2014-02-13, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men hon säger att hon läste tidningen på torsdagen och ringde på kvällen efter att L hade berättat. Men hon ringde på lördag kväll. Jag får inte ihop det.

HD, aktbilaga 4, sid 39
FUP, sid 390

Jag skulle tro att HR får svårt att ta in LJ som trovärdig i domen, med tanke på tiderna som inte stämmer.
Jag tycker ÅK har en för överslätande attityd till det tekniska, vilket spelar an bra på de kvinnliga lagmännen. SMSet blir trumfkortet. Ett sms FS mycket väl kan raderat utan ens läst det. Har man undersökt om Smset var öppnat ens ?
Citera
2014-02-13, 22:02
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Men hon säger att hon läste tidningen på torsdagen och ringde på kvällen efter att L hade berättat. Men hon ringde på lördag kväll. Jag får inte ihop det.

HD, aktbilaga 4, sid 39
FUP, sid 390
Du Quarell kan väl berätta hur du får ihop historien med allt som hänt om LJ vore den skyldige. Från början till slutet tack För hela händelseförloppet måste stämma i varje länk. Från telefoner till master till möjlighet att röja i huset flera dagars efteråt till sms till att kunna (nåja) Marinas bankkortsskoder osv.
Kan du ge en konsekvent berättelse och logisk förklaring om hur allt gått till, så kan jag lyssna på dina teorier.
Citera
2014-02-13, 22:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Du kan väl berätta hur du får ihop historien med allt som hänt om LJ vore den skyldige. Från början till slutet tack För hela händelseförloppet måste stämma i varje länk. Från telefoner till master till möjlighet att röja i huset flera dagars efteråt till sms till att kunna (nåja) Marinas bankkortsskoder osv.
Kan du ge en konsekvent berättelse och logisk förklaring om hur allt gått till, så kan jag lyssna på dina teorier.
Nej, jag tänker inte återge allt. Hittills har ingen lyckats ge ett trovärdigt scenario i sin helhet, inte ens förre åklagaren, nuvarande målsägandebiträdet. Det sket sig när kroppen skulle tas ur huset. Däremot lyckades han teleportera FS från Anvik till golfbanan.

Men jag kan återigen rätta dig, det behövdes inte flera dagar för att röja i huset. Eller är du fortfarande säker på att det tar för lång tid för blodet att torka? Hur lång tid tar det, innan man kan lägga på en fleecefilt? Och hur mycket kan man förkorta tiden med en hårtork?
Citera
2014-02-13, 22:44
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Nej, jag tänker inte återge allt. Hittills har ingen lyckats ge ett trovärdigt scenario i sin helhet, inte ens förre åklagaren, nuvarande målsägandebiträdet. Det sket sig när kroppen skulle tas ur huset. Däremot lyckades han teleportera FS från Anvik till golfbanan.

Men jag kan återigen rätta dig, det behövdes inte flera dagar för att röja i huset. Eller är du fortfarande säker på att det tar för lång tid för blodet att torka? Hur lång tid tar det, innan man kan lägga på en fleecefilt? Och hur mycket kan man förkorta tiden med en hårtork?

Det finns inget som "skitit" sig i Åklagarens plädering, och därför blev FS dömd för mord.
Om du tycker att domen var fel föreslår jag att du idkar lite mailande med försvarsadvokat Hansson, som för övrigt uppenbarligen inte tycker att dina eller Fnurrans eller Tulpanens teorier är särskilt seriösa eftersom han inte tagit upp dem i rättegången eller slutpläderandet.
Vad beror det på tror du?
Citera
2014-02-13, 22:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Nej, vem fan hade förväntat sig att du skulle kunna få ihop något trovärdigt scenario?
An nånting? Misstänkliggöra vittne går för sig och till och med utpeka som
tänkbar mördare.
Och nu någon jävla hårtork att dra fram? Skulle nån stå med en sån menar du?
Inte ens FS själv tror jag fick för sig att stå med en hårtork för att få blodet att
torka snabbare.
Han hade gott om tiden den fegisen att vänta ut att blodet skulle torka i sängen.
Ingen som störde.
Mördaren gick som han ville i huset som hans offer ägt.

Konstigt med dig förresten - var du inte länge ganska säker på vem som var skyldig i det
här caset? Du trodde väl till och med ett slag att nya flickvännen kunde tänkas ha spelat
en viss roll i det hela?
Vad i all världen fick dig att så radikalt ändra mening?
Var det när fladdrige Fidde dök upp omsider i tråden som du började svänga i uppfattningen?
Berätta gärna hur det ligger till med det här.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-13 kl. 23:13.
Citera
2014-02-13, 22:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det finns inget som "skitit" sig i Åklagarens plädering, och därför blev FS dömd för mord.
Om du tycker att domen var fel föreslår jag att du idkar lite mailande med försvarsadvokat Hansson, som för övrigt uppenbarligen inte tycker att dina eller Fnurrans eller Tulpanens teorier är särskilt seriösa eftersom han inte tagit upp dem i rättegången eller slutpläderandet.
Vad beror det på tror du?
Jag har inte hört den pensionsmässige åklagarens plädering, så jag kan inte uttala mig om den.

