2014-02-13, 13:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Slagen med sten mot huvudet...? Körd till sjukhuset....?

Slagen med sten mot huvudet...? Inte omöjligt!

Körd till sjukhuset....? Inte för vård, i så fall.
Citera
2014-02-15, 02:19
Medlem
Tillvägagångssättet att göra sej av med kroppen kanske direkt skulle väcka starka misstankar åt ett specifikt håll. Således kan ett anonymt tillkännagivande bli avslöjande.
Citera
2014-02-17, 17:24
Medlem
BillyMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Slagen med sten mot huvudet...? Inte omöjligt!

Körd till sjukhuset....? Inte för vård, i så fall.

Om scenariot ovan skulle stämma:
Kanske för vård, men hon hann dö innan de var framme så de gjorde sig av med kroppen. De kanske stannade för att diskutera vad de skulle göra, på parkeringen?

Inte läst så mycket om just detta med bilen på parkeringen dock.. Hm.
Citera
2014-02-18, 09:24
Medlem
Jag vet inte om någon länkat den här artikeln innan. Men den som vill får gärna läsa.
Tyvärr skriver han ingenting om vilka misstänkta de menar. Det verkar nästan som han både fiskar och spekulerar......

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/10-mord-som-ska-losas/
Citera
2014-02-18, 09:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Jag vet inte om någon länkat den här artikeln innan. Men den som vill får gärna läsa.
Tyvärr skriver han ingenting om vilka misstänkta de menar. Det verkar nästan som han både fiskar och spekulerar......

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/10-mord-som-ska-losas/

Artikeln är från januari 2008 och innehållet i den har diskuterats tidigare i tråden.

Det skulle vara intressant om GW kunde utveckla lite om den "nye" (2007-2008), den som utredaren i Göteborg fått upp ögonen för, om denne funnits med i utredningen från början, eller om utredaren kommit en helt ny person på spåren osv. Dessutom skulle det vara intressant att få veta vad GW har för åsikt i dag; om han fortfarande är inriktad mot utredarens "gm", eller om det finns ytterligare personer som tilldrar sig professorns intresse.

Utdrag ur artikeln:

"Ända till för ett par månader sedan då min övertygelse skakades i grunden av en utredare från Göteborg som varit inblandad i samma utredning och av samma goda professionella skäl fastnat för en helt annan gärningsman." (min fetmarkering.)
Citera
2014-02-18, 10:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyMorgan
Om scenariot ovan skulle stämma:
Kanske för vård, men hon hann dö innan de var framme så de gjorde sig av med kroppen. De kanske stannade för att diskutera vad de skulle göra, på parkeringen?

Inte läst så mycket om just detta med bilen på parkeringen dock.. Hm.

Jag har för mig att det endast var en person vid bilen på parkeringen som uppmärksammades. Men det hindrar ju inte att han OM han var inblandad hade haft hjälp av någon som redan givit sig av eller att han väntade på någon.

Om det inte var en landstingsbil det var frågan om - och OM killen vid bilen var inblandad - så är det inte helt osannolikt att han parkerade inte alltför långt från sitt hem (alt. dit han skulle efteråt). Det bör i alla fall ha varit på gångavstånd från parkeringen. Men nu vet vi ju inte om han ens var inblandad, så det blir bara spekulationer.
Citera
2014-02-18, 10:06
Medlem
Citat:
Artikeln är från januari 2008 och innehållet i den har diskuterats tidigare i tråden.

Det skulle vara intressant om GW kunde utveckla lite om den "nye" (2007-2008), den som utredaren i Göteborg fått upp ögonen för, om denne funnits med i utredningen från början, eller om utredaren kommit en helt ny person på spåren osv. Dessutom skulle det vara intressant att få veta vad GW har för åsikt i dag; om han fortfarande är inriktad mot utredarens "gm", eller om det finns ytterligare personer som tilldrar sig professorns intresse.

Utdrag ur artikeln:

"Ända till för ett par månader sedan då min övertygelse skakades i grunden av en utredare från Göteborg som varit inblandad i samma utredning och av samma goda professionella skäl fastnat för en helt annan gärningsman." (min fetmarkering.)

Det jag reagerar på är att det står 2014 uppe på tidningen. Är det en gammal artikel ?
Citera
2014-02-18, 10:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Det jag reagerar på är att det står 2014 uppe på tidningen. Är det en gammal artikel ?

Om du tittar längst ner (under artikeln), så står det:

Uppdaterad 06 jan 2008 13:51

Publicerad 06 jan 2008 13:47
Citera
2014-02-18, 16:16
Medlem
Citat:

Utdrag ur artikeln:

Skrev inte GW ett brev till mannen och bad om ursäkt?!
Citera
2014-02-18, 16:35
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Skrev inte GW ett brev till mannen och bad om ursäkt?!

De stötte på varandra vid ett "event", och GW sa då att han ville bjuda mannen på middag som "ursäkt". Innan middagen ringde GW några gånger. Jag vet inte om han skrev något brev. Sms, kanske.

GW hade gått igenom utredningen på nytt, och detta tillsammans med utredarens "nye" person ska ha gjort att GW ändrade åsikt efter 15 år.
Citera
2014-02-18, 17:18
Medlem
Ankias avatar
Citat:
De stötte på varandra vid ett "event", och GW sa då att han ville bjuda mannen på middag som "ursäkt". Innan middagen ringde GW några gånger. Jag vet inte om han skrev något brev. Sms, kanske.

GW hade gått igenom utredningen på nytt, och detta tillsammans med utredarens "nye" person ska ha gjort att GW ändrade åsikt efter 15 år.
.
Var det inte så att den person som Leif GW Persson misstänkte först var en person som hade haft någon form av relation till Helenas syster?
.
Citera
2014-02-18, 17:29
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Var det inte så att den person som Leif GW Persson misstänkte först var en person som hade haft någon form av relation till Helenas syster?
.

Har för mig att systern var förlovad med PR som åsyftas i artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in