Citat:
jag tänkte gå ner till vårdcentralen och ta ett drogtest via blodprov, jag ska på jobbintervju och dem vill att man skall ta med ett sånt papper på att man gjort testet. det jag måste få reda på nu är om thc/metaboliter finns kvar i mitt blod pga att jag har varit stor rökare i närmare ett år och har varit typ 1 månad här och en månad där med konstant rökande (varje dag) kanske några intervaller på några dagar ibland eller kanske någon vecka men inte mer än så. nu har jag icke rökt på 1 dag haha och jag har hört att det inte ska stanna kvar så länge i blodet men om man rökt frekvent under en längre tid så kan man ha en konstant thc nivå i blodet. det jag undrar nu är det dem testar mig för kan dem se det i blodet? och om dem ser att jag har thc i blodet kan dem då skicka in det till polisen? för jag gör ju detta test frivilligt så att säga. jobbet är inte involverat och jag ska ta testet och om det visar positivt skiter jag i jobb intervjun såklart inge större problem men däremot är jag rädd att dem på vårdcentralen gör någon anmälan eller dylikt?
tänk på att det jag frågar är om ett blodprov inte ett urinprov eller hårprov. tackar för alla seriösa svar på förhand
tänk på att det jag frågar är om ett blodprov inte ett urinprov eller hårprov. tackar för alla seriösa svar på förhand

Tjena, jag lämnar blodprov varje vecka och anser att jag kan en del. Om du har rökt så länge och bara hållt upp en dag innan blodprovet kommer du garanterat torska. Du borde hålla upp 5-7dagar om du rökt så länge för att vara helt säker. Jag har klarat mig när jag rökt enstaka gånger på 2dygn. Dock har jag torskat när jag rökt fler en 2-3 gånger/dagar i veckan. Tyvärr lär det vara positivt och ja de skickas väl alltid till kriminalvården i Jönköping. Fast du kan ha tur för de på vårdcentralen har inte alltid de rör som behövs för att kolla, så du kan ju ha tur. Ska du kollas enbart för THC eller är det alla droger som gäller?