Beträffande advokat Hansson, så hörde du kanske inte hans diskussion med den nämnde åklagaren vid inledningen av dag 6:
Citat:
Victor Jensen: Inledningsvis diskussioner mellan försvarare och åklagare om nya dokument som har getts in. Handlar om Marinas telefoner och när de ska ha använts.
Jag vet inte vad som sades, men hur vet du att det inte har något med mina och mina vänners teorier runt mobiltelefoner att göra?

Hur lång tid tog det för blodet att torka?
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-13 kl. 23:04.
Citera
2014-02-13, 22:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, vem fan hade förväntat sig att du skulle kunna få ihop något trovärdigt scenario?
An nånting? Misstänkliggöra vittne går för sig och till och med utpeka någon som
tänkbar mördare.
Och nu någon jävla hårtork att dra fram? Skulle nån stå med en sån menar du?
Inte ens aset själv, FS, tror jag fick för sig att stå med en hårtork för att få blodet att
torka snabbare.
Han hade gott om tiden den jäveln att vänta ut att blodet skulle torka i sängen.
Ingen som störde.
Mördaren gick som han ville i huset som hans offer ägt.

Konstigt med dig förresten - var du inte länge ganska säker på vem som var skyldig i det
här caset? Du trodde väl till och med ett slag att nya flickvännen kunde tänkas ha spelat
en viss roll i det hela?
Vad i all världen fick dig att så radikalt ändra mening?
Var det när fladdrige Fidde dök upp omsider i tråden som du började svänga i uppfattningen?
Berätta gärna hur det ligger till med det här.
Jag tror inte FS behövde stå med hårtork, däremot en alternativ GM.

Jag tvivlade på FS skuld efter att ha läst FUP.
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-13 kl. 23:00.
Citera
2014-02-13, 23:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag vet inte vad som sades, men hur vet du att det inte har något med mina och mina vänners teorier runt mobiltelefoner att göra?
Hur det nu än var med "smygmobilen" och era teorier runt den så påverkade det hela
inte utgången av målet.
Hansson förlorade. Svenkvist vann. En ren knockoutseger ter det sig som.
Ska bli intressant att få läsa domen och se hur bevisvärderingen gjorts.
Citera
2014-02-13, 23:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur det nu än var med "smygmobilen" och era teorier runt den så påverkade det hela
inte utgången av målet.
Hansson förlorade. Svenkvist vann. En ren knockoutseger ter det sig som.
Ska bli intressant att få läsa domen och se hur bevisvärderingen gjorts.
Jag håller med. Det ska bli mycket intressant att få läsa domen och se om HR har lytt HD eller Rättegångsbalken.
Citera
2014-02-13, 23:10
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jag har inte hört den pensionsmässige åklagarens plädering, så jag kan inte uttala mig om den.

Beträffande advokat Hansson, så hörde du kanske inte hans diskussion med den nämnde åklagaren vid inledningen av dag 6:

jag vet inte vad som sades, men hur vet du att det inte har något med mina och mina vänners teorier runt mobiltelefoner att göra?

Hur lång tid tog det för blodet att torka?
Uppenbarligen var det inget som HR brydde sig om, eller hur?
Citera
2014-02-14, 01:19
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jag håller med. Det ska bli mycket intressant att få läsa domen och se om HR har lytt HD eller Rättegångsbalken.
Vad är det för paragraf i Rättegångsbalken du har i tankarna?
Citera
2014-02-14, 07:08
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag skulle tro att HR får svårt att ta in LJ som trovärdig i domen, med tanke på tiderna som inte stämmer.
Jag tycker ÅK har en för överslätande attityd till det tekniska, vilket spelar an bra på de kvinnliga lagmännen. SMSet blir trumfkortet. Ett sms FS mycket väl kan raderat utan ens läst det. Har man undersökt om Smset var öppnat ens ?
Du glömmer en liten detalj här och det är att FS själv har skickat det falska sms-et. Han hade ju telefonen på sig och är mastad med den tillsammans med sin egen. Det var ju detta misstag han sannolikt insåg och därför raderade sms-et. Marina åkte aldrig till Linköping eller skickade några sms efter att Fredrik mördade henne, ganska självklart för oss som ser till de faktum som finns i utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in