2014-02-15, 18:08
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
NMen, frågan är ju: Är det bara proffs som får ha åsikter?

Då kunde vi ju stänga ner i princip hälften av alla våra forum, för Flashback bygger ju på att ALLA har rätt till en åsikt - och får framföra dem. Hur korkade dessa åsikter tycks vara.

I verkligheten gäller en ju bara en viss typ av åsikter, vilket du vet, du gillar att spela dum tror jag.
Citera
2014-02-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Är det bara proffs som får ha åsikter?
Tvärtom. Det är den vanliga lilla människan åsikter som enligt mig ska bygga samhället.

Men när man som i ME:s fall saknar all respekt för den lilla människan skulle jag om jag var hen hålla en betydligt lägre profil. Jag menar, inte vill man synas på löpsedlarna om man är medveten om att det är det stort tomrum mellan öronen. Men ME kanske saknar den självinsikten, stackars hen.
Citera
2014-02-15, 18:12
Medlem
strykn1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffid
Mycket klokt beslut, snart ryker Täppas oxå.

Det är ingen som "har rykt". Soran är tillbaka imorgon. Haha hoppas eran lilla slitna offerkofta smakar bra.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2938&artikel=5782785

Citera
2014-02-15, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av strykn1n
Det är ingen som "har rykt". Soran är tillbaka imorgon. Haha hoppas eran lilla slitna offerkofta smakar bra.

Wow det suger ju, soran e verkligen en hemsk person.
Citera
2014-02-15, 18:20
Medlem
spirdalas avatar
Ordet antirasist använde man samma årtionde som hennes ansikte började mögla bort.

Vilket pinsamt ställningstagande av henne.

Senast redigerad av spirdala 2014-02-15 kl. 18:26.
Citera
2014-02-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe

Strålande analys. TACK!

Enpartistaten ... förr var det S som trodde sig stå för den, numera är Fjodor Reinfeldtokofv och hans Allians av blodsugare - som trodde sig besegrat folket för alltid när de skapat en ny underklass. Men de jävla idioterna glömte bort i all hast och självupptagenhet den snabba tekniska utvecklingen här i landet.

Undrar när den "arabiska våren" kommer till Sverige och vad typer som Fjodor Reinfeldtokofv ska ta sig till när papegojan Ernman sällat sig till kören och sjunger Wagners "Wach auf!" för full hals.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-02-15 kl. 19:16.
Citera
2014-02-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strykn1n

Vadå "tillbaka"? 25 är sista gången innan avstängningen och efter det blir det inga mer kurdtårar tills efter valet.
Citera
2014-02-15, 19:11
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Det är bättre om Zoran åker hem och kämpar för ett fritt Kurdistan för det lär knappast hjälpa att han sitter i Sverige och gnäller om rasism.

Det blir inget fritt Kurdistan på det sättet.

Citera
2014-02-15, 19:26
Medlem
Mailstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
När du inför anti av något slag och ska debattera så förstår en redan innan var vi kommer hamna.

Är glad att vi slipper henne, att säga att en är antirasist känns så sjukt onödigt... Är inte vi alla emot rasism fram till att du säger att du är en rasist ?

Och anti-SD.... Finns ju ingen logik i det ställningstagandet. Med andra ord är hon även anti-demokrati också ?

Räcker det inte idag att säga att en inte delar "målgruppens" åsikter.

Är du anti något så blir du inte objektiv, vilket i sin tur ger en enformigt debatterade.
Bra sagt!! Håller med dig till 100% inte för att jag är rasist eller röstar på SD för delar inte deras åsikter men blir så trött på folk som tror dom är demokratiska och samtidigt tycka man inte ska låta partier som SD komma till tals eller ha med dom i riksdagen. Hur mycket man än tycker deras åsikter är fel så måste man acceptera deras plats iaf. om man är för demokrati...
Citera
2014-02-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailstar
blir så trött på folk som tror dom är demokratiska och samtidigt tycka man inte ska låta partier som SD
... känns ibland också som om man genom att deklarera sig som "antirasist" försöker göra sig till mer värd än andra.

För länge, länge sedan skänkte folk pengar till kyrkan i hopp att därigenom komma till komma till himlen. Idag har det bytts ut mot en litanei där ordet "antirasist" upprepas tills den bedjande faller i koma.

JAG ÄR ANTIRASIST. AMEN.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-02-15 kl. 19:40.
Citera
2014-02-15, 20:09
Medlem
Jag tror inte att Malena Ernmans uttalande var så vidare genomtänkt utan snarare som en automatreflex för PK-iter:

en invandrare hamnar i ett sammanhang som kan tolkas som negativt för denne

Då slår automat-reflexen till:

en UTSATT invandrare

då måste man visa SOLIDARITET

Jag tror alltså att hennes reaktion grundas mer på Soran som person än på några höga principer. Soran är ju också ARTIST, dvs en yrkesbroder till Ernman, vilket ökar identifikationsfaktorn

Som PK-iter i allmänhet vill hon genast rusa iväg och vara god utan att göra några som helst intellektuella prövningar av sitt ställningstagande, t ex fråga sig hur hon hade reagerat om SR:s ställningstaganden hade gällt en vit person som en gång i minuten attackerade ett parti, t ex Moderaterna. Några överordnade principer är inget för en PK.
Citera
2014-02-15, 21:28
Medlem
stom72s avatar
http://www.radioislam.org/islam/svenska/fildok/filer/tutti/sd_zionit.htm

Hade blivit jobbigt för henne om allmänheten känt till att SD styrs med järnhand av det ashkenaizkjudiska brödraparet Ekeroth som följdaktligen i sin tur styrs av världens största bankfamilj Rothschilds och deras Zionister.
Att attackera SD såhär borde alltså leda till anklagelser om antisemitism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in