2014-02-14, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att HR har beslutat att han är skyldig till mord behöver inte betyda att HR inte trodde FS på just den punkten.

Hur lång tid tog det för blodet att torka?

Det handlar inte enbart om ifall FS ljuger om eller inte minns det raderade smset. Det handlar till stor del om vem som skickade smset från Marinas mobil också. HR kan inte tro att Marina skickat det själv eller att någon annan gm skickat det. Eftersom FS fälls för mord måste de anse att FS ljuger om detta.
Citera
2014-02-14, 11:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Det handlar inte enbart om ifall FS ljuger om eller inte minns det raderade smset. Det handlar till stor del om vem som skickade smset från Marinas mobil också. HR kan inte tro att Marina skickat det själv eller att någon annan gm skickat det. Eftersom FS fälls för mord måste de anse att FS ljuger om detta.
Man kan glömma även ett avsänt SMS. Syster C skickade två SMS till Marina 28, men kom bara ihåg ett i förhör i FUP. Så, HR behöver inte tro att FS ljuger avsiktligt.
Citera
2014-02-14, 11:29
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Man kan glömma även ett avsänt SMS. Syster C skickade två SMS till Marina 28, men kom bara ihåg ett i förhör i FUP. Så, HR behöver inte tro att FS ljuger avsiktligt.

Jahaja, FS ljuger så han tror sig själv. Det är inte bara möjligt att han ljuger, det är så uppenbart det kan bli. Lägg därvid till reaktionen i det nya förhöret så är matematiken enkel.

"Sen har vi det här sms:et, från Marina till dig.
Jag har inte fått något.
På torsdagen.
På torsdagen? Nej. Det skulle jag ha kommit ihåg. Jag har inte fått något.
Någonstans har det ramlat bort liksom. Det är inte första gången det händer.
Jag tror att Marina har någon fråga liggande hos Telia om det. Hon vet att hon skall ha fått
sms som inte har kommit fram. Jag vet bara att det borde ha kommit sms den 27:e exempelvis, men det gjorde det inte.

Vad då för sms den 27:e?
Eftersom det var min födelsedag. Det kom ju sms, men det borde ha kommit fler sms.
Du är helt säker på att du inte fått något sms?
Jag har inte fått sms av henne, det är jag helt 100 på."
Senast redigerad av Dockland 2014-02-14 kl. 11:33.
Citera
2014-02-14, 11:30
Bannlyst
Citat:

Det räcker att HR gör bedömningen att ingen annan än FS har skickat och raderat smset oavsett om han ljuger eller inte vill minnas detta.
Citera
2014-02-14, 12:18
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ljög eller inte mindes, det är de HR:s jurister nu ska ta ställning till.

När FS säger sig inte minnas så ser man det som en lögn.

Att inte se mönstret av lögnerna mördaren Fredrik kör med, är att inse sitt handikapp av blindhet.

Vi får vara glada dom använder sig av bevisen som framförts i rättegången och inte blundar, för sen snickra ihop egna historier från fablernas värld, som vissa är duktiga på här i tråden.
Citera
2014-02-14, 12:34
Medlem
Citat:
Att HR har beslutat att han är skyldig till mord behöver inte betyda att HR inte trodde FS på just den punkten.

Nej, men undrar hur troligt det är att man glömt att man raderat ett sms som man själv skickat i som en del i en mordplan.
Citera
2014-02-14, 12:34
Bannlyst
Citat:
Med tanke på att HR anser det ställt bortom rimligt tvivel att FS är en mördare; är det troligast att de tror att han ljuger eller har glömt?
Citera
2014-02-14, 17:58
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jodå, FS ljög dessutom om SMS:et i fråga, så det är klarlagt bortom alla rimliga tvivel.

Brassrökare får ett stört minne med tiden... Lögn eller minnesfrånvaro - oavsett - inget bevis.
Citera
2014-02-14, 18:09
Medlem
KluvenTungas avatar
Är det någon, som i ljuset av vad som framkommit till dags datum, är övertygad om FS oskuld till mordet på Marin@? Jag tror till och med att Maskroos umgåtts med tanken om FS som mördare.

Tänkte mest att senaste rättengången, och slutpläderingen i synnerhet, befäste bilden av en typiskt ljugande gärningsman. Och nu är utgången och skuldfrågan given, för de flesta.
Senast redigerad av KluvenTunga 2014-02-14 kl. 18:14.
Citera
2014-02-14, 18:10
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Marina var mördad, detta har HR konstaterat. Hon blev mördad av din klient, vem tog då ut pengarna efter att ha slagit fel kod först?

Marina har själv slagit fel kod på sitt Visa Guld kort, senast i mars.
Citera
2014-02-14, 18:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Brassrökare får ett stört minne med tiden... Lögn eller minnesfrånvaro - oavsett - inget bevis.

Bevis? Hur tänkte du nu?
Citera
2014-02-14, 18:41
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako

Underligt nog så kommer Fredde ihåg att han fick typ tre sms från telia kring samma tid men inte "Marinas" sms
men det var väl skönt att äntligen ha lite cash att ladda mobilen med ...fast han garanterat sov då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in