2014-02-15, 18:02
Medlem
Svar på det här intresserar mig med då jag känner att jag inte har hittat all information.
Det jag har fått för mig / fått fram, är att Nolva endast behövs vid känningar under OT, annars är det onödigt? Och självklart att man tar efter kur.
Citera
2014-02-15, 18:10
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke127
För att kontra gynekomasti har jag tänkt mig 20mg nolvadex genom hela kuren samt efter 20/30 plus Proviron (25mg) under PCT. Får jag tag på Letrozole så tar jag det istället då jag läst att det är bättre istället för Nolva och Proviron.

Jag tycker inte du borde köra nolvadex under kuren. Dels för att OT har låg risk för att utveckla gyno, och dels att nolvadex har biverkningar i sig. Spara nolvadex till efter kuren. Ta om du (mot förmodan) får gynokänningar under kuren.

Citat:
Efter att ha läst så finns HCG endast som inject. Är det så?
Finns det något alternativ så att man får behålla testiklarna? Läst att merparten har fått ont i bollarna och att de krympt ganska snabbt, redan efter en vecka.
Tänkte slänga in kost tillskottet Tribulus eftersom det sägs ha en liten men än dock en effekt som liknar HCG.

Har svårt att tro att hCG finns i någon annan form än injektion. Dock så skulle jag säga att hCG inte är nödvändigt i denna kuren. Det brukar användas i PCT'n efter längre kurer, runda slängar +10 veckor.

Citat:
Varför inte inject?
Känner mig inte bekväm med det även efter att jag sett intruktions videos. Sen läste jag här på forumet att någon avlidit efter att ha satt en inject fel.
Finns säkert ett mörkertal. Risken är säkert inte stor att man gör fel, risken finns och för mig går inject bort.

Injicera hCG är väldigt lätt. Man får inte blanda ihop det med injektion av AAS. AAS injicerar du djupt in i muskeln. hCG injicerar du i fettet. Du nyper alltså bara tag i lite fett på magen och kör in nålen. Den är så tunn så du känner knappt när du sticker.

Mvh
Citera
2014-02-15, 18:30
Medlem
On a side note: Jag skulle skippa glukosamin om jag var dig, det är dyrt och troligtvis inte effektivt till skillnad från preppet du planerar att köpa. Evidensen för G är lägre än vad gemene man tror, visst, det finns en del forskning men den är inte bra genomförd. Läs gärna t ex dessa två artiklar för en översikt där man har tittat närmare på studiernas kvalitet. Slutsatsen är att G inte har mer effekt än placebo.

http://www.sciencebasedmedicine.org/does-glucosamine-really-work/

http://theness.com/neurologicablog/index.php/no-benefit-from-glucosamine-and-chondroitin/
Citera
2014-02-15, 19:16
Medlem
MaxOn123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasseEk
Kan inte IGF vara ett bra alternativ?

Vet inte riktigt hur det fungerar i just mitt fall?
Citera
2014-02-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Helst eod, annars e3d.

Eod blir nog för tidigt då det är blandat testo e och c men tror e3d är bästa isåfall!!
Va tror ni om att slänga in brunabol också? det är en blandning av Tren A + testo p + drostan P. Drostan p har jag dock ingen kunskap av, har aldrig hört de tidigare, dock blir det lite mer testo p plus tren a? Eller ska jag enbart slänga in tren a i den kuren?
Någon har har kunskap om drostan p?
Citera
2014-02-15, 19:34
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannetmannet
Eod blir nog för tidigt då det är blandat testo e och c men tror e3d är bästa isåfall!!
Va tror ni om att slänga in brunabol också? det är en blandning av Tren A + testo p + drostan P. Drostan p har jag dock ingen kunskap av, har aldrig hört de tidigare, dock blir det lite mer testo p plus tren a? Eller ska jag enbart slänga in tren a i den kuren?
Någon har har kunskap om drostan p?

berätta mer
Citera
2014-02-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag tycker inte du borde köra nolvadex under kuren. Dels för att OT har låg risk för att utveckla gyno, och dels att nolvadex har biverkningar i sig. Spara nolvadex till efter kuren. Ta om du (mot förmodan) får gynokänningar under kuren.

