2014-02-13, 09:22
Medlem
Palle.Kulings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
Citat:
Ursprungligen postat av OrkarIntebetyg1
Han kallade mig för en "psykopatisk hypokondriker"
Din (före detta?) kompis har rätt.

Sannerligen. TS, har du sökt hjälp för din hypokondri? Från en utomståendes synvinkel verkar den vara det största hotet mot ditt välmående just nu.

Nu vet jag inte exakt hur världen ter sig för dig, men om du kan försöka tänka rationellt utifrån fakta (finns på Wikipedia om du saknar dessa) så kommer du komma fram till följande:

1) Det är kanske möjligt, men absolut inte troligt, att din kompis smittats av HIV, även ifall tjejen han låg med var smittad (vilket ju inte heller är särskilt troligt, eller hur?). Oddsen att hans krasslighet beror på detta snarare än en vanlig förkylning är skyhöga.

2) Risken att du smittas av honom vid normalt umgänge är FÖRSVINNANDE liten. Det är bokstavligt talat miljoner saker som fortfarande kommer vara större hot mot ditt liv än att hänga med din kompis även om han skulle bära på smittan.

Släpp detta nu, och ta hand om din psykiska hälsa.
Citera
2014-02-13, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkarintebetyg1
Min kompis hade förra veckan sex med en tjej som påstod att hon hade legat med runt 50st de senaste åren, hon pratar inte Svenska och är hemmahörande i USA. Huruvida hon talar sanning är det ingen som riktigt vet, förutom hon själv.

Nu i början av veckan blev kompisen sjuk. Jag sa till honom att det kan vara hiv, då blev han arg och nu pratar han inte längre med mig. Han kallade mig för en "psykopatisk hypokondriker",det är inte mig emot (veckan ut) då jag inte vill bli smittad.. Men så småningom blir han frisk och jag undrar om risken är stor att han har hiv eller om jag kan ta tillbaks min diagnos.

Om han har Hiv vet jag inte om jag vågar umgås med honom. Jag vet att att det inte är särskilt PK att vara rädd att umgås med hivsmittade men det lyssnar jag inte på då jag inte vill dö.
Skit i PK det finns inget rätt eller fel. Känn efter vad du vill och sen funderar du på vad som är bra för dig! Sen så vet du svaret. Skit i vad alla andra tycker är väl det jag försöker få fram!
Citera
2014-02-13, 10:23
Bannlyst
Knullar du som kille oskyddat med en hivsmittad kvinna vaginalt är risken att bli smittad cirka 1/250. Självklart är det individuellt och beror på hur längre smittobäraren varit sjuk mm men det är ett bra nyckeltal.

Och vad är det för trams att inte våga umgås med honom? HIV smittar inte genom luft eller beröring.
Citera
2014-02-13, 11:28
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Knullar du som kille oskyddat med en hivsmittad kvinna vaginalt är risken att bli smittad cirka 1/250. Självklart är det individuellt och beror på hur längre smittobäraren varit sjuk mm men det är ett bra nyckeltal.

Och vad är det för trams att inte våga umgås med honom? HIV smittar inte genom luft eller beröring.

Exakt, beror på hur smittad personen är.
Är HIV väldigt "koncentrerat" hos personen så funkar det även om denne spottar och träffar ögat. Men personen ska vara väldigt smittad då.

HIV-mannen hade väl bara smittat 2 stycken av cirka 100+ tjejer?
Och då va han ute efter att smitta så många som möjligt.

Tror det är större chans att bli smittad av kanyler/blod än samlag, analt dvs
Citera
2014-02-13, 11:50
Medlem
Raw.Meats avatar
Tjena TS! Så kan du vara lugn angående din vän, dock så skulle jag hellre vilja att du kollar över din psykiska hälsa (kolla ts trådstartar).
Citera
2014-02-13, 14:18
Medlem
Skartaks avatar
Lär väl vara större chans att han drabbats av någon mer vanlig och inte lika fatal könssjukdom, såsom gonorre eller herpes. Kan också ge feber/förkylningssympton.
Citera
2014-02-13, 15:34
Medlem
Det är väldigt låg risk att HIV smittar, dessutom så är risken iprincip obefintlig ifall man samtidigt äter bromsmedicin. Kan ju dock vara värt att testa sig ifall att så man slipper oroa sig.
Citera
2014-02-13, 15:43
Medlem
Haha bra kompis du är.. "Du har nog HIV!" Klart som fan han inte vill snacka med dig..
Citera
2014-02-13, 17:29
Medlem
För det första, hade damen han låg med i fråga ens HIV? Även om hon nu hade det så är risken att han har smittats inte särskilt hög heller. Så troligtvis har han inte HIV, men han skulle likväl må bra av att testa sig.
Citera
2014-02-13, 17:34
Medlem
faxtals avatar
Att bita sig själv på naglarna är desamme som att slicka runt på toalettstolen på offentliga toaletter.
Citera
2014-02-13, 18:15
Awaiting Email Confirmation
Berättade hon att det var 50 före eller efter sexet? så i snitt en ny kuk i veckan. och alltid utan gummi? hmmm . ganska stor chans att din kompis har fått nån sjukdom. jag menar hon hade nog en hel del spermier och bakterier i sig .

vågar han inte testa sig? vågar han inte köpa kondomer?
Senast redigerad av ett23fyra 2014-02-13 kl. 18:20.
Citera
2014-02-13, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
Berättade hon att det var 50 före eller efter sexet? så i snitt en ny kuk i veckan. och alltid utan gummi? hmmm . ganska stor chans att din kompis har fått nån sjukdom. jag menar hon hade nog en hel del spermier och bakterier i sig .

vågar han inte testa sig? vågar han inte köpa kondomer?

Alltså saken är att han gillar att "living on some edge".

Som vissa har sagt så är ju risken varierande, och OM han nu har och han har många virsuar just då och råkar skära sig o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in