2014-02-16, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
(...)verkan än vad det får på en utan sådan diagnos.

Ang Cannabis så får många med MS det, dock inte i Sverige. MS är en neurologisk sjukdom.

Jag hade föredragit en ickemissbrukare som vittne. Jag tror att jag skulle ha svårt att ta allvarligt på en som brukar amfetamin, då det är vanligt med hallisar och delirium och vaneföretställningar efter långvarigt missbruk.

Tillägg! STOR respekt för att du arbetat med uteliggare!
Det fetade
Det är inte "många" med MS som får cannabis,
dessutom får de inte det som "röka", utan det är spray eller tabletter.
Notera att relativt många med MS får amfetamin eller varianten modafinil mot fatigue.
Läkaren väger fördelar mot nackdelar och man ger inte dessa substanser i onödan.
Varför inte? För att det finns nackdelar!
Men om livskvalitén är kraftigt försämrad kan dessa alternativ hjälpa pat till ett bättre liv.

Jag har också arbetat med missbrukare och hemlösa och instämmer i det "Smålandstintin" skrev.

Långvarigt och dagligt bruk av såväl cannabis som amfetamin ger skador.
Jag kan tänka mig att F tagit amfetamin då och då och att det defenitivt kan ha varit vad han skaffade sig hos kranen för att orka med det han sedan utfört.
På amfetamin blir man inte starkare eller övernaturlig på något sätt, men man känner inte gränserna och tar i betydligt mer än vad man skulle gjort utan. Smärta, hunger, sömnbehov osv trycks bort av amfetaminet och brukaren kan intensivt jobba på en lång tid utan avbrott.
Då kan man tex skada sin rygg, slå i handen eller annat och inte förrän senare känna smärtan.
Man överanstränger sig lätt.
Man känner sig stark och full av energi. Även om kroppen inte orkar mer.
Senast redigerad av Otherland162 2014-02-16 kl. 09:11.
Citera
2014-02-16, 09:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Fredrik drog på en mjuk matta ut Marina ur huset och därför blev det inga repor i trägolvet.

Det tror inte jag, jag tror det gick till på annat sätt. Jag tror man var två. Men nej, jag tror inte Maskroos var delaktig. Det skulle vara en stor risk att be en ny bekantskap om en sån "tjänst". Man kan inte lita på nya bekantskaper.
Om den ena var FS så måste det vara någon som FS litar blint på. Han tycks dock inte ha någon sådan vän i de trakterna då de höll sig mestadels för sig själva, FS och MJ.
Citera
2014-02-16, 09:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Det fetade
Notera att relativt många med MS får amfetamin eller varianten modafinil mot fatigue.

Läkaren väger fördelar mot nackdelar och man ger inte dessa substanser i onödan.
Men om livskvalitén är kraftigt försämrad kan dessa alternativ hjälpa pat till ett bättre liv.

Jag har också arbetat med missbrukare och hemlösa och instämmer i det "Smålandstintin" skrev.

Långvarigt och dagligt bruk av amfetamin ger skador.
Jag kan tänka mig att F tagit amfetamin då och då och att det defenitivt kan ha varit vad han skaffade sig hos kranen för att orka med det han sedan utfört.
På amfetamin blir man inte starkare eller övernaturlig på något sätt, men man känner inte gränserna och tar i betydligt mer än vad man skulle gjort utan. Smärta, hunger, sömnbehov osv trycks bort av amfetaminet och brukaren kan intensivt jobba på en lång tid utan avbrott.
Då kan man tex skada sin rygg, slå i handen eller annat och inte förrän senare känna smärtan.

Jag skrev även inte i Sverige dock. Även vid cancer får patienter röka cannabis i vissa länder.

Ur artikeln jag länkade till tidigare; I flera länder är cannabisrökning tillåten som lindring för svåra smärtor vid till exempel cancer, men att tillåta rökning av cannabis i Sverige är enligt Hans Sjögren långt borta.

Artikeln i sin helhet http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4959650
Citera
2014-02-16, 09:12
Medlem
Citat:
Det tror inte jag, jag tror det gick till på annat sätt. Jag tror man var två. Men nej, jag tror inte Maskroos var delaktig. Det skulle vara en stor risk att be en ny bekantskap om en sån "tjänst". Man kan inte lita på nya bekantskaper.
Om den ena var FS så måste det vara någon som FS litar blint på. Han tycks dock inte ha någon sådan vän i de trakterna då de höll sig mestadels för sig själva, FS och MJ.
FS är ju ingen liten kille och har han dessutom varit påverkad av låt säga amfetamin.. Så är det ingen match att få ut M.
Citera
2014-02-16, 09:14
Bannlyst
Citat:
Det fetade

Långvarigt och dagligt bruk av amfetamin ger skador.

Ja det är mycket troligt att han efter bankomaten köpte lite bra pulver förutom en stor bit cannabis.
Sedan städade han.
Citera
2014-02-16, 09:15
Medlem
Citat:
Jag skrev även inte i Sverige dock. Även vid cancer får patienter röka cannabis i vissa länder.

Ur artikeln jag länkade till tidigare; I flera länder är cannabisrökning tillåten som lindring för svåra smärtor vid till exempel cancer, men att tillåta rökning av cannabis i Sverige är enligt Hans Sjögren långt borta.

Artikeln i sin helhet http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4959650
Men sedan en tid ges dessa droger till MS-sjuka på licens även i Sverige.
Citera
2014-02-16, 09:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja det är mycket troligt att han efter bankomaten köpte lite bra pulver förutom en stor bit cannabis.
Sedan städade han.
Om kroppen låg ostädad i bostaden ett halvt dygn hade likhunden reagerat.
Citera
2014-02-16, 09:17
Medlem
Citat:
Sedan städade han.
Så tror jag att det kan ha varit.
Speciellt som han påpekar att han provat amfetamin men inte tyckte om det.
Röd lampa blinkar!
Citera
2014-02-16, 09:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Men sedan en tid ges dessa droger till MS-sjuka på licens även i Sverige.

Ja jag såg det i artikeln jag länkade till. Jag hade inte en aning om det, men det är i spray och inte ren cannabis står det.
Citera
2014-02-16, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du vet, att ta den på skottkärran till garaget eller bilen var väl inte sååå jobbigt, jag har bäddat och bytt kläder på 150-kilos sängliggande (förlamade) gubbar med dem kvar i sängen så paketeringen borde han fixat.
Sedan blev det kanske jobbigare utan skottkärran, från bil till FP och hon låg ju inte så långt in i skogen då det var nog tungt.
Citera
2014-02-16, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Marina var i skogen innan städningen och bankomaten utan kamera, den som låg lite längre bort än den med kamera.
Citera
2014-02-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ja jag såg det i artikeln jag länkade till. Jag hade inte en aning om det, men det är i spray och inte ren cannabis står det.
Ja precis. Jag var inte säker på om det var spray eller tabletter.
Pga att det ÄR skadligt ges det på licens.
Jag har inte läst artikeln, förlåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in