Har lite gyno idag dock som jag alltid haft, har knölar under bröst vårtorna. Tänkte undvika att det skulle bli värre. Därför valde jag också OT som prepp
Ok, 120mg vid känning av Nolva sen 20 resten ac kuren och under PCT.

Citat:
Har svårt att tro att hCG finns i någon annan form än injektion. Dock så skulle jag säga att hCG inte är nödvändigt i denna kuren. Det brukar användas i PCT'n efter längre kurer, runda slängar +10 veckor.
ok, men jag har läst en tråd där TS sa att bollarna krympt efter endast 8 dagar.

Citat:
Injicera hCG är väldigt lätt. Man får inte blanda ihop det med injektion av AAS. AAS injicerar du djupt in i muskeln. hCG injicerar du i fettet. Du nyper alltså bara tag i lite fett på magen och kör in nålen. Den är så tunn så du känner knappt när du sticker.
aha, det visste jag inte.
Senast redigerad av Nicke127 2014-02-15 kl. 20:56.
Citera
2014-02-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3o
On a side note: Jag skulle skippa glukosamin om jag var dig, det är dyrt och troligtvis inte effektivt till skillnad från preppet du planerar att köpa. Evidensen för G är lägre än vad gemene man tror, visst, det finns en del forskning men den är inte bra genomförd. Läs gärna t ex dessa två artiklar för en översikt där man har tittat närmare på studiernas kvalitet. Slutsatsen är att G inte har mer effekt än placebo.

http://www.sciencebasedmedicine.org/does-glucosamine-really-work/

http://theness.com/neurologicablog/index.php/no-benefit-from-glucosamine-and-chondroitin/

intressanta artiklar, då köper jag något mer användbart istället för en placebo effekt
Citera
2014-02-15, 21:29
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Har lite gyno idag dock som jag alltid haft, har knölar under bröst vårtorna.

ok, men jag har läst en tråd där TS sa att bollarna krympt efter endast 8 dagar.

Kommer knölarna från en tidigare kur? För alla har små knölar från början.

Ang. bollarna så nojar många. Svårt att avgöra.
Citera
2014-02-15, 21:51
Medlem
Citat:
Kommer knölarna från en tidigare kur? För alla har små knölar från början.

Ang. bollarna så nojar många. Svårt att avgöra.

Ingen tidigare kur, har haft större knölar så länge jag kan minnas och mina "manliga" bröst har alltid varit stora
ok, jag vill vara förberedd och ha allt hemma innan så finns det något som kan motverka en biverkning så hade det varit bra.
Citera
2014-02-15, 22:14
Medlem
Läste på http://www.turinabol.com/

Citat:
Turinabol can cause the shutdown of natural testosterone production in the body. In this case, your natural production will be hindered causing the reduced development of muscle in the body and other male characteristics. Long term use of Turinabol among men will affect the size of the testes and cause testicular tumors as well.

Man kan ju undra vad "long term" är i tid?

Citat:
Testosterone Side-Effects of Turinabol:

Of course, like most anabolic steroids, the side-effects of Turinabol will include natural testosterone suppression, and this means you will need exogenous testosterone supplementation. Failure to include exogenous testosterone will lead you to a low testosterone condition, and such a condition is extremely unhealthy; not to mention potentially severely problematic in numerous ways. Of course, if you supplement with exogenous testosterone, you will avoid any problems

Någon rekommendation på ett bra exogent testosteron tillsammans med OT?
Senast redigerad av Nicke127 2014-02-15 kl. 22:30.
Citera
2014-02-15, 22:43
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Man kan ju undra vad "long term" är i tid?

Någon rekommendation på ett bra exogent testosteron tillsammans med OT?

Jag förstår inte riktigt vad syftet är med exogent testo. Alltså, om du kör en kur så kommer du ha en down-period efter, under PCT alltså. Så är det bara. OT är en mild steroid. Jag själv har ingen down-period alls efter en 40/50 kur med OT only.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in