2014-02-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, det har säkert tagit minst en timme att fixa det där kroppsdelandet.
Men utifall att det skulle handla om dina "östafrikanska bizarra terrorister/professionella
styckmördare" så kan det nog tänkas ha gått betydligt snabbare än så.
De har liksom vanan inne och jobbar snabbt med sina skräckinjagande machetas.
Det kan man nog lugnt utgå ifrån.

Nu undrar jag hur "anstiftaren" - vi kan kalla denne Mr X - kom i kontakt med gänget
av östafrikanska terrorister/professionella styckmördare?
Mailade denne kanske till nån hydda djupt inne i den afrikanska djungeln och vips
så fick denne napp varpå dessa blodtörstiga negrer skyndade sig att boka in sig på
första bästa plan till Sweden för vidare färd till Boden i maj månad förra året?
Hur fick man ombord dessa långa hiskeliga djungelknivar utan upptäckt vid säkerhetskontrollen?
Eller vänta nu - stod Mr X till tjänst med dessa machetas?
Hur mycket kan det här kontraktet ha inbringat i reda pengar? Vad fick Mr X punga ut med
för att få stackars flickan VB mördad?
Har du några funderingar kring detta?

Varför har man förresten inte hört om några iakttagelser denna aktuella kvällen om
skumma negrer med mord i sinnet vid de ställen VB vistades kring?

Vem är Mr X och var finns han nu? Kommer han att anstifta flera mord, tror du?

Ja, stackars Kristoffer - falla offer för en sån här djävulusisk sammansvärjning.
Hur ska han kunna bevisa sin oskuld så han får vandra ut i friheten igen och leka
krig i skogen med polarna?
Vad man har sökt i det här fallet är alternativa gärningsmän eftersom KJ kan inte vara gärningsmannen.
Vad jag gjort är att jag föreslagit alternativa gärningsmän, jag påstår inte att det är på det viset utan är ett förslag.
Jag anser att ingen kan bevisa att det är ett felaktigt förslag, därför det kommer sannolikt inte bli någon konkurrens till förslaget.
Citera
2014-02-15, 21:08
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Vad jag anser är underligt och förvånande med domen och rättegången är att åklagarna och det står även i domen att det var liklukt i bagageutrymmet eller bilen.
Om det är liklukt menas det att det funnits ett lik i bilen, men det finns ingenting som bevisar att det funnits något lik där.
Det rätta är att påstå det har funnits cadaverine lukt i bagageutrymmet som menas att lukten kommer från blodet av en avliden person eller att det funnits någon kropp där.
Eftersom det fanns blodspår i bilen är det de mest logiska att cadaverine lukten kom därifrån och det blodet kom också från en avliden person.
När lukten kommer från blodet av en avliden person kan man inte påstå att det är liklukt.
Jag anser att ett sådant här påstående har skapat missuppfattning som gjorts av åklagarna och finns i domen att det var liklukt i bagageutrymmet.

Du kör bara med inlägg du redan skrivit flera gånger om och som säkert de allra flesta som läser tråden redan har läst.

Gör oss nu den tjänsten att sammanfatta de "bevis" och "indicier" du anser finns som talar MOT att Kristoffer är skyldig. Då kan vi se om det finns något annat än tomt prat bakom alla dina inlägg. Som det är nu kan vi som sagt var utgå från att du bara pratar skit eftersom du inte presenterat ett enda bevis eller indicium för att Kristoffer är oskyldig.
Citera
2014-02-15, 21:22
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Vad jag anser är underligt och förvånande med domen och rättegången är att åklagarna och det står även i domen att det var liklukt i bagageutrymmet eller bilen.
Om det är liklukt menas det att det funnits ett lik i bilen, men det finns ingenting som bevisar att det funnits något lik där.
Det rätta är att påstå det har funnits cadaverine lukt i bagageutrymmet som menas att lukten kommer från blodet av en avliden person eller att det funnits någon kropp där.
Eftersom det fanns blodspår i bilen är det de mest logiska att cadaverine lukten kom därifrån och det blodet kom också från en avliden person.
När lukten kommer från blodet av en avliden person kan man inte påstå att det är liklukt.
Jag anser att ett sådant här påstående har skapat missuppfattning som gjorts av åklagarna och finns i domen att det var liklukt i bagageutrymmet.

Min fetning.

Men, snälla Lagro!

Har du hört talas om synonymer? Man ersätter ett redan nämnt ord med ett annat ord av samma betydelse eller relativt liktydig betydelse.
Ta ordet avliden, till exempel. Istället för avliden kan man säga död kropp, död människa, döing, jordiska kvarlevor, stoft, as eller kadaver. Varenda kotte fattar att dessa ord betyder samma sak.
Så har vi ordet lik. Även detta ord är en synonym för ovanstående. Självfallet är det korrekt att säga liklukt. En avliden person är ett lik! Det tror jag faktiskt att även du kan skriva under på
Citera
2014-02-15, 21:31
Medlem
Är det bevisat att det var kJ som hämtade vb ?
Citera
2014-02-15, 21:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofor

Nope.
Citera
2014-02-15, 21:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Det är bara KJ själv som sagt det i förhör. Bevisat är det inte.
Citera
2014-02-15, 21:46
Medlem
Citat:

Bra fråga. Det har jag också funderat på. Jag har inte fupen, men var inte ett SMS från VB till KJ (vid tiden då hon skulle hämtas). " är inte du hemma?"

Kan det smset ha skickats till fel person?
Citera
2014-02-15, 21:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nope.
Det beror på vad man menar med bevisat. Det finns inga tekniska bevis eller oberoende vittnesmål, men en tilltalad som medger det, och nekar till brottet tycker jag är starkt bevis.
Citera
2014-02-15, 22:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det beror på vad man menar med bevisat. Det finns inga tekniska bevis eller oberoende vittnesmål, men en tilltalad som medger det, och nekar till brottet tycker jag är starkt bevis.

Kan vara en korrekt uppgift från KJ, men beroende på andra omständigheter som vi ännu inte känner till kan även detta vara en osanning från KJ:s sida.
Citera
2014-02-15, 22:08
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Som någon - glömt vem tyvärr - skrev mycket pedagogiskt häromdagen i tråden så behöver man heller inte bevisa omständigheter i ett mål som båda sidorna är överens om.
Citera
2014-02-15, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Som någon - glömt vem tyvärr - skrev mycket pedagogiskt häromdagen i tråden så behöver man heller inte bevisa omständigheter i ett mål som båda sidorna är överens om.
Men det parterna är överens om behöver inte vara sant.
Citera
2014-02-15, 22:16
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Men det parterna är överens om behöver inte vara sant.

Nej, men det torde vara ointressant att spekulera om så länge man inte kan komma med något konkret till stöd för att det inte skulle stämma.

Här har vi ju dessutom SMS-trafiken och mobilpositioneringarna som väldigt starka indicier för att de faktiskt befann sig hemma i Kristoffers lägenhet. Det blir bara foliehatt i mitt tycke att tro att det var något annat som hände. I skuldfrågan spelar det ju ingen roll heller. Ljuger Kristoffer så är det bara ytterligare ett tecken på hans skuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in