2014-02-14, 19:00
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Bevis? Hur tänkte du nu?

Att FS inte minns/eller inte detta sms är inget bevis för att han skrivit det eller vad tycker du.
Citera
2014-02-14, 19:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Idag, 13:37 #78704

Pastakrydda

Medlem

Pastakryddas avatar

Reg: Jun 2009

Citat:

Aha och då skulle jag förstå att inlägget var menat till mig? Okey. Så ett citat av FN-soldaten citerat av hen själv ska alltså ses som fakta?

Möjligt att man inte hittar platsen i mörkret mitt i natten säg runt 02 (hur mörkt det nu är mitt i natten i slutet på Juli i Sverige) men i färskt dagsljus under högsäsong när halva jävla Sverige har semester är det högst troligt att man ser det som ett riskområde kan jag tycka? Vid en rastplats dessutom.

Jag tycker det är ett risktagande. Med en vit presenning till på köpet.

Det har dessutom inget med FUP att göra. Det är min privata åsikt. I FUP (den första) står inget om fyndet. Det hade inte hittats då.

Vad är det du menar?
Fyndplatsen var i skogen vid en "vändplats" på en enslig skogsväg...
2010 var inte denna platsen använd för kabelbränning...

Jag tror jag fått en fel bild av själva fyndplatsen. Som jag förstått det så har LJ sett en bil som liknar Marinas vid rastplatsen. Där ska han då ha sett ett vitt paket i bak i denne bil som den flaxande mannen skulle ha tömt på lite saker. Jag antog att denna plats låg i närheten av fyndplatsen. Jag ber om ursäkt för det.

Ändå tror jag ännu att kroppen blivit flyttad.
Citera
2014-02-14, 19:04
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag tror jag fått en fel bild av själva fyndplatsen. Som jag förstått det så har LJ sett en bil som liknar Marinas vid rastplatsen. Där ska han då ha sett ett vitt paket i bak i denne bil som den flaxande mannen skulle ha tömt på lite saker. Jag antog att denna plats låg i närheten av fyndplatsen. Jag ber om ursäkt för det.

Ändå tror jag ännu att kroppen blivit flyttad.
Inte under det senaste året i alla fall enligt rättsmedicinska teknikerna, och de vet nog bättre än att bara "tro". Så varför skulle FS (eller om du nu väljer att säga GM)flytta "paketet" efter 1 år menar du? Med alla de risker det skulle medföra att bli sedd?
Varför tänker du så?
Citera
2014-02-14, 19:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Du får tro vad du vill, du har ju uppenbarligen inte all info om varför man menar att hennes kropp inte flyttats. Jag litar fullständigt på den rättsmedicinska undersökningen och vad den sa: Marina har inte flyttats.
Jag litar även på den av HR gjorda bedömningen att FS är skyldig.
HR har tillgång till allt material de behöver för att kunna döma på ett rätt sätt.
Andra små killergroupisar som leker hemmadetektiver och deras spekulationer om små bagateller för att kunna hitta någon som helst chans till att FS är oskyldig eller för att man tror olika saker, är just bara det. Spekulationer utan belägg, eftersom de inte fungerar tillsammans med de andra sakerna som utretts. Hela kedjan måste hålla, man kan inte bara mena att en liten detalj kanske inte utretts noggrannare.
Hela kedjan håller för att döma FS!

Det jag tror har inte ens med skuldfrågan att göra. Kroppen kan lika gärna flyttats av en skyldig FS då. Men jag tror iaf att den blivit flyttad. Nu är ju dessvärre sanningen den att det inte är en utan många saker som inte utretts speciellt noggrant.

Jodå jag har tillgång till allt som inte är sekretessbelagt så det behöver du inte oroa dig över. Undersökningen sa att den inte flyttats iaf under ett års tid, kanske mer. Hur länge var Marina borta fram till fyndet? Mer än ett år. Under flera årstider. Lite märkligt sådär kan jag tycka.
Citera
2014-02-14, 19:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Inte under det senaste året i alla fall enligt rättsmedicinska teknikerna, och de vet nog bättre än att bara "tro". Så varför skulle FS (eller om du nu väljer att säga GM)flytta "paketet" efter 1 år menar du? Med alla de risker det skulle medföra att bli sedd?
Varför tänker du så?

