2014-02-14, 17:32
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTruthAboutStuff
För trådens ämne vet jag inte vad assistansbranschen har något med det att göra, även om jag generellt håller med om de faktorer du räknade upp.

Assistansbranschen och skolan samt de övriga områdena jag räknade upp är en del i konsensuspolitiken. Sjuklövern är rörande överrens om att vi ska vara med i EU, rusta ned försvaret, öka mångkulturen, ha massinvandring, privatisera all offentlig sektor (snart även polisen), kommunalisering av vård, skola och omsorg med mera. Det man bråkar om är bara variationer. När alla är överrens är det heller ingen som kräver någons ansvar. Det skjuter man vidare nedåt. Där skjuter man det också vidare.

Det finns fördelar med t.ex. privatisering av skolan och assistansbranschen. Man kan anpassa och utveckla verksamheterna och nischa sig utefter egen spetskompetens. Men problemet med konsensuspolitiken är att man heller inte skapar direktiv för hur verksamheterna ska skjötas. Uppstår problem säger man bara att lös det själva. Reinfeldt skyller på kommunerna när det rapporteras om invandrarproblem. Kommunerna skapar då policydokument som socialtjänsten har att rätta sig efter, vilket betyder att handläggarna bara får nya meningslösa arbetsuppgifter. Man har i alla fall fullgjort sitt uppdrag. Med tiden skapas en viss acceptans för problemen. Det här sker i alla områden. PISA-undersökningen var ett uppvaknande för skolans del. Baylan följer gängse tradition och vill skjuta problemet till kommunerna, precis som Reinfelt alltid gör.
Citera
2014-02-14, 18:10
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AQUABOI
Jo men då är ju problemet att man placerar analfabeter direkt in i vanliga klasser.

Rimligen borde man väl ha något förberedelseår innan man joinar ordinarie klasser.

Och precis som påpekat av en del andra i tråden,
så måste svensk skola sluta att sänka lägstanivån i syfte att få alla klara godkänt samtidigt.
De som inte når godkänt på utsatt tid får helt enkelt stanna 1-2 år extra i skolan
tills de når uppsatta mål.

Man har sänkt nivån under väldigt lång tid, inte minst på våra högskolor och universitet så att fler utlänningar ska kunna komma in. Brandkår, Polis är andra områden där man sänker kraven. Man sänker hela Sverige.

Självklart sänks även nivån i grundskolan vilket blir katastrof då arbetsmarknaden kommer vara mycket hårdare i framtiden. Andra länder springer om Sverige medans vi håller på att experimentera med våra barn.
Citera
2014-02-14, 18:12
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Saknar du läsförståelse eller spelar du dum?

Kanske dags att läsa på lite var SD står i frågan om det fria skolvalet...eller läsa mitt inlägg en gång till.

Du missar dock att ett SD styrt Sverige så skulle de 250+ blatteområdena inte längre existera och detta problem hade varit avslutat redan, repatriering hade varit på agendan, de blattar som inte vill rätta in sig i ledet, buga, bocka och säga "Ja herrn" "Nej herrn" "Ursäkta mig" och slutat spela apa, de hade helt enkelt inte funnits här och då är ju detta ett helt annat problem.

Sen tror jag inte detta är någon större fråga för SD.
Din SD-mani får dig att missa viktiga beståndsdelar i hela resonemanget.

Sen så handlar ju denna tråd om S inte SD, det är ditt S som först och främst är mot att eleverna ska få välja annat än dina Blatteharvards, i ett SD-Sverige finns inga Blatteharvards överhuvudtaget.
Citera
2014-02-14, 18:18
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Invandringen har eskalerat till nya nivåer sedan borgarna tog vid 2006 om du inte visste det.
De allra flesta som kommer är dessutom numera utomeuropéer, vi har en annan typ av invandring i dagens Sverige jämfört 1980-1990- talet.

1980-1990talet? Är du en 20åring? Vi hade liknande mångkulturrelaterade problem redan på 60 och 70talet, men då var det begränsat till en handfull avlägsna förorter och det fanns mycket mer pengar i landet så problemen kunde sopas under mattan. Man skulle med dåtidens data lätt kunna extrapolera dagens problem. Gjorde man det? Nej.
Citera
2014-02-14, 18:34
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
1980-1990talet? Är du en 20åring? Vi hade liknande mångkulturrelaterade problem redan på 60 och 70talet, men då var det begränsat till en handfull avlägsna förorter och det fanns mycket mer pengar i landet så problemen kunde sopas under mattan. Man skulle med dåtidens data lätt kunna extrapolera dagens problem. Gjorde man det? Nej.
Nej jag är inte 20 år. Fram till mitten av sjuttiotalet var det främst chilenare som kom i mängder som utomeuropéer.
En och annan turk fanns det också.
Jag har bott och vuxit upp i Tensta, flyttade därifrån 1987, då började det bli ganska illa men inte fan såg jag till några somalier där och väldigt få afrikaner.. Visst förstod man redan då vart det barkade.
I min högstadieklass gick det 2 turkar, det var det mest exotiska på den tiden.
Men det som på den tiden ansågs vara en av sthlms värsta förorter går inte att jämföra med idag

Det fanns problem redan då utan tvekan och man såg vartåt det barkade.
Men det vi har haft sedan 90-talet efter balkanflyktingar är nästan uteslutande det sämsta som står att finna på hela jordklotet. Araber och afrikaner en masse.
Invandring av det absolut sämsta folkgrupperna på jordklotet.
Du kanske har bättre koll och erfarenheter jämfört mig som bodde i Tensta under hela 70-talet fram till 1987? Då jag flytta därifrån fanns en familj som var greker i mitt kvarter på min gård, det var de som avvek mest från svenskar och finnar.
Berätta gärna var du bodde på den tiden och hur det var?
Senast redigerad av krackelerar 2014-02-14 kl. 18:55.
Citera
2014-02-14, 21:35
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel

Vad är det för liknande mångkulturrelaterade problem du menar?

