2014-02-13, 15:38
Medlem
mbois avatar
http://www.cloetta.se/sv/Aktuellt1/News/Powerbreak-i-ny-kostym.aspx

Köpte denna chokladbit idag på en pressbyråbutik och jag måste säga att den var fruktansvärt god. Den skiljer sig från andra "tråkigare" lanseringar och själva mjuka chokladnougaten mitt i var pricken över i:et.

9/10 chokladbollar från mig får den.

Har ni testat den? Och vad tyckte ni i så fall?
Citera
2014-02-13, 18:41
Medlem
superflash2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi

Köpte denna chokladbit idag på en pressbyråbutik och jag måste säga att den var fruktansvärt god. Den skiljer sig från andra "tråkigare" lanseringar och själva mjuka chokladnougaten mitt i var pricken över i:et.

Det låter riktigt gott! Får testa denna om jag hittar...
Citera
2014-02-13, 18:49
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:

Tack, mboi, det här förgyllde min dag. Jag ska ge mig ut på jakt imorgon.

Gillar Sportlunch och Power Break med hasselnötter+kola. Tror att det här kommer att bli kanon. Jag gillar mandel och eftersom det inte förekommer så ofta så blir man extra glad när något sådant här dyker upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Stardox
Men förihelv... har du inte något bättre för dig, människa?
Vem bryr sig om anonyma människors åsikter och tankar om en jävla chokladkaka?
Citera
2014-02-13, 19:45
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Tack, mboi, det här förgyllde min dag. Jag ska ge mig ut på jakt imorgon.

Gillar Sportlunch och Power Break med hasselnötter+kola. Tror att det här kommer att bli kanon. Jag gillar mandel och eftersom det inte förekommer så ofta så blir man extra glad när något sådant här dyker upp.

Trodde först det var den vanliga Powerbrejken när jag handlade den och bara bytt design på förpackningen var min tanke. Men om du gillar den så kommer du nog gilla den nya också
Citera
2014-02-15, 17:11
Medlem
mogs avatar
Första "Power Break" var inte så speciell så när jag såg "Power Break 2" i butiken var jag lite tveksam, men tänkte att en tia kan det vara värt för att pröva...och jäklar i min lilla låda vad god den var!

Smaken påminner lite grann om den gamla goda "Break" från Marabou fast i mindre format. Snygg förpackning var det också.

Jag hoppas nu på ett långt liv för "Power Break 2" för det var länge sedan jag hittade en sådan god chokladbit.

10 / 10
Citera
2014-02-17, 12:41
Medlem
Alplandskaps avatar
Jag ska gå och köpa Power Break 2 nu.

Förvänta er en recension om ca 1 h.
Citera
2014-02-17, 14:36
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Jag ska gå och köpa Power Break 2 nu.

Förvänta er en recension om ca 1 h.
Nej, den föll inte mig på läppen. En enda stor bit seg kola. Så tyckte jag att det kändes. Säkert jättebra om man är sugen på kola i choklad, men jag saknade det karaktäristiska rånet. Dessutom saknade jag den hårda, kantiga designen och känslan från Sport Lunch och Power Break.

Mandlarna varken märktes eller smakades. Jag upplevde dem mest som något krunch som var där för att väga upp all seg, mjuk kola.

Jag avstår från att betygsätta. Hade det varit en fristående chokladbit som de försökt sälja som något nytt i kolasegmentet hade den nog gått bättre hem hos mig. Den passar inte i Sport Lunch-familjen. Påminner mest om en Snickers?

Jag vill inte låta alltför negativ. Mitt take-home message blir: Är du sugen på seg kola i choklad? Power Break 2 is the way to go.
Citera
2014-02-26, 14:03
Medlem
alroberts avatar
Dessa är faktist väldigt goda, har dock förätit mig endel på dom, har nämligen suttit på cloetta och gjort dessa
Citera
2014-02-26, 14:17
Medlem
Knullkungens avatar
Åt en igår och njae... Kändes bara som ett enda klet i munnen. Då var å andra sidan nya kexchoklad med yoghurt som jag provade samtidigt inte särskilt fräschare. Kanske jag som är kräsen.
Citera
2014-02-26, 18:08
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Åt en igår och njae... Kändes bara som ett enda klet i munnen. Då var å andra sidan nya kexchoklad med yoghurt som jag provade samtidigt inte särskilt fräschare. Kanske jag som är kräsen.
Tycker inte Kexchokladen med yoghurten i kändes så mycket annorlunda än vanlig Kexchoklad.
Citera
2014-02-26, 18:17
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Tycker inte Kexchokladen med yoghurten i kändes så mycket annorlunda än vanlig Kexchoklad.

Trodde att den skulle vara täckt av yoghurt med chokladen inuti och inte tvärt om, så nä, den smakskillnaden blev marginell.
Citera
2014-02-26, 19:57
Medlem
riktigt seg och sliskig med dubbel eller guld nougat är BEST
BLATTAR
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto