2014-02-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Synd att TO inte lyckats övertala KJ om att komma med en vållande/dråp/medgärningsman historia... Hade kunnat bli en riktig rysare, även om det förmodligen inte gjort någon större skillnad, iaf inte i skuldfrågan. Nu blir inga frågor besvarade, cirkelresonemangen på flashback fortsätter och KJ kan se framemot en hårdare påföljd.

Jag tycker att detta nya läget är en rysare.

Så olika kan man se på det.
Citera
2014-02-12, 22:52
Medlem
Moltisantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tycker att detta nya läget är en rysare.

Så olika kan man se på det.

På vilket sätt?
Citera
2014-02-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
På vilket sätt?

Jag hoppas att, som sagt nya öron lyssnar igenom förhandlingarna från TR, bildar sig en egen uppfattning, tar del av ny bevisföring mm och förhoppningsvis kommer fram till en dom som har mer uträtande frågetecknen än domen från TR.
Citera
2014-02-12, 22:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Åklagare Anna Bergström skriver i sin överklagan att de kommer att framföra ny bevisning vid en eventuell överklagan från den morddömde 22-åringen.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=98&grupp=19361&artikel=57 83110

Spekulationer kring vad denna bevisning består i, någon?
Citera
2014-02-12, 23:00
Medlem
"Jag villl inte spekulera i huruvida han är skyldig eller oskyldig men han är väldigt tydlig med att han inte har gjort detta, så det får också vara min utgångspunkt"

Så säger advokat Thomas Olsson i NSD:s betalartikel. Han låter ju inte riktigt på hugget enligt min mening.... Låter som om han tycker att det här är nåt som han måste göra. Inte nåt som han tror på direkt.
Senast redigerad av Money22 2014-02-12 kl. 23:02.
Citera
2014-02-12, 23:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fingeravtryck från tejprullen? Beräkning av blodmängd i bilen? Spekulationer var beställda.
Citera
2014-02-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
"Jag villl inte spekulera i huruvida han är skyldig eller oskyldig men han är väldigt tydlig med att han inte har gjort detta, så det får också vara min utgångspunkt"

Så säger advokat Thomas Olsson i NSD:s betalartikel. Han låter ju inte riktigt på hugget enligt min mening....

Tycker det verkar vara en rimlig utgångspunkt. Åklagarna säger inte heller vad den nya bevisningen består i.
Citera
2014-02-12, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Det enda rimliga och som väger tungt är att polis/åklagare nu efter att ha läst igenom tråden och MBoudine:s sanningar nu äntligen lyckats finna de till KJ "intressegemensamma" MGM som tillsammans med KJ deltog i "eventet" mot Vatchareeya Bangsuan "någon gång i maj"
Citera
2014-02-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fingeravtryck från tejprullen? Beräkning av blodmängd i bilen? Spekulationer var beställda.

Det "bärande" i indiciekedjan är tejprullen och blodet i KJs bagage. Så att man gått vidare med det är väl troligt.
Citera
2014-02-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Det enda rimliga och som väger tungt är att polis/åklagare nu efter att ha läst igenom tråden och MBoudine:s sanningar nu äntligen lyckats finna de till KJ "intressegemensamma" MGM som tillsammans med KJ deltog i "eventet" mot Vatchareeya Bangsuan "någon gång i maj"

Vad baserar du det på?
Citera
2014-02-12, 23:17
Medlem
Theforeigners avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/

"Försvaret överklagar domen"

"Det har aldrig varit någon tvekan om detta från vår sida"
Citera
2014-02-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://www.kuriren.nu/nyheter/

"Försvaret överklagar domen"

"Det har aldrig varit någon tvekan om detta från vår sida"

Jag tycker försvaret gör rätt. Han skall framföra sin huvudmans talan. Om KJ nekar till delaktighet/brott skall TO försvara honom från att bli oskyldigt dömd. Det är liksom hans uppgift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in