Bilbränder?

Personrån?

Utpressning?

Assistansbedrägerier mot Försäkringskassan?

Balkongkastning?

Mord på döttrar?

Tvångsgifte?

Ropa hora till svenska tjejer?

Våldtäkter på badhus?

Kasta brandbomber på brandmän?

Journalister som blir rånade?

Skolor som tvingats att stänga?

Svenska pass i tusentals som försvinner varje år?

Migrationsverk som säljer falska visum?

Är det dessa "hyss" som skedde då också under 60-70 talet?
Vad menar du?
Citera
2014-02-15, 12:49
Medlem
Mr.Swedens avatar
Vad sign Infidel skriver är att för 20 år sedan fanns redan tydliga tecken på att vi skulle få de problem vi har idag. Men att man trots stark ekonomi inte gjorde något åt saken utan valde att sopa problemen under mattan.
Citera
2014-02-15, 18:51
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Vad sign Infidel skriver är att för 20 år sedan fanns redan tydliga tecken på att vi skulle få de problem vi har idag. Men att man trots stark ekonomi inte gjorde något åt saken utan valde att sopa problemen under mattan.

Ja det var väl på 60-talet den större mängden zigenare kom till Sverige. Man visste att det skulle bli kaos i Sverige redan då inte minst inom skolan med denna typ av invandring som inte tillför annat än problem för svenskarna ändå så fortsatte man.
Citera
2014-02-15, 19:34
Medlem
På 60 talet kom många italienare och jugoslaver, de kom hit för att arbeta, på den tiden fick de lära sig språket på egen hand, Sverige efterfrågade arbetskraft, numer saknas det arbeten och bostäder, trots detta ska vi ta emot många som troligtvis kommer hamna i förorter utan arbeten....politikerna ser inte problemen.
Citera
2014-02-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatisgris1981
Jag är glad för din skull, hoppas inte det är nån form av Mengele-forskning du sysslar med.

Jag är utbildad socionom.
Hahaha, det förklarar en hel del. Att ens använda "socionom" och "utbildad" i samma mening. Träffat få smarta socionomier, och de väljer branschen för att förändra och göra den bättre. De flesta av er kommer inte bidra med ett skit under er livstid (inte ens skattepengar för det är vad som bekostar er lön).

Ni är lösningen på ett problem som är skapat av regeringen. Utan invandrare som ska ha soc-bidraget, och utan narkotikalagstiftning som gör hederliga människor kriminella finns inget behov för er. Ni behöver parasiterna för annars kan inte ni parasitera.
Citera
2014-02-15, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Assistansbranschen och skolan samt de övriga områdena jag räknade upp är en del i konsensuspolitiken. Sjuklövern är rörande överrens om att vi ska vara med i EU, rusta ned försvaret, öka mångkulturen, ha massinvandring, privatisera all offentlig sektor (snart även polisen), kommunalisering av vård, skola och omsorg med mera. Det man bråkar om är bara variationer. När alla är överrens är det heller ingen som kräver någons ansvar. Det skjuter man vidare nedåt. Där skjuter man det också vidare.

Det finns fördelar med t.ex. privatisering av skolan och assistansbranschen. Man kan anpassa och utveckla verksamheterna och nischa sig utefter egen spetskompetens. Men problemet med konsensuspolitiken är att man heller inte skapar direktiv för hur verksamheterna ska skjötas. Uppstår problem säger man bara att lös det själva. Reinfeldt skyller på kommunerna när det rapporteras om invandrarproblem. Kommunerna skapar då policydokument som socialtjänsten har att rätta sig efter, vilket betyder att handläggarna bara får nya meningslösa arbetsuppgifter. Man har i alla fall fullgjort sitt uppdrag. Med tiden skapas en viss acceptans för problemen. Det här sker i alla områden. PISA-undersökningen var ett uppvaknande för skolans del. Baylan följer gängse tradition och vill skjuta problemet till kommunerna, precis som Reinfelt alltid gör.

Ja, man sålde ut utan regelverk och direktiv. Tyvär måste jag nog säga att det var exakt planen med utförsäljningarna. Man ville att få skulle sko sig på detta och nedmontera välfärden bäst man kunde.

Även om jag inte har stort förtroende för politikers kompetens, har jag svårt att se hur de inte skulle förstå vad som skulle komma. Folk har roffat åt sig bäst de kunnat i hundratals år. Inget har förändrats där.
Citera
2014-02-16, 02:02
Medlem
Teh_Masterers avatar
Detta är väl utmärkt? Inget kommer vara otrevligare än när den övre medelklassens barn tvingas från sina montessori-skolor och ut i ghettot. När Claes och Annikas barn kommer hem rånade, misshandlade och kränkta så kommer det nog allt ta fart. Då blir det inte längre random "hyss" utan handlingar mot deras egen familj. Jag välkomnar detta då det kan vara språngbrädan som krävs för att problemen skall belysas på riktigt.

Självklart är det tråkigt om oskyldiga Svenska barn skall råka illa ut, men det händer redan - detta gör det bara mer omfattande vilket kommer göra att allt fler kommer få upp ögonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in