2014-02-13, 12:41
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men det skulle ju vara en stor risk också för den som då (enligt denna spekulation) skulle begått mordet. Jag tycker att fp är korkad som dumpningsplats. De som känner till området vet ju även att det rör sig folk där. Såväl jägare, hundrastare samt ljuskygga människor. Dessutom vid en rastplats.

För mig känns det som att antingen har kroppen flyttats till FP för att man vill att den ska hittas. Det kan ju vara av ångest/sömnlösa nätter (ja jag spekulerar vilt!) man gör en sådan sak.
ELLER så vet inte den som dumpat kroppen där att området är välbesökt av ljuskygga människor.

Jag tror som sagt att kroppen är flyttad till FP från en mellanlandning någonstans mellan sängen och FP.
Det tror inte utredarna och de som analyserat fyndet.
Citera
2014-02-13, 12:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Det tror inte utredarna och de som analyserat fyndet.

Vad säger dom om säkerheten och vad är som gör att dom inte tror det?

Tillägg

Vad tycker ni om fyndplatsen? De flesta tycker ju att det tyder på att det är någon som känner till området. Jag tycker det medför en risk om man vet om att det är befolkat då och då så jag tror precis tvärtom i såfall. Finns en skylt vid vägen om "rastplats"? Ni vet en sån med den typiska rastplatsbilden på..?

Sen tycker jag att det är lite olustigt att MPS gick ut med var och när dom skulle söka, och just där ligger kroppen. Hittad av en som lyckligtvis blir kissnödig. Nej, jag tycker det är konstigt med FP.
Senast redigerad av Pastakrydda 2014-02-13 kl. 12:53.
Citera
2014-02-13, 13:13
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Vi måste tacka Lennart för att han är ärlig och står för vad han gjort....
Han beskriver vad han sett utan att tveka på något.
Sannolikt är det till 100% MJ:s bil och hennes färd till fyndplatsen i det paket bak i bilen....
Vi får inte glömma varför dom kom till platsen var för dom hadde slut på bensinen i bilen....
Bensinstationen var stängd så för att komma hem skulle dom försöka slanga bensin från någon annan bil......detta blev inte av utan dom fick ringa efter en annan kompis som körde dom hem.
När dom väntar på honom kommer FS med MJ:s bil o paketet bak i bilen, därför är inte tiden "när" det viktiga utan hans "observation av vad".......
Platsen hon dumpas på är inget man hittar av en slump i mörkret mitt i natten, helt uteslutet....
Platsen är nogrant vald skyddad av buskage o träd, enkelt att täcka för den sidan som var oskyddad..
Innan smågranarna barrade var paket osynligt, när MP var där var bara en liten bit synligt innan man kom fram till fyndet.....
Personen som hittade det trodde först att det bara var en påse..........

Du läser FUP: en (som fan läser bibeln....)
Ang. fyndplatsen uttalar sig polisen att paketet har varit på platsen minst ett år före fyndet.
Allt talar vidare för att det inte flyttats.....
Sluta upprepa din lögn om att det var en man som var "KISSNÖDIG" som hittade paketet....
Allt talar för att det var FS som dumpade MJ på fyndplatsen...
Senast redigerad av FN-SOLDATEN 2014-02-13 kl. 13:18.
Citera
2014-02-13, 13:16
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Vad säger dom om säkerheten och vad är som gör att dom inte tror det?

Tillägg

Vad tycker ni om fyndplatsen? De flesta tycker ju att det tyder på att det är någon som känner till området. Jag tycker det medför en risk om man vet om att det är befolkat då och då så jag tror precis tvärtom i såfall. Finns en skylt vid vägen om "rastplats"? Ni vet en sån med den typiska rastplatsbilden på..?

Sen tycker jag att det är lite olustigt att MPS gick ut med var och när dom skulle söka, och just där ligger kroppen. Hittad av en som lyckligtvis blir kissnödig. Nej, jag tycker det är konstigt med FP.
Har inte tillgång till FUP här.Men det som sas var ungefär att det berodde på hur M låg i paketet, man kunde se att det inte flyttats. Annars skulle kvarlevorna inte ligga så som de gjorde inne i paketet. Därför har det inte flyttats under minst 1 år. Någon annan kanske är behjälplig, annars får du leta själv i FUP.
Citera
2014-02-13, 13:19
Medlem
Grillspetts avatar
Vad skönt det skulle vara om FS erkände så gissningslekarna och fabuleringarna kunde upphöra, fast det skulle nog bli ganska jobbigt för en del.. men då skulle det väl heta "han erkände för att skydda sin kompis" ?
Citera
2014-02-13, 13:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Har inte tillgång till FUP här.Men det som sas var ungefär att det berodde på hur M låg i paketet, man kunde se att det inte flyttats. Annars skulle kvarlevorna inte ligga så som de gjorde inne i paketet. Därför har det inte flyttats under minst 1 år. Någon annan kanske är behjälplig, annars får du leta själv i FUP.

Men det tog nästan två år innan innan hon hittades. Så jag vet inte jag... Men jag har läst det jag med, jag ska söka!
Citera
2014-02-13, 13:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Du läser FUP: en (som fan läser bibeln....)
Ang. fyndplatsen uttalar sig polisen att paketet har varit på platsen minst ett år före fyndet.
Allt talar vidare för att det inte flyttats.....
Sluta upprepa din lögn om att det var en man som var "KISSNÖDIG" som hittade paketet....
Allt talar för att det var FS som dumpade MJ på fyndplatsen...

