2014-02-16, 10:58
Bannlyst
Jag har alltid funderat på hur män känner när deras flickvän/fru/sambo är väldigt eftertraktad av andra män. Blir ni mer upphetsade eller äcklade av tanken? Blir ni glada eller förbannade?
Citera
2014-02-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felinedevil
Jag har alltid funderat på hur män känner när deras flickvän/fru/sambo är väldigt eftertraktad av andra män. Blir ni mer upphetsade eller äcklade av tanken? Blir ni glada eller förbannade?

Nu talar jag enbart för mig själv. Min sambo är väldigt eftertraktad när vi går på stan samt när hon är ute på dansklubbar som kvällarna. Och det är många killar även äldre männ som raggar på henne.

Men det stör inte mig det minsta, jag tycker mest om det, det känns lite självbekräftande att man hittat någon som så många andra vill få men inte kan.

Vi har nu varit tillsammans i 9 år hon är 23 år jag 25 år.
Citera
2014-02-16, 11:06
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:

Har levt i öppet förhållande där vi båda kunde söka partner vid sidan om. En fråga om tillit och trygghet. Vet att ingen annan var ett hot mot mig då vi hade så starka band.

Kan dock tänka mig att det är mycket svartsjuka och osäkerhet i normala förhållande. Vet dock inte vem det är viktigast för att ha en snygg partner. Kan vara hugget som stucket. Tror dock att tjejer sinsemellen värderar en snygg pojkvän högre än en kille värderar en snygg flickvän. Fast det där förändras med åldern också.
Citera
2014-02-16, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eyelows
Nu talar jag enbart för mig själv. Min sambo är väldigt eftertraktad när vi går på stan samt när hon är ute på dansklubbar som kvällarna. Och det är många killar även äldre männ som raggar på henne.

Men det stör inte mig det minsta, jag tycker mest om det, det känns lite självbekräftande att man hittat någon som så många andra vill få men inte kan.

Vi har nu varit tillsammans i 9 år hon är 23 år jag 25 år.

Fint svar
Du känner ingen svartsjuka alls?
Citera
2014-02-16, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Har levt i öppet förhållande där vi båda kunde söka partner vid sidan om. En fråga om tillit och trygghet. Vet att ingen annan var ett hot mot mig då vi hade så starka band.

Kan dock tänka mig att det är mycket svartsjuka och osäkerhet i normala förhållande. Vet dock inte vem det är viktigast för att ha en snygg partner. Kan vara hugget som stucket. Tror dock att tjejer sinsemellen värderar en snygg pojkvän högre än en kille värderar en snygg flickvän. Fast det där förändras med åldern också.

Det är vad jag tror också.
I normala förhållanden blir det väldigt mycket svartsjuka och osäkerhet när man känner att sin partner är väldigt attraktiv och eftertraktad bland många. Även om vissa män inte visar sin svartsjuka så vet jag att många är det.
Citera
2014-02-16, 11:15
Medlem
Citat:
Beror helt på om man anser att ens partner kan/skulle vara otrogen mot en, då är det negativt. Personligen ser jag inget positivt med att folk tycker hon är attraktiv, jag skiter väl i vad de tycker. Vet en loser kille som har fått en ganska fin golddigger flickvän, och han gillar att vissa upp henne för alla hans vänner i ett försök att få ut lite status.
Citera
2014-02-16, 11:21
Bannlyst
Har aldrig förstått svartsjuka människor. Det är väl roligt att man har en populär partner?
Citera
2014-02-16, 11:43
Medlem
zaimans avatar
Svartsjuka känner man ju när man själv vet att man är underlägsen sin tjej, dvs när hon är mer eftertraktad än du själv vet att du inte kommer i närheten av!
Har totalt haft tre förhållanden men då var det bara i mitt första jag kände av det lite eftersom tjejen jag var med var väldigt populär och det var också min första! Det slutade tyvärr med att jag gjorde slut eftersom jag var föööör svartsjuk. I de två senaste var det alltid tjejen som var svartsjuk på mig så det var lite kul
Citera
2014-02-16, 11:52
Avslutad
Alltså, det hela beror ju på hur mycket man känner att man litar på sin partner.

I mitt fall så litar jag ju mycket på min flickvän och jag vet att hon inte skulle bedra mig nykter, men det blir ju en helt annan sak om hon är full (lättpåverkad). Då är man ju såklart mer misstänksam/uppmärksam på hur andra killar reagerar mot henne.

Men som sagt det beror på hur stark tilliten är i förhållandet.
Citera
2014-02-16, 11:52
Medlem
Citat:
Fint svar
Du känner ingen svartsjuka alls?

I början var det alltid lite svartsjuka, men det var något som jag själv fick ta itu med, då det inte är min flickväns problem att stå ut med, så efter ett tag så vande man sig till slut och i dag så tycker jag bara om det som sagt.
Citera
2014-02-16, 12:01
Medlem
vasaduellers avatar
Jag känner mig stolt när jag märker att andra män tittar på henne. Till exempel när vi går på stan och jag ser att många män vi möter inte kan låta bli att styra blicken tillfälligt mot hennes byst.

Om andra killar säger till mig att jag har en snygg flickvän, så tar jag det som en komplimang till mig själv.

Men om min flickvän aktivt skulle söka efter andra mäns uppmärksamhet, utöver utseende och klädsel, så skulle det störa mig väldigt mycket. Jag anser dessutom att det är ok om hon klär sig lite mer sexigt/utmanande, när jag är med, men inte annars. Jag vill åtminstone kunna inbilla mig att hon försöker vara attraktiv för mig, och inte för andra män.

Om vi av någon anledning skulle befinna oss på platser med en massa obildade potentiella ofredare, så skulle jag tycka att det var lite obehagligt om hon drog allt för mycket uppmärksamhet till sig. Jag känner att jag skulle kunna försvara henne mot individer utan impulskontroll, i normala situationer, men inte mitt i natten i en dålig del av stan i ett främmande land.

Överlag endast positivt dock. Om jag inte hade litat på henne så hade jag inte varit tillsammans med henne.
Citera
2014-02-16, 14:31
Medlem
ojojros avatar
Beror ju helt på om du varit tillsammans med tjejen i en månad eller fem år, d.v.s hur mycket du litar på henne. Samtidigt handlar det om självkänsla och självförtroende, t.ex. om du kanske känner dig väldigt blyg när ni umgås och det sedan kommer fram någon macho grabb på krogen så kan det ju bli lite svartsjukedrama.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in