2014-02-12, 18:59
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocks
Det kallas inte helvete då, det kallas anpassningsrytorrik, där allt tilsammans blir en politiskt kamp emellan petitesser

Tv4 är rikskända för att vara anti-sd. SVT lärde sig efter 80-talet att inte vara så öppet hatiska mot moderater. SVT tappade enormt många tittare till tv3 och tv4, speciellt efter Hagge Geigert smädelser. Carl Bildt vägrade bland annat att ställa upp i hans program, så även i många andra SVT-produktioner. Flera medieanalytiker menar att detta påverkade valet 91.
Citera
2014-02-12, 18:59
Medlem
DIdes avatar
Det är väl korrekt hanterat. Dessvärre finns det fler som inte vet att bete sig med skattefinansierade medel. Tengby, paparizou, Täppas borde alla få ett finger av ledningen och hela ungdomsredaktionen på P3 verkar ha fått komma till via någon sort handikappskvotering.

När det gäller Sorans avstängning så vore det roligt om någon kunde anmäla SR till DO för rasism. Lite som Sisselas namnskämt som syftade på färgfilm / color. (Akolor)
Kan man inte kan finna några rasister i sverige att anmäla så får man hoppa på antirasisterna istället. Det är ju ändå oftast de som brukar peka ut olikheterna i hudnyanser i nästan varenda program och tillfälle som ges.

Vare sig man är rasist eller antirasist så är alla någon sorts rasist i dagen mediasverige.
Citera
2014-02-12, 19:03
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Trist att grabben själv är totalt humorlös. Vet inte varför komiker med invandrarbakgrund är så förbannat tråkiga. Han är själv uppfylld av ett precis lika stort hat och drömmar om våld - skillnaden är att hans hat för tillfället är accepterat av eliten (och twittervänstern och en del tokfeminsiter och veganer). Vilket ter sig än mer underligt. Att sanktionera vissa former av hat men fördöma andra är ju så att säga själva grunddefinitionen av dubbelmoral.
/m
Men vi kanske kan enas om att radioprogram ska vara balanserade?
Gärna politik i radio men på lika villkor!
Citera
2014-02-12, 19:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Henrik Arnstad påstår att "avstängningen" av Ismail beror på Fascism, vad annars.

https://twitter.com/owenil/status/433617302513549313
Citera
2014-02-12, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
[...]

Mer vänsterextrema planer på att attackera Sveriges radio:

https://www.facebook.com/events/699947583390069/

Det här var ju rätt roligt i texten på facebook:
Citat:
Imorgon ses vi på Sveriges radio och tejpar över våra munnar för att visa och ta ställning emot vad som håller på att hända inom den svenska kulturdebatten.

Vart det inte en film där en kille tejpade kryss på lyktstolpar, jag tänker på en melodi med texten "this is not america".

Det är kul med sådana här subkulturer som aldrig får uttrycka sin åsikt
Citera
2014-02-12, 19:20
Medlem
Soran har väl inte sagt att han vill döda sverigedemokrater? Varifrån kommer den uppgiften? Enligt Soran själv brukar han luncha med Linus Bylund och Soran är inte alls lika rabiat och hatisk som ex gangsta-Sebbe eller Özz Nujen.
Citera
2014-02-12, 19:28
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mouzer
Soran har väl inte sagt att han vill döda sverigedemokrater? Varifrån kommer den uppgiften? Enligt Soran själv brukar han luncha med Linus Bylund och Soran är inte alls lika rabiat och hatisk som ex gangsta-Sebbe eller Özz Nujen.

Någon kanalchef på SR hittade på att Soran uttalat sig så. Lotta Mossberg heter hon. Hoppas hon blir av med jobbet.
Senast redigerad av sabres 2014-02-12 kl. 19:31.
Citera
2014-02-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Det är väl korrekt hanterat. Dessvärre finns det fler som inte vet att bete sig med skattefinansierade medel. Tengby, paparizou, Täppas borde alla få ett finger av ledningen och hela ungdomsredaktionen på P3 verkar ha fått komma till via någon sort handikappskvotering.

När det gäller Sorans avstängning så vore det roligt om någon kunde anmäla SR till DO för rasism. Lite som Sisselas namnskämt som syftade på färgfilm / color. (Akolor)
Kan man inte kan finna några rasister i sverige att anmäla så får man hoppa på antirasisterna istället. Det är ju ändå oftast de som brukar peka ut olikheterna i hudnyanser i nästan varenda program och tillfälle som ges.

Vare sig man är rasist eller antirasist så är alla någon sorts rasist i dagen mediasverige.

Det stör mig hårt när du säger så. Jag är ingen rasist men uppenbarligen enligt svensk media så är jag en, det stör mig så innihelvete
Citera
2014-02-12, 19:38
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocks
Det stör mig hårt när du säger så. Jag är ingen rasist men uppenbarligen enligt svensk media så är jag en, det stör mig så innihelvete

Jag förstår inte varför mitt inlägg skulle störa dig?
Det var inte meningen i så fall.

Det är i vart fall trevligt att SR insett att man inte kan säga vad som helst som SRbetald. De själva har ju nolltolerans mot alla andra som yttrar något "felaktigt" inom exempelvis näringslivet. Nu senast var ju Herr Spendrups uppe på tapeten och fick en omgång.
Citera
2014-02-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Någon kanalchef på SR hittade på att Soran uttalat sig så. Lotta Mossberg heter hon. Hoppas hon blir av med jobbet.
Fast det där är ju väldigt konstigt. Hon var tidigare nyhetsankare på tv4. Hon borde ju inte vara helt ovan vid hur media funkar. Det måste ju vara en uppgift hon fått på något sätt och bedömt som trovärdig (vilket är skrämmande i sig)
Citera
2014-02-12, 19:42
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Jag är för saraksm, ironi och cynisism, men jag är emot trötta jävla tomtar som tar billiga poäng på mjuka mål.
Citera
2014-02-12, 19:53
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Kom in i matchen SR och SVT har aldrig varit neutrala och kommer aldrig att vara det, så ja skiten borde ha lagt ner för årtionden sen.

Det håller jag med om. Men de måste ju iaf vara förmögna till att leka oberoendeleken som de kört med i 50 år, men inte ens det verkar de klara idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in