Resultat: .
0%
röster
2014-02-16, 15:05
Medlem
motvalls avatar
Uli Hoeneß ser ut att dela min och de flesta andras åsikt om Felix Magath.
http://www.fotbollskanalen.se/england/fc-bayerns-president-varnar-tankovic-och-kacaniklic-magath-ar-en-tyrann/
Citera
2014-02-16, 18:40
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Uli Hoeneß ser ut att dela min och de flesta andras åsikt om Felix Magath.
http://www.fotbollskanalen.se/england/fc-bayerns-president-varnar-tankovic-och-kacaniklic-magath-ar-en-tyrann/

Artikeln verkar vara ett hopkok av äldre Hoeneß-citat i god engelsk boulevard-stil - http://www.sueddeutsche.de/news/sport/fussball-mr-medicine-ball-respekt-und-skepsis-gegenueber-magath-dpa.urn-newsml-dpa-com-20090101-1402 16-99-02496 - vilket inte på något vis förringar sanningshalten och bara ytterligare förstärker min åsikt om Quälix.

Fotbollskanalen har översatt Mirror's artikel från engelska, jag tyckte det verkade konstigt att Uli hade gått ut i den stilen nu och det hade han inte. Men en bra sammanfattning om Magath är det, får vi se Holtby i Schalke till sommaren?
Citera
2014-02-16, 20:08
Medlem
Ingen som vet vart tyskarna utan biljett kommer hänga i London på onsdag??
Hittar inget!
Citera
2014-02-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo.Känns som fotbollen och ledarstilen har utvecklats enormt i Tyskland sista 10-15 åren..Det Magath känns mossigt och passé..det är extremt i dagens tyska fotboll. Han är rätt bränd och utskrattad i Tyskland överlag idag. Spelarna idag vill ha annat...I England däremot känns det som stenåldern fortfarande vad gäller attityder utanför dom större lagen iaf. Där kan nog Magath funka ännu.

Stora tränare anpassar inte bara taktik och spelsystem ju mer fotbollen utvecklas utan också sin ledarstil. Fulham som håller på att åka ur behöver inte en diktator som Magath. Därför är jag rätt säker på att han kommer floppa ordentligt.

Sorgligt och se vad som händer med Hamburg. De behöver kanske göra några hundår i Bundesliga 2 för att utvecklas. Det måste göras utrensningar på alla poster. Organisationen är helt åt helvete.
Citera
2014-02-16, 21:10
Medlem
Verves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
Ingen som vet vart tyskarna utan biljett kommer hänga i London på onsdag??
Hittar inget!

Bierschenke är nog ett bra tips! Tysk pub vid Strand som visar bundesliga och serverar en god currywurst.
Citera
2014-02-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verve
Bierschenke är nog ett bra tips! Tysk pub vid Strand som visar bundesliga och serverar en god currywurst.

Tack som fan!
Citera
2014-02-17, 13:40
Medlem
motvalls avatar
Då var det klart att Mirko Slomka tar över HSV, kontraktet sträcker sig till 2016. Lycka till.
Senast redigerad av motvall 2014-02-17 kl. 13:43.
Citera
2014-02-17, 13:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Då var det klart att Mirko Slomka tar över HSV, kontraktet sträcker sig till 2016. Lycka till.

Tror Slomka passar rätt bra i den sits dom är i. Han verkar vara en varm och sympatisk person. Sprider lite lugn och positiv stämning, och kan det här men att spela efter resurser..och inse att klubben är en bottenklubb numera..storleken och historien till trots. Får ner spelarna på jorden igen.

Fink och van Maarwijk är ju lite "glassiga" tränare...och då kan man nog inte dom alls komma överens när ledningen är som den är. Nu får dom en tränare som är på plats och standby jämt med. Han var redan stationerad i Nordtyskland. Har hört att både Fink och van Maarwijk åkte till München resp. Holland titt som tätt när chansen gavs. Det spred irritation.
Senast redigerad av Steff83 2014-02-17 kl. 14:11.
Citera
2014-02-18, 03:40
Bannlyst
Någon som har klart för sig hur Löw kommer att ställa upp laget i VM?
De senaste matcherna har ju varit träningsmatcher, och matchen mot Sverige var de redan klara för VM, så det ger ju ingen större indikation.