Jag vet inte vem du citerar, inte dig själv antar jag?
Är det mitt du försöker citera, för jag skrev ju precis att det var en som kissnödig. Det är vad jag läst iaf att det var. Men jag ska söka var jag läst detta.
VAD exakt är det som talar för att FS dumpat MJ på FP? Istället för att bara skriva att ALLT talar för det, kan du kanske precisera det?
Citera
2014-02-13, 13:26
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Är det mitt du försöker citera, för jag skrev ju precis att det var en som kissnödig. Det är vad jag läst iaf att det var. Men jag ska söka var jag läst detta.
VAD exakt är det som talar för att FS dumpat MJ på FP? Istället för att bara skriva att ALLT talar för det, kan du kanske precisera det?
Hen gjorde ju det? "Platsen hon dumpas på är inget man hittar av en slump i mörkret mitt i natten, helt uteslutet....
Platsen är nogrant vald skyddad av buskage o träd, enkelt att täcka för den sidan som var oskyddad..
Innan smågranarna barrade var paket osynligt, när MP var där var bara en liten bit synligt innan man kom fram till fyndet.....
Personen som hittade det trodde först att det bara var en påse......…."
Citera
2014-02-13, 13:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Källa på att det inte var Marinas bil han såg? Jag trodde han sa något av typen "det var Marinas bil eller någon liknande"

Lennart såg en sån bil som grannen Marina har. Det är också en sån sak som gör att man hajar till extra.
Och man minns det också för den delen. Det krävs alltid något som man ska reagera på för att minnas vad man såg, och i det här fallet så är det inget snack om saken vad han såg den natten.

Att försöka degradera och smutsa ner vittnet i dag är tämligen lönlöst, och till ingen nytta alls.
Man ska nog inte reta Maggan heller som va riktigt förbannad på detta skitprat om hennes man och henne själv.
Citera
2014-02-13, 13:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Hen gjorde ju det? "Platsen hon dumpas på är inget man hittar av en slump i mörkret mitt i natten, helt uteslutet....
Personen som hittade det trodde först att det bara var en påse......…."

Aha och då skulle jag förstå att inlägget var menat till mig? Okey. Så ett citat av FN-soldaten citerat av hen själv ska alltså ses som fakta?

Möjligt att man inte hittar platsen i mörkret mitt i natten säg runt 02 (hur mörkt det nu är mitt i natten i slutet på Juli i Sverige) men i färskt dagsljus under högsäsong när halva jävla Sverige har semester är det högst troligt att man ser det som ett riskområde kan jag tycka? Vid en rastplats dessutom.

Jag tycker det är ett risktagande. Med en vit presenning till på köpet.

Det har dessutom inget med FUP att göra. Det är min privata åsikt. I FUP (den första) står inget om fyndet. Det hade inte hittats då.
Citera
2014-02-13, 13:51
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Hovrätten har nyss funnit att FS är bunden till dådet. Och dumpandet av kroppen då också.
"Övertygande bevisning" föreligger närmare bestämt. I kommande domslutet får vi se
hur man gjort bevisvärderingen.
Ingenting talar för att man fattat ett felaktigt beslut och dömer en oskyldig här.
Absolut ingenting.
Det är rent bedrövligt att den här människan har fått gå fri och ledig i flera år efter sitt
avskyvärda illdåd. Nu sent omsider ska misstaget med detta rättas till. Tack och lov.
Det är vidare ingenting som talar för att kroppen legat någon annanstans under en viss tid.
Paketet med kroppen har funnits på precis samma ställe hela denna långa tid.
Det skulle jag kunna ta gift på att det är så.

Vad jag funderar lite över är ifall den snart fängelsedömde kvinnomördaren har något
annat blodigt dåd på sitt samvete. Kan inte riktigt släppa det påstådda uttalandet till
en flickvän som krypet ifråga gjorde om att han skurit halsen av en man.
Två konstaterade mord så hade livstid suttit som en keps på huvudet på krypet.
Citera
2014-02-13, 13:53
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Aha och då skulle jag förstå att inlägget var menat till mig? Okey. Så ett citat av FN-soldaten citerat av hen själv ska alltså ses som fakta?

Möjligt att man inte hittar platsen i mörkret mitt i natten säg runt 02 (hur mörkt det nu är mitt i natten i slutet på Juli i Sverige) men i färskt dagsljus under högsäsong när halva jävla Sverige har semester är det högst troligt att man ser det som ett riskområde kan jag tycka? Vid en rastplats dessutom.

Jag tycker det är ett risktagande. Med en vit presenning till på köpet.

Det har dessutom inget med FUP att göra. Det är min privata åsikt. I FUP (den första) står inget om fyndet. Det hade inte hittats då.
Du får tro vad du vill, du har ju uppenbarligen inte all info om varför man menar att hennes kropp inte flyttats. Jag litar fullständigt på den rättsmedicinska undersökningen och vad den sa: Marina har inte flyttats.
Jag litar även på den av HR gjorda bedömningen att FS är skyldig.
HR har tillgång till allt material de behöver för att kunna döma på ett rätt sätt.
Andra små killergroupisar som leker hemmadetektiver och deras spekulationer om små bagateller för att kunna hitta någon som helst chans till att FS är oskyldig eller för att man tror olika saker, är just bara det. Spekulationer utan belägg, eftersom de inte fungerar tillsammans med de andra sakerna som utretts. Hela kedjan måste hålla, man kan inte bara mena att en liten detalj kanske inte utretts noggrannare.
Hela kedjan håller för att döma FS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in