2014-02-14, 19:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag tror väldigt få föraktar olika folkslag. De jag djupt föraktar är de av mitt eget folkslag (ja, som du just konstaterat, så finns det folkslag) som förespråkar massinvandring. Steget mellan förakt och hat kan dessutom bli ganska kort.Vilket folkslag är du?
Jag är nog den du föraktar, även om jag inte förespråkar fri invandring, utan bara misstror reglering av invandring. Ingenstans är det fri invandring och överallt, praktiskt taget, sker invandring legalt eller illegalt. Att dämma upp folkströmmar och hindra fri rörlighet leder nog inte till det man vill.

Med fri rörlighet uppkommer förr eller senare ett naturligt status quo.
Citera
2014-02-14, 19:40
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Du bekräftar vad han skriver, samtidigt som du säger att denne har fel. Hur ska du ha det?
Inte ens Linus Bylund (SD) anser att det finns belägg för att han sagt det.

Helt seriös, säger du A får du väl säga B, istället vill du kolla om jag är tillräckligt nyfiken för att fråga vad fan du menar? Snälla raring, tala om vad du menar, vad säger jag båda saker?

Jag lyssnar själv på radion och trotts att jag skickat artiklar på det så ska det fortsättas diskuteras om han har sagt det eller inte. Är Soran Ismails fanclub verkligen så stor? Jag menar, titta på han? Undersök honom? Vad står han egentligen för? Jo, antidemokrati, förtryck och islamism. Bara att rata upp informationen om när han skulle välja socialdemokraterna eller islamiska förbundet varvid han väljer det dåligt ryktade islamiska förbundet. Och kom inte du också och säg att du har blivit google förlamad för vissa saker får ni allt läsa på själva.

Jag själv diskuterar aldrig på Flashback om grejer jag inte har någon insyn i vilket jag tycker allt fler flashbackare måste lära sig att sluta upp med. Det förstör ju forumet.
Citera
2014-02-14, 19:42
Medlem
Feb 16 13:00, 22, 25 (at 19:30 unless shown)
Opernhaus, Zürich

Alcina
MORE INFO
BUY TICKETS
Handel, Alcina, HWV 34
Zurich Opera
Giovanni Antonini, Conductor
Christof Loy, Director
Cecilia Bartoli, Alcina
Malena Ernman, Ruggiero

Hur gör Malena nu? Schweiz röstade ju fel kan hon med logiken och hedern i behåll uppträda i Zurich?
Citera
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1960
Jag trodde att pk-maffian inte kunde få mig att höja på ögonbrynen igen. men det kunde dem HAHA vem är hon ens? ge mig en bild på miss karlavagnen

Vinnare av melodifestivalen 2009, hon sjöng världens sämsta opera. När man hör henne sitter man istället bakom soffan och gråter för att man saknar Birgitt Nilsson om det över huvud taget ska sjungas opera i Sverige.
Citera
Avslutad
Det spelar ingen roll att en gäst hoppar av eftersom 99,9% av de som är kvar också hatar SD men kan dölja det. Mediafolk ser ner på folk utan klass = SD.
Citera
2014-02-14, 19:43
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ordet rasism är ett ganska dumt ord eftersom raser är någonting framavlat medan genetiska skillnader är något naturligt.

Men, om Soran eller någon annan t.ex lyckas få till ett roligt skämt om att Sverigedemokraterna bildades av fascister och nazister så tycker jag att det ska få framföras även i radio och på TV.

Nej! Inte utav Sveriges Radio de ska föregå opartiska!
Citera
2014-02-14, 19:45
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Det spelar ingen roll att en gäst hoppar av eftersom 99,9% av de som är kvar också hatar SD men kan dölja det. Mediafolk ser ner på folk utan klass = SD.