Jag vet inte varför jag tänker så. Det är bara så himla märkligt att paketet är så intakt efter så lång tid. Kanske av skuldkänslor man flyttar paketet? Min tanke var att GM läst att MPS hade planerat sök, de uppgav ju när och var söket skulle ske. Det som talar emot det är ju att rättsmedicinska gör gällande att kroppen legat där i ett år iaf. Såklart vet de bättre än oss på rättsmedicinska.

Är det inte lika riskfyllt att bli sedd mitt under semstrarnas största tid när man gömmer ett lik?
Citera
2014-02-14, 19:23
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag vet inte varför jag tänker så. Det är bara så himla märkligt att paketet är så intakt efter så lång tid. Kanske av skuldkänslor man flyttar paketet? Min tanke var att GM läst att MPS hade planerat sök, de uppgav ju när och var söket skulle ske. Det som talar emot det är ju att rättsmedicinska gör gällande att kroppen legat där i ett år iaf. Såklart vet de bättre än oss på rättsmedicinska.

Är det inte lika riskfyllt att bli sedd mitt under semstrarnas största tid när man gömmer ett lik?
För någon som väl känner till platsen (som FS) kan dumpandet av kroppen lätt ske nattetid på sommaren utan risk för upptäckt. Dessutom på en ytterst undanskymd skogsväg.Då finns det tillräckligt med ljus för att se vad man gör.
Att kroppen inte flyttats bedömde ju rättsmedicinska på grund av just det att paketet är så intakt. Om hon flyttats skulle innehållet i paketet också flyttat på sig (då skulle inte sakerna legat på rätt plats så att säga).
Dessutom så låg det extremt väl gömt enligt de som hittade henne. Så din treori att GM skulle dumpat henne där bara för att MP skulle leta där, faller tyvärr fullständigt enligt mig och rättsmedicinska utredningen.
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-02-14 kl. 19:24. Anledning: tillägg
Citera
2014-02-14, 19:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
För någon som väl känner till platsen (som FS) kan dumpandet av kroppen lätt ske nattetid på sommaren utan risk för upptäckt. Dessutom på en ytterst undanskymd skogsväg.Då finns det tillräckligt med ljus för att se vad man gör.
Att kroppen inte flyttats bedömde ju rättsmedicinska på grund av just det att paketet är så intakt. Om hon flyttats skulle innehållet i paketet också flyttat på sig (då skulle inte sakerna legat på rätt plats så att säga).
Dessutom så låg det extremt väl gömt enligt de som hittade henne. Så din treori att GM skulle dumpat henne där bara för att MP skulle leta där, faller tyvärr fullständigt enligt mig och rättsmedicinska utredningen.
Det gick knappast att köra den oröjda vägen på natten utan att repa bilen. Ingen hade vågat försöka. FB har bott längre i området och har en traktor.

Hur lång tid tog det för blodet att torka?
Citera
2014-02-14, 19:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Ja det skrev jag ju själv också. Att tiden inte stämmer in inför MPS sök. Med intakt menade jag från saker utifrån. Som djur. Jag minns inte, men stod det något om vilka larver som fanns i "paketet" (ogillar det ordet som attan)
Citera
2014-02-14, 20:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Att FS inte minns/eller inte detta sms är inget bevis för att han skrivit det eller vad tycker du.

Han har skrivit det, åtminstone bortom rimligt tvivel. Det räcker.
Citera
2014-02-14, 21:10
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Han har skrivit det, åtminstone bortom rimligt tvivel. Det räcker.

Rimligt tvivel, beror på betraktaren.
Citera
2014-02-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det gick knappast att köra den oröjda vägen på natten utan att repa bilen. Ingen hade vågat försöka. FB har bott längre i området och har en traktor.

Hur lång tid tog det för blodet att torka?

Du har väl varit dit och tittat på vägen och sett hur den ser ut. Har du några bilder som styrker att det knappast gick att köra på vägen utan att repa bilen?
Citera
2014-02-14, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Du har väl varit dit och tittat på vägen och sett hur den ser ut. Har du några bilder som styrker att det knappast gick att köra på vägen utan att repa bilen?
Jag tog inga bilder innan den röjdes. Men läs gärna vad röjaren sa i HR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in