Citat:
Ursprungligen postat av
Tony_Tedeschi
Låt mig se om jag förstått rätt. Mediedrevet mot SD är helt okej i alla dess former men när någon exempelvis Soran Ismail öppet vill döda Sverigedemokrater så är alla sympatisörer av den åsikten rakryggade? Varför tar hon flyget till Schweiz om det nu är så illa? Ge mig lite floskler av lägga på elden som du så systematisk levererar.
Varför upprepar du en lögn? Blir den sannare i dina ögon då? Soran har inte sagt att han vill döda någon, mej veterligen.
Det är förbannat lustigt med Sverigedemokrater och offerkoftan som hela jävla tiden skall bära.
Om inget sägs om SD = SD Censureras!
Om något skrivs om SD = SD förföljs!
Schweiz är helt utanför ämnet och totalt ointressant.
Om du - mot förmodan - skulle vara intresserad av min åsikt så är den enkel:
ALLA skall få framföra sina åsikter. Även Sverigedemokrater. Även de som är emot Sverigedemokrater.
Men, varje mediaägare har givetvis rätt att själv avgöra vilka som skall få framföra sina åsikter i sina media.
SR är dock statligt och säger sej vara opartiska och neutrala. Liksom SVT.
Då kan man välja två vägar.
Ena är att man låter flera OLIKA åsikter komma fram. Såsom SVT åtm påstår att de gör.
Eller så kan man göra som SR gör. Att hindra sina medarbetare att framföra några åsikter utanför SR. Eller så får man inte vara med i radion.
Och då är det givetvis helt logiskt om man blir inbjuden till ett program i radion att man bestämmer att man nog vill vara fri att kunna framföra sina åsikter även utanför radion.
Och därmed kan man inte delta i SR:s program.
Svårare än så är det inte.
Att Malena Ernman råkade vara MOT Sverigedemokraterna i det här fallet är egentligen helt ointressant. Utom för de som bär sina offerkoftor som de vore av guld.