, 17:10
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Om detta vittnesmålet ska räknas överhuvudtaget borde det väl göras en utredning hur lättväckt hon egentligen är?

Det har ingen betydelse. Är jag lättväckt kanske jag sover djupt just den natten, eller den timman, eller de minuterna. Jag är löjligt lättväckt, men kan ibland även missa oljud som sambon vaknar av (som inte är lättväckt) andra nätter kan jag vakna av att elementet i ett angränsande rum knäpper.

Finns således inget att vinna på att undersöka vedebörande.
Citera
2014-02-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det har ingen betydelse. Är jag lättväckt kanske jag sover djupt just den natten, eller den timman, eller de minuterna. Jag är löjligt lättväckt, men kan ibland även missa oljud som sambon vaknar av (som inte är lättväckt) andra nätter kan jag vakna av att elementet i ett angränsande rum knäpper.

Finns således inget att vinna på att undersöka vedebörande.
Det är lite det jag vill mena. Jag kan hävda att jag är lättväckt men för att få ett sånt vittnesmål ens ha en liten betydelse så ska jag kunna bevisa det också. Det går väl inte ens om jag skulle gå i en studie om sömnrytm (heter det så?) för då hade väl kroppen kanske varit orolig och vetat att något var på gång om man inte gjort det ett längre tag. Finns ju något som kallas djupsömn också och då vet väl fan själv om man är lättväckt eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in