Egentligen så tycker folk interst inne det skulle vara skönt att sluta hänga på en nationell rasistlina som f.ö är unik i Sverige. Det är på ett förödande sätt befriande med en antingen eller politik då man väljer "eller" för att säkra sin svenska nationalitet och slippa upp att höra terrorister snacka i statlig radio i framtiden.
Citera
2014-02-14, 19:47
Medlem
SummaSummarums avatar
”Hej Sveriges radio. Jag tycker lika mycket om att suga negerkuk som vit mans kuk och jag hatar SD som vill förvägra mig och framtida svenska flickebarn rikliga mängder negerkuk och kan därför inte som avtalat medverka i kvällens "Karlavagnen" i P4. Hälsningar Malena Ernman”
Citera
2014-02-14, 19:47
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Uppe på förstasidan. Hur jävla mycket uppmärksamhet ska killen få. Detta är ju helt farsartat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18366189.ab

Kulturmarxisterna kommer att nöta på ända tills SR har pudlat. Vilket kan ske tämligen snart.
Citera
2014-02-14, 19:51
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingKlubban
Helt seriös, säger du A får du väl säga B, istället vill du kolla om jag är tillräckligt nyfiken för att fråga vad fan du menar? Snälla raring, tala om vad du menar, vad säger jag båda saker?

Jag lyssnar själv på radion och trotts att jag skickat artiklar på det så ska det fortsättas diskuteras om han har sagt det eller inte. Är Soran Ismails fanclub verkligen så stor? Jag menar, titta på han? Undersök honom? Vad står han egentligen för? Jo, antidemokrati, förtryck och islamism. Bara att rata upp informationen om när han skulle välja socialdemokraterna eller islamiska förbundet varvid han väljer det dåligt ryktade islamiska förbundet. Och kom inte du också och säg att du har blivit google förlamad för vissa saker får ni allt läsa på själva.

Jag själv diskuterar aldrig på Flashback om grejer jag inte har någon insyn i vilket jag tycker allt fler flashbackare måste lära sig att sluta upp med. Det förstör ju forumet.
Du platsar ju inte ens här på FB.
Jag är absolut inget fan av Soran, men man kan väl för fan vara saklig för det.
Jag hoppas du inte är Sverigedemokrat, verkligen inte. Du har uppenbarligen missat det där med Linus,
trots din fulla dyslektiska "koll"
Citera
2014-02-14, 19:51
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
”Hej Sveriges radio. Jag tycker lika mycket om att suga negerkuk som vit mans kuk och jag hatar SD som vill förvägra mig och framtida svenska flickebarn rikliga mängder negerkuk och kan därför inte som avtalat medverka i kvällens "Karlavagnen" i P4. Hälsningar Malena Ernman”

Och nu kommer flashbacks dubbelmoral kärringar och säger "fy dej! så får man inte skriva duh!"
I hopp om att bli seriöst accepterad när man nyss tillåtit en terrorist sitta och vilja livet ur folkvalda.

Exakt lika ont kan din kommentar göra för utpekade att höra som att höra att någon vill skada min demokrati. Nu vet folk! Nu lämnar jag för stunden
Citera
2014-02-14, 19:53
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Idiot, du platsar ju inte ens här på FB.
Jag är absolut inget fan av Soran, men man kan väl för fan vara saklig för det.
Jag hoppas du inte är Sverigedemokrat, verkligen inte. Du har uppenbarligen missat det där med Linus,
trots din fulla dyslektiska "koll"

Vad är det som är så fel att vara Sverigedemokrat? Det betyder i alla fall att man inte är smyg rasist och verklighetsbefriad som du och andra FB:are med så lite IQ att beskylla mig för att vara dyslektiker.

Och nej, jag är inte Sverigedemokrat eftersom jag inte sympatiserar med deras åsikter MEN som medborgare är det mitt yttersta ansvar att respektera ett folkvalt parti och vara god mot demokratin. Jag skulle kunna dö för Sveriges (f.d Sveriges) överlevnad.

Hoppas du får lida mest av detta nya Sverige bara för detta. Hej då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in