2014-01-30, 04:47
Avslutad
Apropå vikten. När han vägde som mest så var han uppsvullen och enormt fet över hela kroppen. Nu är det ju bara den gigantiska buken som är uppseendeväckande. Men visst fan väger han mer än 115 kg.
Citera
2014-01-30, 14:58
Avslutad
GW säger att han har åtta anställda och ska anställa ytterligare två till. Vad jobbar dessa personer med? Är de hans assistenter, har de något att göra böckerna han skriver eller "utredningarna" han bedriver?
Citera
2014-01-30, 17:43
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
GW säger att han har åtta anställda och ska anställa ytterligare två till. Vad jobbar dessa personer med? Är de hans assistenter, har de något att göra böckerna han skriver eller "utredningarna" han bedriver?
Är det inte kriminologistudenter och andra fans som han knutit upp och erbjudit jobb lite längre fram?
Minst en passopp har han sedan en tid: Gabr*ella P*luso.
Citera
2014-01-30, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Är det inte kriminologistudenter och andra fans som han knutit upp och erbjudit jobb lite längre fram?
Minst en passopp har han sedan en tid: Gabr*ella P*luso.

Kanske det är. Har för mig att det nämnts att han var handledare för några doktorander också. Undra hur man bär sig åt för att få anställning hos gamle gode GW.

G.P verkar vara någon typ av assistent eller liknande även om hon ibland betecknas som hans "medarbetare". Verkar ha hand om hans schema och sådana saker.
Citera
2014-01-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Kanske det är. Har för mig att det nämnts att han var handledare för några doktorander också. Undra hur man bär sig åt för att få anställning hos gamle gode GW.

G.P verkar vara någon typ av assistent eller liknande även om hon ibland betecknas som hans "medarbetare". Verkar ha hand om hans schema och sådana saker.
Har hört att han är väldigt mån om sina gamla studenter och har tagit hand om dem bra, alldeles särskilt sina doktorander. Med större omsorg än vad tjänsten har krävt, omtänksam helt enkelt, rätt egensinnig kan han oxå vara. Men det var väl inget nytt antar jag.
Citera
2014-01-30, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Har hört att han är väldigt mån om sina gamla studenter och har tagit hand om dem bra, alldeles särskilt sina doktorander. Med större omsorg än vad tjänsten har krävt, omtänksam helt enkelt, rätt egensinnig kan han oxå vara. Men det var väl inget nytt antar jag.

Kan mycket väl vara så. Vet att professorer och liknande kan fatta tycke för speciella studenter/sina egna doktorander osv. Skulle inte vara helt fel att jobba åt GW, undra om han tar emot en spontanansökan.
Citera
2014-02-04, 19:04
Moderator
Schlesiens avatar
Det kan vara bra att dokumentera detta.
I Perssons tevemagasin Veckans Brott 28/ -14 valde redaktionen att låta Persson oemotsagd kommentera mordet på Markovic.

1. "Markovic har ju aldrig träffat kungen och hans kamrater."

Skulle Perssons påstående vara riktigt så skulle intervjun med Christer Gustavsson i Den Motvillige Monarken vara falskt och det bandade telefonsamtalet mellan Mile Markovic och Christer Gustavsson vara falskt.

2. "Det enda som är roligt med den [bilden] är att han som äger axlarna och kroppen är en person som vid den tiden var ännu mer känd än kungen om jag säger så, va. Det är också ett brott som han så småningom kommer o dömas för, försök till utpressning."

Persson menar alltså att han sett originalbilden och att den är från vintern 1994/95. Vad är syftet med att berätta det? Varför gör han det nu?

Tråd här --> (FB) Kungabilden: Egentligen en ännu mer känd kändis än kungen?

3. "Jag har träffat honom [Markovic], ja. Men jag har aldrig pratat med honom... Jag har sprungit på honom... vid ett par tillfällen."

4. "...Joksovic, som jag för övrigt kände betydligt bättre [än jag kände Markovic]. Jag hade aldrig några problem med honom, va."

Citera
2014-02-10, 20:48
Medlem
Arbetarbroders avatar
Står Leif GW Persson fast att han lämnar rampljuset efter denna säsongen av Veckans Brott så är det bara en ynka månad kvar med Professorn med nu, och detta är första gången jag känner en direkt sorg över att en tv-personlighet ska myggas av, även om det är på hans eget initiativ...
Citera
2014-02-10, 21:01
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Står Leif GW Persson fast att han lämnar rampljuset efter denna säsongen av Veckans Brott så är det bara en ynka månad kvar med Professorn med nu, och detta är första gången jag känner en direkt sorg över att en tv-personlighet ska myggas av, även om det är på hans eget initiativ...

Ja tydligen så har det inte framkommit nåt mer. Lämnar han nu TV-världen och rampljuset så tycker jag det är förskräckligt för jag kan inte se någon lämplig efterträdare efter honom.

Både Veckans Brott och inte minst Efterlyst är väldigt populära program och jag har svårt att se att
dom kommer överleva i längden eftersom både Persson och Aro slutar.

Persson slutar väl definitivt från rutan och Aro går till TV4.
Dumt gjort av Aro för han kommer inte få en syl i vädret, utan TV4 kommer att ge honom några minuter då och då i ett entimmesprogram som mest består av extern reklam och fyrans visningar om deras kommande program. Fy fan!
Citera
2014-02-10, 22:15
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Posören, lögnaren Persson deltar ymnigt i SVT-serien Lotta och Leif på jakt som snart börjar sändas.
Citera
2014-02-10, 22:21
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Posören, lögnaren Persson deltar ymnigt i SVT-serien Lotta och Leif på jakt som snart börjar sändas.

Sorry, helt missat det. Men tydligen börjar det programmet i vår nån gång.
Ja men kan han hålla på och larva sig med henne så kan han väl köra ett år till med Veckans Brott!
Citera
2014-02-14, 21:16
Medlem
Dr.Diegos avatar
aftonblaskan har ringt till leffe om på spåret, tydligen är gw inne i en av sina suparperioder och ger citat som aldrig förr

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18368131.ab

Citat:
Jag är alldeles för bra för dem, va. Jag kan sitta och slötitta hemma i soffan och samla ihop lika mycket poäng som finalisterna ensam. Därför vill jag inte genera de andra deltagarna. Jag håller mig till brott. Jag kan tycka att det är lite jobbigt när till exempel Jan Guillou inte klarar enkla litteraturfrågor. Han är bildad inom humaniora, men naturvetenskap är för honom ett vitt fält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in