Så då blir det till att bedöma spelarkvalité. Såhär hade jag ställt upp laget:

------------klose--------------
reus--------özil--------muller
-------khedira--schwein------
schmelz--humm---boateng--lahm
-------------neur--------------

Ser ut som att Löw Ibland kört med Özil som "anfallare" alltså spelat något slags 4-6-0

Skulle han kunna göra det igen? fast med te. x. Götze och ett vanliga 3 manna mittfält med kroos istället för khedira?

I 4-2-3-1 är Khedira given tycker jag, kan inte köra både kroos och schweinsteiger, för offensivt.
Sen tycker jag Klose borde spela som lär vara grymt motiverad att slå rekordet.

Annars har de ingen topp anfallare längre.. däremot enorm kvalite på mittfältet så kanske 4-6-0 i de viktigaste matcherna
Citera
2014-02-18, 08:11
Bannlyst
Klose har väl varit borta rätt mycket i år i och med skador... Håller han formen?
Kanske ska fråga i calcio tråden om en rapport om hans läge...

Samma för gomez? Fyfaaaan va han har försvunnit... Kanske var ett ödesdigert misstag att gå till viola....

Men jo... Annars har han ju lirat med özil/götze som """"falsk nia"""...
Hade ju varit klockrent med kießling i dagsläget..men nu är det ju som det är...

Bayer ikväll då.. Va tror ni? Sviktande form? Sviker oss ju alltid i slutspelet så tror de åker ur denna omgång. Samtidigt får psg-"fansen" (och svensk media) hybris och hyllar att de slog ut bl-tvåan...
Citera
2014-02-18, 09:44
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Tolkien
Klose har väl varit borta rätt mycket i år i och med skador... Håller han formen?
Kanske ska fråga i calcio tråden om en rapport om hans läge...

Samma för gomez? Fyfaaaan va han har försvunnit... Kanske var ett ödesdigert misstag att gå till viola....
Klose har som sagt tveksam form och är väl i ärlighetens namn lite för gammal för att vara förstaval. Gomez har ju varit skadad länge men spelade nu förra veckan såg jag. Om han kommer tillbaka i gammal god form så vore han mitt förstaval.

Annars tycker jag att minst en av ungtupparna Volland och Lasogga borde åka med till VM. Kruse är också ett alternativ om han lyckas återfå den form han hade under hösten. De senaste matcherna har han varit helt under isen...
Citat:
Ursprungligen postat av -Tolkien
Bayer ikväll då.. Va tror ni? Sviktande form? Sviker oss ju alltid i slutspelet så tror de åker ur denna omgång. Samtidigt får psg-"fansen" (och svensk media) hybris och hyllar att de slog ut bl-tvåan...
Jag tror absolut att Leverkusen kan vinna eller åtminstone ta poäng ikväll då man spelar på hemmaplan. Returen i Paris blir nog betydligt tuffare men att slå ut PSG är absolut ingen omöjlighet!
Citera
2014-02-18, 10:22
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
Någon som har klart för sig hur Löw kommer att ställa upp laget i VM?
De senaste matcherna har ju varit träningsmatcher, och matchen mot Sverige var de redan klara för VM, så det ger ju ingen större indikation.

Så då blir det till att bedöma spelarkvalité. Såhär hade jag ställt upp laget:

------------klose--------------
reus--------özil--------muller
-------khedira--schwein------
schmelz--humm---boateng--lahm
-------------neur--------------

Ser ut som att Löw Ibland kört med Özil som "anfallare" alltså spelat något slags 4-6-0

Skulle han kunna göra det igen? fast med te. x. Götze och ett vanliga 3 manna mittfält med kroos istället för khedira?

I 4-2-3-1 är Khedira given tycker jag, kan inte köra både kroos och schweinsteiger, för offensivt.
Sen tycker jag Klose borde spela som lär vara grymt motiverad att slå rekordet.

Annars har de ingen topp anfallare längre.. däremot enorm kvalite på mittfältet så kanske 4-6-0 i de viktigaste matcherna

Tror inte Klose blir nån startman i VM om matchen gäller mycket...men han lär nog få hoppa in en del. Han har ju chansen på en del rekord...och Löw vill säkert försöka hjälpa honom till det.

Tror mer på Gomez om han kommer i form..annars struntar Löw nog i anfallare. Müller eller Götze som falsk nia funkar med tanke på kvalitén på mittfältarna.

Gündogan kan nog peta khedira om han hittar rätt under våren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in