Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
1. Jag har förutom Wiki som källa också arbetat med uteliggare. En god del av de jag jobbade med var amfetaminmissbrukare. Jag säger inte att du förbli symtomfri vid amfetaminbruk, men de flesta mår betydligt sämre om de inte har amfetamin i kroppen än om de är påtända.
2. Jag skulle alla gånger föredra en amfetaminist framför en haschtomte som vittne. Det finns en orsak till att man ger små doser till personer med neuropsykiatriska handikapp för att öka deras uppmärksamhetsgrad. Det hade man inte gjort om det försämrat deras uppmärksamhet. Ingen har kommit på tanken att ge personer med neuropsykiatriskt handikapp hasch.
3. Det fetade nervskador innebär inte att de är nervösa, utan är istället exempelvis den så kallade pundargången. Vaneamfetaminister går som Christer Pettersson gjorde på spaningsvideorna. Rörelserna blir lite för yviga helt enkelt. Nervskadorna påverkar inte intellektet utan är istället, vilket står tidigare i meningen, rent kroppsliga komplikationer.
Ja jag är fullt medveten om det du beskriver. Att en amfetaminmissbrukare mår dåligt utan amfetaminet. Precis som en grav alkoholist gör när den inte få alkohol. Nervskador sitter dock i hjärnan.
Jag har även erfarenhet av det du beskriver som medicin. Det är inte ren amfetamin, så det inte blir något galet här. Det ska dessutom mycket till för att få detta på recept. De jag har träffat på med detta hade MBD. Och det fick motsatt verkan än vad det får på en utan sådan diagnos.
Ang Cannabis så får många med MS det, dock inte i Sverige. MS är en neurologisk sjukdom.
Jag hade föredragit en ickemissbrukare som vittne. Jag tror att jag skulle ha svårt att ta allvarligt på en som brukar amfetamin, då det är vanligt med hallisar och delirium och vaneföretställningar efter långvarigt missbruk.
Tillägg! STOR respekt för att du arbetat med uteliggare!