2014-02-12, 21:58
Medlem
Vad gäller SD-väljare (medelålders) som saknar utbildning så tror jag att om det nu ligger något i det så beror det på som jag tidigare nämnt på följande. 1. Det fanns jobb och möjlighet att jobba sig upp på den tiden. 2. Den utbildning en grundskoleutbildning gav motsvarar typ universitetsutbildning idag. 3. De har med tiden förstått att för folk med motsvarande korta utbildning idag finns ingen framtid mer än för ett fåtal och att då låta det välla in folk utan högre utbildning är att sända landet in i ett totalt kaos.
Det kan vara värt att känna till att 40% av de som idag studerar på universitet saknar sådana grundläggande kunskaper som att en mening startar med stor bokstav och avslutas med punkt. Gillar inte att länka till AB men denna artikel är läsvärd: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article18190428.ab

Själv hade jag av en slump vägarna förbi Eriksbergs Gymnasium för nåt år sedan när jag jobbade i Göteborg. Enbart en okulärbesiktning av klientelet där ger vid handen hur det kommer sig att vi dippar i Pisa.
Vidare kan jag påpeka att min "bonusdotter" efter treårig gymnasieutbildning (med hyfsade betyg) inte kan multiplikationstabellen, vilket jag på min tid kunde i tredje klass. Jag är trots min avsaknad av utbildning liksom många av mina vänner (utan formell utbildning) att anse såsom professor lik i jmfr. med akademiker av idag.
Citera
2014-02-12, 22:08
Medlem
SummaSummarums avatar
Å fy fan, hoppas alla ni som tänkt rösta S avstår från detta nu och förskonar svenska barn från detta öde.

Storskalig rasblandning? Nej tack! Etniskt och kulturellt folk(själv)mord? Jag tror jag avstår.

Låt den svenska sagan fortsätta.
Senast redigerad av SummaSummarum 2014-02-12 kl. 22:19.
Citera
2014-02-12, 22:32
Medlem
FnurrHas avatar
Tja, det funkade bra ända tills Alliansen införde det fria skolvalet. Varför skulle det ej funka att ta bort valet?
Citera
2014-02-12, 23:04
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Tja, det funkade bra ända tills Alliansen införde det fria skolvalet. Varför skulle det ej funka att ta bort valet?
Vad menar du med "funka"? Jorden skulle fortfarande snurra även om det fria skolvalet togs bort, men läs det tredje inlägget i tråden nedan för ett par exempel på varför det inte är önskvärt för svenska föräldrar att tvingas sätta sina barn i skolor med många blattar.
(FB) Offrar ni era egna barn - mångkulturalister?
Senast redigerad av SummaSummarum 2014-02-12 kl. 23:26.
Citera
2014-02-12, 23:08
Medlem
potatisgris1981s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag har röstat på sverigedemokraterna sedan 2002, och forskarutbildad samt internationellt publicerad.

Vilken utbildning har du?

Jag är glad för din skull, hoppas inte det är nån form av Mengele-forskning du sysslar med.

Jag är utbildad socionom.

Till några andra:
Jag hade en hel del invandrare (första gen.) i min klass både på högstadiet och på gymnasiet. Vissa var stökiga, precis som vissa epa-traktor-drägg. Ändå klarade jag av skolan. (hör och häpna)

Problemet med er "Sverigevänner" är att ni angriper problemet från fel håll och på fel sätt.
Det faktum att nån riktade "din babbefamilj" mot mig styrker många av mina påståenden.

Min pappa är helt svensk. Min mamma är 50/50 och är född i Sverige. Jag får väl vara en babbe.
Citera
2014-02-12, 23:25
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatisgris1981
Jag är glad för din skull, hoppas inte det är nån form av Mengele-forskning du sysslar med.

Jag är utbildad socionom.

Till några andra:
Jag hade en hel del invandrare (första gen.) i min klass både på högstadiet och på gymnasiet. Vissa var stökiga, precis som vissa epa-traktor-drägg. Ändå klarade jag av skolan. (hör och häpna)

Problemet med er "Sverigevänner" är att ni angriper problemet från fel håll och på fel sätt.
Det faktum att nån riktade "din babbefamilj" mot mig styrker många av mina påståenden.

Min pappa är helt svensk. Min mamma är 50/50 och är född i Sverige. Jag får väl vara en babbe.

Är det socionomer som delar ut pengar till slödder. Du måste känna dig good, men tänk på att det inte är dina pengar.

För att ansluta till trådens ämne. Svensken är oerhört trög. Det kanske krävs en mandatperiod med regering bestående av Sosse, Kommunist och Miljötallibaner för att svensken definitiv ska vända blad i sitt politiska liv.

När ungarna kommer hem och gråter efter att fått spö i skolan. När flickorna blivit förnedrade av babbar och beduiner då kanske Sd kan bli så stor som de borde vara.
Citera
2014-02-13, 00:18
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plingplongdude
S vill att SD ska bli Sveriges största parti

SD-sympatisörer och väljare är så dåligt insatta i vad deras favoritparti står för att man måste utbilda dem om SDs politik innan man kan debattera ner dem, och så undrar de varför Jimmie Åkessons pressekreterare kallar dem för idioter, bonnläppar och rasister.

Vi kikar in på http://sverigedemokraterna.se/var-politik/sverigedemokraterna-och-skolan/

Tydligen vill SD återförstatliga skolan. Friskolorna tillsammans med invandringen orsakar ett splittrat skolsystem där kvaliten är ojämn. Enda lösningen på det är att lägga ner friskolorna och sprida ut blattarna jämnt i systemet, så blir kvaliten jämnare. Det skulle också underlätta för bättre integration och assimilation, vilket är SDs lösning på mångkulturproblem. När alla svenskar är blandade, så finns det ingen rasism och inget utanförskap längre.

