Vi hittade i går vårt drömhus till salu. Ganska nedgånget och med "genomgående renoveringsbehov". Det ligger i ett oerhört populärt område och huset är ett sådant som vi gått förbi flera gånger och tänkt att det där skulle kunna bli vårt drömhus, det måste säljas snart.
- och igår kom det ut till försäljning. Det är bra mycket billigare än andra hus som sålts på området, även beaktat renoveringsbehoven. (allt är i princip orört 20-tal)
I morse hade det över 800 visningar på hemnet (snitt för området 2000/100 dagar).
Ringde desperat till mäklaren kl 9:00 och flåsade att vi tar det osett för utgångspriset i luren..
Mäklaren förklarade lugnt att det inte fungerar så men att vi kunde få en visning i eftermiddag..
Min fru menar att vi bör höja utgångspriset med 2-300 000 kr för att de säkert ska släppa det tidigare än den "stora planerade visningen" till helgen. Personligen är jag inte sååå sugen på att betala mycket mer än utgångspriset.
Vad tycker ni att vi bör göra?
Vi har pengarna kontant och behöver inte låna mer än till renoveringen, vilket vi kan göra i efterhand. Huset är rätt bra belånat så det finns gott om pantbrev, vilket lockar alla som inte sparat som vi.
Är risken stor att min desperation imorse leder till att mäklaren försöker locka fler spekulanter till visningar idag, med "vi har en som är väldigt intresserad"?