Citat:
Partiet för en ordentlig skola
En rättvisare och tryggare skola
Återförstatligande av skolan
Tioårig grundskola
Betyg från årskurs 4
Satsning på bättre skolmat
Fler vuxna i skolan

För oss är det en självklarhet att man oberoende av var man är född eller var man bor ska erbjudas en bra utbildning. Genom att åter låta staten ansvara för skolan kan vi påbörja vägen mot en rättvis och likvärdig skolgång där lärarnas status en gång för alla kan höjas.

Skolan är politikens stora sorgebarn. Det är ingen överdrift att påstå att skolan befinner sig i en allvarlig kris. Trots att elevbetygen stiger på grund av betygsinflationen sjunker elevernas kunskaper. En ansvarslös invandringspolitik har lett till stora påfrestningar som i kombination med den fria etableringsrätten av friskolor skapat en splittrad skola där kvaliteten varierar kraftigt från skola till skola. Skolan har kommit att bli ett skrämmande exempel på vad ett splittringssamhälle kan ställa till med.

Kunskap måste åter värderas högre och utbildningen måste utgå från behov. Lärarnas status måste höjas och lärarnas måste ges möjlighet att i ökad utsträckning fokusera på undervisningen. Det ska vara en rättighet att känna sig trygg under skoltid och nolltolerans måste råda mot stök och bråk i klassrummen. Vi vill möjliggöra ökade satsningar på antimobbningverksamheter, fler vuxna i skolorna och ett kunskapslyft i det svenska språket.

En sak som jag påpekat i andra trådar är att många SDare tror att SD har SvPs partiprogram med rassegregering och repatriering. Det är helt fel.
Citera
2014-02-13, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
SD-sympatisörer och väljare är så dåligt insatta i vad deras favoritparti står för att man måste utbilda dem om SDs politik innan man kan debattera ner dem, och så undrar de varför Jimmie Åkessons pressekreterare kallar dem för idioter, bonnläppar och rasister.

Vi kikar in på http://sverigedemokraterna.se/var-politik/sverigedemokraterna-och-skolan/

Tydligen vill SD återförstatliga skolan. Friskolorna tillsammans med invandringen orsakar ett splittrat skolsystem där kvaliten är ojämn. Enda lösningen på det är att lägga ner friskolorna och sprida ut blattarna jämnt i systemet, så blir kvaliten jämnare. Det skulle också underlätta för bättre integration och assimilation, vilket är SDs lösning på mångkulturproblem. När alla svenskar är blandade, så finns det ingen rasism och inget utanförskap längre.

En sak som jag påpekat i andra trådar är att många SDare tror att SD har SvPs partiprogram med rassegregering och repatriering. Det är helt fel.

Jag tror att ni felaktift tror att SD väljare tror på det ni tror. Vi har inga vanföreställningar om rassegregerade skolor alls. Tvärtom finns det endast en väg framåt. Minskad invandring av kaosblattar och mer assimilering och integration. Sen kan vi få även sandnegrerna att sitta fint.
Citera
2014-02-13, 00:44
Medlem
444Heisenbergs avatar
Utveckling sker i miljöer där innovation belönas. En lärare idag som kommer på ett effektivare sätt att lära ut kursmaterial, får som mest en klapp på axeln.. av hen själv. Och att ändra på själva kursmaterialet är så klart inte att tänka på, då detta styrs uppifrån genom den centralisering som Bayland och S (och alla dom andra partierna för den delen) förespråkar.
Vad den Svenska skolan behöver är mer konkurrens och mer frihet. Utveckling hade skett naturligt, om det inte vore för den fascistiska institution som idag har i uppgift att lösa de problemen den helt på egen hand skapat.
Jag spår att ingen större ändring inom den Svenska skolan kommer att ske de närmaste tjugo åren.

Ställer mig dock tveksam till att S skulle genomföra något som inte har något stöd ö.h.t hos väljarkåren, men å andra sidan vet man aldrig vad dom där fascisterna får för sig att göra när dom väl har makten.
Citera
2014-02-13, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Socialdemokraterna tycker inte om det fria skolvalet och man kommer ta bort det om man vinner valet. Istället vill man tvinga duktiga svenska barn & ungdomar att gå på skolor där våld & ofredande är en del av vardagen och där lektionerna mer liknar en fritidsgård.

Är det bra att dom svenska barnens skolgång, framtid och välbefinnande offras på mångkulturens altare? Ett pris värt att betala när Sverige ska bli mångkulturellt?

Är det inte en bättre lösning att de som röstar för massinvandring, integration och mångkultur även lever som man röstar och placerar sina egna barn på invandrarskolor så de får ta del av mångkulturen som deras föräldrar är så positiva till?

Det första jag tänker mig är att det lär öka risken för skolskjutningar. fö är det lekstuga i många skolor med mycket svenskar också.
Citera
2014-02-13, 03:43
Medlem
Sirtanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Ha är väl bara att flytta till Danderyd / Täby där finns ingen mångkulturella i Reinfeldt hemtrakter.
Danderyd har förövrigt bäst resultat i skolan också.

Där finns ingen mångkultur alls, var där nyligen. Det kanske finns nån diplomat från Paraguay men hans barn kommer inte stöka. Att berika såna stadsdelar med muslimer är ett utmärkt förslag från sossarna. Skäggbarn och nyanlända kommer göra dem gott. In med dem i skolorna, skynda på!

Israel är det enda landet som kommit på en lösning, de trollar med kvinnorna på nåt sätt så Allah inte sprider sig.
Citera
2014-02-13, 07:10
Medlem
Blir svårt att genomföra detta lokalt då även lokala S politikers barn flyttats från stökiga skolor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in